Gordels plaatsen in een Familiale? Geen probleem!
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 03 april 2006 01:09 AM

Zoals in een ander draadje is te lezen, heb ik een familiale gekocht. Hier zaten echter geen gordels in op de achterste 6 zitplaatsen, terwijl ik dat wel wilde. Nu merkte ik dat niemand eigelijk precies weet hoe het moet, terwijl ik zelf al 2 mensen heb gesproken die het nog willen gaan doen. Voor hen deze draad.

Ik heb zelf de gordels uit een sloop familiale gehaald en dat was een fluitje van een cent. De gordels voor de familiale voor de stoeltjes zijn niet hetzelfde als die van de achterbank van een break, behalve de rolgordels aan weerszijden. De 3 gespen en de heupgordel zijn anders op 1 punt: Ze hebben een harde verlenging, waardoor ze rechtop blijven staan; Je kunt er dan beter bij vanaf de hoge stoeltjes.

De achterste bank heeft ook 3 gordels. Standaard zijn dit 2 vaste 3-punts gordels (zonder oprolautomaat) en in het midden een gewone heupgordel.

De bevestigingspunten zijn allemaal aanwezig. In de bodemplaat zijn ze afgedopt met zwarte kunststof dopjes. De rolgordels aan de zijkant vallen in een gat in de wielkast. Dit gat is te vinden achter de bekleding, je kunt dit voelen door de bekleding heen. De bovenste bevestigingspunten van de achterste 3-punts gordelszitten net onder het dak op de D-stijl. Ook deze kun je voelen door de zachte bekleding heen, waardoor een scherp mesje de rest doet.

Ik hoop dat dit een goede beschrijving is. Als er vragen zijn, hoor ik het wel. Ik zal nog foto’s plaatsen.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 03 april 2006 06:39 PM
  [ # 1 ]

Zo zie je maar Ernst…..
Blijkt een Familiale dus handiger dan een break…. Very Happy

Gefeliciteerd…. en… rijd ze lekker?

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 april 2006 01:05 AM
  [ # 2 ]

@2black: Ja, hij rijdt best lekker. Alleen nu kan ik goed vergelijken en merk toch een paar verschillen met mijn GTi: Hij stuurt nerveuzer op hoge snelheid, misschien iets aan de ophanging ietwat versleten zoals draagarmlager… Hij trilt wat bij 125 km/uur, banden…..veert soeper, maar niet zo soepel als de GTi, bollen wat minder van druk….

Maar: de gordels zitten erin. Alleen een beetje slecht gecontroleerd, want de rolgordels werken niet en blijven haken met uitrollen@#$$%^ Ik vermoed, maar dat heb ik vandaag niet meer gecontroleerd, dat ze hetzelfde zijn als de voorgordels. Links en rechts zijn achter iig hetzelfde; Was bij de BX geloof ik wel anders..

2Black schreef:

Zo zie je maar Ernst…..
Blijkt een Familiale dus handiger dan een break…. Very Happy

Gefeliciteerd…. en… rijd ze lekker?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 06 april 2006 03:12 PM
  [ # 3 ]
ernst23 schreef:

@2black: Ja, hij rijdt best lekker. Alleen nu kan ik goed vergelijken en merk toch een paar verschillen met mijn GTi: Hij stuurt nerveuzer op hoge snelheid, misschien iets aan de ophanging ietwat versleten zoals draagarmlager… Hij trilt wat bij 125 km/uur, banden…..veert soeper, maar niet zo soepel als de GTi, bollen wat minder van druk….

Maar: de gordels zitten erin. Alleen een beetje slecht gecontroleerd, want de rolgordels werken niet en blijven haken met uitrollen@#$$%^ Ik vermoed, maar dat heb ik vandaag niet meer gecontroleerd, dat ze hetzelfde zijn als de voorgordels. Links en rechts zijn achter iig hetzelfde; Was bij de BX geloof ik wel anders..

Over die CX-gordels heb ik ergens al geschreven dat ze héél gevoelig zijn voor de juiste plaatsing m.b.t. uitrollen. Wanneer ze ook maar een tikkie uit het lood (althans de juiste bevestigingspositie) staan zullen ze heel snel blokkeren.
Dus hoe schuiner ze staan hoe slechter ze rollen.

Je kunt qua weggedrag een GTi niet echt vergelijken met een break/familiale omdat de wielbasis nogal verschilt, hoewel het op de snelweg niet uit zou moeten maken natuurlijk, da’s rechte lijn.
Bollen checken kan nooit kwaad, ons Witje rijd ongelooflijk veel lekkerder sinds Renard de bollen heeft gedaan en ze “blauw gespoeld” is (Kendall Hyken Glacial Blu, de blauwe olie die Renard gebruikt). Bovendien rijd je dan voor relatief weinig geld in een als nieuw geveerde CX.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook