Demonteren deurpaneel serie 2
Bas van Weert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 07 april 2021 02:51 PM

Hoi Forumleden,

Nog een vraag: hoe demonteer je het middendeel van een deurpaneel serie 2? Wat doe je bijvoorbeeld met de knop/stengel van de spiegelverstelling? Trek je het paneel daar over heen of moet er nog iets losgedraaid worden. De inbussen in de handgrepen zijn me wel duidelijk. Zit de rest van het stoffen middenpaneel vast met klemmetjes? Voor de achterdeuren: hoe krijg ik de raamslingers er af. Bij mijn ID19 zit dat vast met een busje en een staafje. Is het bij de CX 22 TRS gewoon een kwestie van trekken of zit er nog ergens een verborgen boutje/moertje/borgpennetje?

Alvast bedankt

Groet, Bas van Weert

ID 19B 1966
2cv6 1986
CX 22trs 1987

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 07 april 2021 03:21 PM
  [ # 1 ]

Rond het pookje van de spiegelverstelling zit een zwarte ‘schijf’ met vier kleine uitsparingen erin. Met een tangetje in twee van die uitsparingen kun je dat zwarte dingetje losdraaien. De kunststof rand en het zwarte dingetje komen dan vanzelf los, het pookje van de spiegelbediening blijft zitten. Vervolgens kan de beklede deurkaart eraf. Die deurkaart is van een soort karton en erg kwetsbaar. Hij zit inderdaad met een aantal pinnetjes rondom in het portier geklikt. Voorzichtig (!) lostrekken van het portier. Er is speciaal gereedschap voor, maar als je voorzichtig bent lukt het met je vinger(s) achter de deurkaart, of met een plat tangetje ook wel. Probeer steeds zo dicht mogelijk in de buurt van een pinnetje de deurkaart van het portier te wurmen, dan is de kans op beschadigen het kleinst. Er breekt snel een pinnetje af, of hij scheurt uit het karton. Gelukkig houden alle kunststof delen die deurkaart na terugplaatsen weer enigszins op zijn plek, dus je kunt er wel een missen…

Achterportier weet ik niet, ik heb elektrisch bediende ramen achter… cool hmm

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 april 2021 05:48 PM
  [ # 2 ]
Bas van Weert schreef:

Is het bij de CX 22 TRS gewoon een kwestie van trekken?

Als het dezelfde constructie is als een AX en BX, ja.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 april 2021 08:51 PM
  [ # 3 ]

Maar doe het met belijd!!!
Het spul wordt steeds ouder en gaat steeds sneller en vaker kapot.
Ook serie 2 krijgt hier nu last van.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Bas van Weert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 08 april 2021 09:36 AM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de tips. Hier kan ik mee uit de voeten. Bedankt!

ID 19B 1966
2cv6 1986
CX 22trs 1987

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2021 10:40 AM
  [ # 5 ]
René Jongejan schreef:
Bas van Weert schreef:

Is het bij de CX 22 TRS gewoon een kwestie van trekken?

Als het dezelfde constructie is als een AX en BX, ja.


Ja maar volgens mij kan je met een platte schroevendraaier de veer indrukken en dan komti e er simpel vanaf..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bas van Weert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 08 april 2021 06:08 PM
  [ # 6 ]

Bedankt voor de fijne tips. Het is prima gegaan. Zojuist de deuren vol met dinitrol kunnen knallen, ze zagen er van binnen gelukkig supergoed uit.

Thanks, Bas

ID 19B 1966
2cv6 1986
CX 22trs 1987

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook