2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
geen gas kunnen geven
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 26 april 2021 08:20 AM
  [ # 16 ]

Eerst eens goed diagnose (laten) stellen en daarna pas onderdelen gaan kopen. Heb je al naar Bakker in Sassenheim gebeld?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 april 2021 08:37 AM
  [ # 17 ]
rob1964 schreef:

nu heb ik een obd 2 gekocht en ingeklikt op mijn auto , instructies opgevolgd op de nederlandse taal gezet , de obd communiceert wel maar hij herkent mijn auto niet
ik dacht dat wanneer je een obd aansloot en hij correct aansluiting had je dan dan de auto gegevens zou krijgen
moet je voor een obd ook een cursus gevold hebben ofzo ?

Als je een OBD2 koopt die alleen SAE standaards ondersteunt dan werkt die niet met Europese auto’s, want die werken met een ISO protocol, vaak KWP of KWP2000 genoemd.
Misschien dat je het “protocol” kunt instellen op de OBD2 of je laat hem automatisch zoeken anders heb je de verkeerde OBD2.

Stop maar eens met dingen willen vervangen: Er is een goede reden waarom je motor in de noodloop staat, en die vindt je alleen met een diagnose apparaat, tenzij je hele dagen met deze motoren in die weer bent, maar dan nog gebruik je die diagnose om tijd te winnen. Die noodloop mode dient er voor om te voorkomen dat je de boel in soep laat draaien, dus er is wel iets aan de hand.

Helaas hebben we geen helderzienden hier op het forum Wink

EdP: Gaskabel? Die THPs hebben een electronisch gaspedaal. 

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 26 april 2021 10:07 AM
  [ # 18 ]

Ok, ik vond het ook al te simpel. Geen kabel dus. Misschien wordt het tijd dat ik een keer iets moderners ga rijden zodat ik ook van dit soort kennis op de hoogte ben.cheese

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook