4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
2d’s A4 Cabriolet (B7)
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 18 mei 2021 07:24 AM
  [ # 46 ]

Mooi werk 2d, en een fraaie A4 onder de gat!

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 mei 2021 07:45 AM
  [ # 47 ]

Gewoon heel veel water moet ook werken.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 mei 2021 03:28 PM
  [ # 48 ]
Jeroen Simons schreef:

Neutraliseren gaat met soda en water, toch?

Klopt inderdaad!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 31 mei 2021 09:35 AM
  [ # 49 ]

De remmetjes rondom zagen er niet al te fris meer uit. Ben eens gaan meten en de schijven vóór zijn beheurlijk onder de minimumdikte. Schijnbaar geen probleem voor de APK vorig jaar. Nu wel tijd om er iets aan te gaan doen. Wat eronder zit is nog originele montage en gaat dus al veertien jaar en 160K kilometer mee!

Gister rustig begonnen met de voorbereiding. Auto op het bruggetje, wielen er af. Alle moeren, bouten, wartels etc. schoon gemaakt en in de kruipolie gezet. Wielkuipjes achter moeten er uit.. Zijn ook wel een beetje vuil.. Wielkuipjes vóór hoeven er niet uit.. Zijn óók wel een beetje vuil.. Tijd hebben we in overvloed, dus die liggen allevier inmiddels te drogen na een sessie met de tuinslang. Ziet er gelijk weer een stuk frisser uit.

Vandaag begonnen de boel te ontmantelen. En ondanks alle voorbereiding en gebruik van het juiste gereedschap de wartels van beide voorste klauwen gestript. Twee nieuwe exemplaren zijn inmiddels besteld (15,43 incl btw per stuk bij de dealer), dus wordt vervolgd! Gelukkig hoeven we ondanks het mooie weer nergens heen deze week Smile

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juni 2021 11:39 AM
  [ # 50 ]

Nou, het hele handeltje zit er onder hoor. Had wat voeten in de aarde, vooral omdat de boel wel echt goed schoon gemaakt moest worden.

Ook had ik na de eerste keer ontluchten nog geen remdruk. Er kán lucht in het ABS-blok terecht komen, en dan moet het blok met de computer vrijgegeven worden. Maar na nog een poging met de ontluchterfles kwam er linksvoor nog wat lucht vrij, en voelde het pedaal daarna weer aan zoals vertrouwd.

Inremmen moet volgens het boek door een keer of 4 à 5 met matige kracht van 80 naar 40 te remmen en dat kan hier op de ring vlakbij heel goed. En na het inremmen was de boel mooi stil, en trillingvrij. Alleen de komende paar honderd kilometer de boel nog een beetje rustig bedienen.

Volgende dingetje is een typische A4-kwaal van deze (en de ‘B6’) generatie: een afgebroken scharnier van het handschoenvak. Daarvoor is een reparatiekitje beschikbaar, en dat is inmiddels onderweg. En m’n linker deurpaneel zat niet helemaal fris meer vast. Dat hebben we ook lekker verherbeund!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 juli 2021 09:44 AM
  [ # 51 ]

Nee mensen, die houtjes zijn om de boel tijdens het lijmen lekker te klemmen, en géén permanente bevestiging Smile

Volgende punt op het lijstje: een xenonlamp flikkert af en toe. Toevallig genoeg aan de passagierszijde, waarvan de koplampbehuizing gedurende een wat langere periode niet afgesloten is geweest. De dop ervan vond ik daags na aanschaf op de onderste motorbeschermingsplaat..

Een knipperende lamp kan twee oorzaken hebben: lamp zelf is niet goed, óf de ballast moet vervangen. Bumper los, lampunits er uit, pitten links/rechts wisselen. Alles weer monteren. Erachter komen dat de xenonlamp, dagrijlamp én het stadslicht aan de bestuurderszijde niets doen. Note to self: volgende keer alles checken voordat je de bumper weer monteert hmz

Maar: de rechter koplamp (b)leek niet meer te knipperen. Eerst maar eens twee Philips Xenstart D1S laten komen, 90 euro inclusief verzenden. Die geplaatst. Nu wel alles gecheckt. Voordeel: bumper (de)monteren is bij deze officieel een routineklus! Dus mocht het onverhoopt toch de ballast zijn (die kost 130 euro) dan is dat in ieder geval geen drama meer.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 juli 2021 08:06 PM
  [ # 52 ]

Superhandig, zo’n sectionaaldeur!

Eén dimlicht stond na montage en afstellen van de koplamp en bumper wat te hoog. Ze staan nu gelijk. Met een plankje en een meetlint de boel ruwweg op 10 mm/m daling afgesteld. De APK vereist een daling van tussen de 5 en 40 mm/m. Dat gaat vast goed komen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 augustus 2021 11:33 AM
  [ # 53 ]

De A4 wil al enige tijd best een beetje trillen tussen de 110 en 130 kilometer per uur. Dat trek ik echt maar heel matig. En met de vakantie in aantocht wilde ik er maar eens iets aan doen. Begonnen met een rondje balanceren. Maar zelfs met de boel weer strak, nog steeds getril. Meetklokje geregeld en de naven gemeten: geen noemenswaardige slingering.

De velgen/banden dan maar. Laatst ook een setje identieke 17 inch velgen opgesnord, om eventueel op te laten knappen. En verrek, deze hebben een kleiner naafgat, en geen losse centreerring!

The plot thickens. Je zou misschien denken dat de Oosterburen het qua maatvoering wel redelijk uniform hebben weten te houden, maar niets is minder waar. ET verschilt per voertuig van 35 tot 56 en de wielnaaf is 57,7 of 66,6 millimeter. Zelfs de steek is 5x100 óf 5x112. De A4 wil, in het geval van een 17 inch velg, dat deze 7,5J breed is. Bij gebruik van zomerbanden dan. Met een ET van 45, steek van 5x112 en een naafgat van 57,7.

Afijn, het lijkt er op dat ik de pech heb gehad het énige OEM setje velgen te hebben aangeschaft, waarvan de naafgaten van 57,7 naar 66,6 zijn gedraaid. Maar op zo’n manier, dat de centreerringen die ik dus nodig heb, (die elke bandentoko kan leveren), niet helemaal diep genoeg, en dus vlak willen. En de boel blijft hobbelen.

Cue Dremel:

En nu maar duimen dat het heeft gewerkt! Er zit anders niet veel op dan nog maar een setje velgen te scoren, en daar ben ik wel een beetje klaar mee Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 augustus 2021 02:39 PM
  [ # 54 ]

Daar ben je lekker mee… ik herken dat van “vroeger” had je een auto van een klant met imitatievelgen en dan uitvullen met die ringen. Pfff..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 augustus 2021 01:25 PM
  [ # 55 ]

Afijn: tijd kost niets, maar is toch een duur goed - je krijgt het nooit meer terug. Tot zover de filosofische bespiegelingen: ik heb een ander setje wielen gescoord en de bandjes over laten zetten. Wordt vervolgd.

Ondertussen is afgelopen woensdag de A4 met vlag en wimpel door de APK gekomen. Ik heb dat bij de lokale VAG-specialist laten doen in combinatie met een inspectiebeurt: da’s een beurt zonder vloeistoffen. Ideaal voor de thuisbeun, een tweede setje ogen dat de auto naloopt en indien nodig van advies voorziet (of in overleg repareert). En dat voor de schappelijke prijs van 99 euro, inclusief APK dus. En een stempel in het boekje.

Van zowel keurmeester als service-specialist kreeg ik complimenten over de staat van de auto. En daar doe je het toch voor Smile

Wel een paar adviespunten: vrijloop van de dynamo is stuk; hydraulische motorsteun rechts zweet en mag vervangen worden (leuk, subframe-los klus), en het expansievat begint te scheuren. Hebben we mooi wat te doen binnenkort.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2021 01:28 PM
  [ # 56 ]
2d schreef:

Hebben we mooi wat te doen binnenkort.

Je begon je bijna te vervelen? Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 augustus 2021 01:43 PM
  [ # 57 ]

Bijna wel Smile

Ik merk dat ik het echt leuk vind om zelf, thuis, een auto helemaal technisch in orde te maken. En merk ook dat ik steeds ‘heftiger’ klussen aandurf.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 16 augustus 2021 05:32 PM
  [ # 58 ]

Let even op dat veel aftermarket motorsteunen massief zijn. Hier dus origineel of van een juist vervangend merk kiezen zoals Lemförder.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 augustus 2021 06:01 PM
  [ # 59 ]

Na mijn debacle met zowel de diverse motorsteunen voor de Ds’sen als m’n grijze 190 ga ik uitsluitend nog voor originele motorsteunen. Dan is het maar duurder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 augustus 2021 06:34 PM
  [ # 60 ]

Ik heb al even gekeken en geïnformeerd. Links/rechts is verschillend. Van Lemförder vind ik bij de diverse sites alleen de linker. Er zijn wel wat andere ‘merken’ die zowel links als rechts leveren: Vaico, Meyle en nog wat anderen. Prijsniveau van de aftermarket is ongeveer zeven/acht tientjes per stuk, en dit zijn allemaal wel hydrolagers.

Origineel van de dealer is 180 euro per stuk. Ik neig daar wel een beetje naar, ook al is het prijsverschil best behoorlijk.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook