4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Citroen U23 R 1955
Gepost: 21 november 2020 11:14 AM
  [ # 46 ]

Prachtig dat het is gelukt, van harte!

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 29 november 2020 09:00 AM
  [ # 47 ]

Dank je ,ja wel blij mee dat het allemaal wat papierboel betreft klaar is al is het natuurlijk nog lang niet klaar ja het rijd en werkt allemaal maar dat is natuurlijk niet genoeg.
Gisteren een achteras opgehaald van een Hanomag F45 , die is degelijk maar niet lomp , net wat smaller als de oude maar dat vind ik niet erg , de oude heeft een overbrengingsverhouding van 1op7 en deze 1 op 5,5 wel al een redelijk verschil als je het gaat omrekenen ja een verhouding van 1op4,5 zou nog mooier zijn maar ik heb jaren geleden ook een Hanomag F66 gehad met 6 cilinder die had meen ik een verhouding van 1op6 en 6,50 16 wielen en die liep ook 90 dus moet goed komen .
Alleen jammer van het weer nu maar ja is bijna december en ja dan is het wat kouder maar as eerst maar zo ver klaar maken dat hij er onder kan en oude aandrijfas er eerst maar pas onder maken en tzt een andere zwaardere er tussen .

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 24 mei 2021 06:55 AM
  [ # 48 ]

Al weer lang geleden dat ik hier wat over de U 23 gepost heb , niet heel veel gedaan maar toch al weer stapje in de goede richting.
Poos terug toen het even mooi weer was de achteras gewisseld en tussenas pas gemaakt ,rijd nu stukken beter met deze overbrengingsverhouding al zou hij nog wel minder toeren kunnen draaien.
Nu klopt de snelheidsmeter weer wel grappig dat die zeer eenvoudig op de bak aan te sluiten was en toch weer goed werkt.
Ook de lier er op gezet ,getest met losse accu en afstandsbedienings setje van alie expres werkt heel goed en ook nog eens op grote afstand.
Ook de uitlaat veranderd wat van begin af al de bedoeling was ,flexibel stuk net na de turbo en de rest van rvs verder gemaakt en nu 2 pijpen omhoog met extra buis er om heen zodat je je er niet aan kunt branden.
Ook nog paar metertjes in het dasboard gezet ,ja ook van alieexpres maar ze doen het wel goed dus nu oliedruk ,temperatuur en volt meter ,mischien in de toekomst nog een zelfde turbodruk metertje.
Volgende dingen zijn , radio ,lier verder afmaken , oude look spanbanden bak maken en de rijplaten pasmaken en slede onder de bak waar ze makkelijk in passen .
En nog alarm verlichtings setje er op met flitsers en tzt ,wel led maar toch leuke werklampen er op zodat we eventueel die enkele keer in donker weg moeten toch goed wat kunnen zien opzij en achter de auto.
Maar hij is in ieder geval rijdend , rijplaten moeten wel gauw klaar want ik moet binnenkort nog met een Peugeot cabrioletje naar de rdw en zou natuurlijk leuk zijn als dat met deze auto kan.
Trouwens wel een geweldig geluid met de 2 pijpen omhoog ,past wel bij de motor die er in zit ,zit geen demper meer tussen maar ondanks dat toch stil genoeg om gewoon lekker mee te rijden en brult lekker als je het gas in trapt , de turbu is nog net te horen .

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook