RVS uitlaten CX GTI Turbo
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 23 mei 2021 09:04 AM

goedemorgen CX-gemeenschap,

hierbij wil ik graag even laten weten dat wij sinds kort RVS uitlaten kunnen leveren voor CX GTI Turbo (met twee verlengpijpjes uiteraard ook te monteren op de Prestiges).
Ik weet niet of de moderator mijn topic laat staan - want feitelijk gezien van commerciële aard - maar dat zien we vanzelf Smile

Uit voorraad leverbaar, goede kwaliteit en hoogglans gepolijst (voor wat het waard is onder een auto..). Geleverd met 6 jaar fabrieksgarantie tegen materiaal- en fabricagefouten, zonder bevestigingsmaterialen. de levensduur is uiteraard een veelvoud van die 6 jaar.

te verzenden of af te halen in Van Ewijcksluis of Heerenveen


Ook voor de niet GTI Turbo’s zijn op bestelling binnen enkele dagen RVS uitlaten leverbaar (de delen na de kat)

Groeten, fijne zondag. Sander

 

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 mei 2021 10:40 AM
  [ # 1 ]

Bacon, eggs, spam, spam and spam.
Maar ik neem aan dat als je hier post, dat forumleden een nette korting krijgen op het moment dat ze vermelden dat ze lid zijn?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 23 mei 2021 10:55 AM
  [ # 2 ]

Iedereen krijgt een nette prijs

Ik zie niet zo goed hoe ik in de gaten zou moeten houden of iemand hier een lidmaatschap heeft. Bovendien, wat is de feitelijke meerwaarde van een account dat je binnen 1 minuut gratis aanmaakt. En moet ik digibeten dan straffen met strafkorting?
In het verleden hebben forumleden zich wel eens gegroepeerd en op die manier een serie-bestelling met wat korting en voordeel in verzenden etc gedaan. Dat kan natuurlijk altijd.
Maar verder zijn jullie me allemaal even lief! Info en prijzen gaan verder wat mij betreft buiten dit forum om.

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 mei 2021 09:08 PM
  [ # 3 ]

Wellicht had ik er een smiley bij moeten plaatsen Smile

Enfin, mooi dat er meer aanbieders zijn van reproductie onderdelen. Het spul wordt steeds lastiger.
Maken jullie ook uitlaten voor de standaard CX-en? (zonder kat).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 24 mei 2021 07:59 AM
  [ # 4 ]

maken niet, leveren wel Smile

Leverbaar met en zonder de voordemper. Tussenpijp en einddemper laten zich ook achter de kat monteren
Losse delen helaas op dit moment niet leverbaar, wellicht later bij gebleken animo.

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 mei 2021 09:55 AM
  [ # 5 ]

Hm, als ik heel eerlijk ben, ben ik nog niet overtuigd van de vorm van de einddemper. Zowel de vorm van de pijp, als het eindstuk klopt in mijn beleving niet echt. Zie hier een foto van een originele (bovenste foto) en een aftermarket. De demper van de aftermarket was te kort, maar de pijp klopt wel. Ook hoort de pijp niet concentrisch aan de demper te zitten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 24 mei 2021 10:06 AM
  [ # 6 ]

Ik heb geen relevante ervaring met deze dempers, zeg ik eerlijk. Ik voorzie geen grote problemen qua montage maar het lijkt inderdaad niet exact hetzelfde als het origineel.

Bij jouw origineel zit de pijp uit het hart van de demper, dat lijkt de mijne niet te hebben (en jouw aftermarket ook niet). Toch?

Als het zo es uitkomt wil ik er wel es eentje bestellen om te kijken 1) hoeveel het afwijkt en 2) of dat problemen oplevert (technisch en esthetisch)?

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 mei 2021 10:20 AM
  [ # 7 ]

Inderdaad, mijn aftermarket demper bleek uit eindeindelijk maar matig te passen. Ik heb een tussenstuk moeten maken om de kortere lengte van de demper zelf te compenseren, en de pijp uit het midden werd deels gecompenseerd doordat de pijp zelf wat anders was van lengte. Maar helaas gaf dat problemen bij montage. In het geval van een kinnebak achter, is de vorm van de pijp nogal bepalend, anders loopt die pijp aan alle kanten aan.
Verder heeft het origineel ophangbeugels die aan de demper zitten, en werd de aftermarket met losse beugeltjes geleverd. Dat loopt dan weer tegen sommige trekhaken aan.

Voorlopig heb ik hopelijk nog geen nieuwe uitlaat nodig, maar mocht het zover zijn, dan is RVS zeker een optie. Maar die zou ik wel eerst 3x naar een orignele leggen voor de maatvoering Smile Ik begrijp niet zo goed waarom fabrikanten wel de moeite nemen om iets na te maken, maar daarbij een volledig andere maatvoering hanteren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Sander203
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 15-03-2008

Gepost: 24 mei 2021 10:28 AM
  [ # 8 ]

Dank voor de toelichting. Als ik de cross-references vergelijk in het Bosal-boek bestaan er ook verschillende originelen. Maar je komt er uiteraard niet achter waar die dan onderling weer verschillen.

Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5

Profiel  
 
Gepost: 25 mei 2021 07:41 PM
  [ # 9 ]

Ik ben wel benieuwd naar de pasvorm en het geluid van die RVS Turbo uitlaat.
Zelf heb ik geen interesse om er 1 te kopen, ik heb namelijk net nog een kompleet nieuwe stalen uitlaat gekocht, ze zijn weer vlot leverbaar, helemaal niet duur en van top kwaliteit…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Dutch Classic Exhausts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 05-06-2021

Gepost: 20 maart 2022 06:40 PM
  [ # 10 ]

Collega’s, een heads-up met een opruimingsprijs voor deze uitlaten. Ik heb er nog enkele over en wil ze graag ruimen.

Prijs voor de beide delen samen € 795,00 incl verzenden binnen NL. Bij diverse aanbieders kost deze set minimaal het dubbele. Wie profiteert en maakt me los?

Geleverd met factuur incl. BTW en 6 jaar garantie. Uiteraard is de technische levensduur aanzienlijk langer.
Afgehaald in Heerenveen of Van Ewijcksluis -/- € 20,00

groet, Sander

Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 maart 2022 09:17 PM
  [ # 11 ]

Hm, we zijn nog geen jaar verder en er wordt nu al voorraad opgeruimd? Vanwaar, als ik mag vragen?
Ik verwacht dat er wel mensen zijn die er een willen, maar natuurlijk niet elke week..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook