2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
eventuele vreemde Geluiden bij koude start 1.6 vti 95
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 mei 2021 12:28 PM
  [ # 16 ]

Ja, da’s logisch: Je olie is veel dunner bij 10 graden dan bij -5 dus stroomt hij makkelijker naar de spanner.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jonathanvs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 08-04-2021

Gepost: 11 mei 2021 01:43 PM
  [ # 17 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Hallo,

Dan kan ik veronderstellen dat die bijgeluiden eerder normaal zijn bij het koudstarten? Want verder rijd deze wel perfect en bij opwgewarmde motor zeer stil. Alvast bedank!

Profiel  
 
jonathanvs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 08-04-2021

Gepost: 21 mei 2021 09:09 PM
  [ # 18 ]
jonathanvs schreef:

Hallo iedereen,

ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een berlingo met een 1.6 vti motor en vraag mij het volgende af, is het normaal dat deze bij het starten wat bijgeluiden maakt zoals enkele seconden tikken en wat klinken als een diesel doet? of is dit toch een probleem zoals bijvoorbeeld een opgerekte distributieketting? de auto rijd wel perfect en geeft geen foutcodes wanneer ik hem uitlees. hij is van het bouwjaar 2013 en heeft 57000km. Hieronder stuur ik de youtube link van het geluid zodat jullie een oordeel kunnen geven. https://www.youtube.com/watch?v=LfVK7H1ViHQ

de video is opgenomen wanneer het -5 was in de nacht.

Alvast bedankt!!!

Ik heb een kort vraagje nog, wat is jullie mening over het startgeluid van het filmpje? Normaal of toch een ratelend geluid? Alvast bedankt

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 25 mei 2021 06:54 AM
  [ # 19 ]

Dat is een moeilijke: Het geluid van een filmpje is altijd anders dan het geluid dat je oren horen. De Camera’s op een telefoon zijn goed, maar de microfoon is toch vooral bedoeld voor gesprekken en er wordt behoorlijk aan “voice-processing” gedaan.
Dus heb ik het geluid van mijn VTI opgenomen , maar bij 8-10 graden: Op mijn opname klinkt dat iets minder “klikkerig” als de jouwe, maar omdat je bij -5 opgenomen hebt is dat logisch: Een koude motor maakt iets meer geluid.
Als je motor goed klinkt bij warme motor dan zou ik het er voorlopig bij laten. Mocht je wat willen doen dan kun je kettingrek en de spanner laten nameten: Een Citroen garage moet daar het goede gereedschap voor hebben. Ketting en spanner vervangen is een “relatief gewone” onderhoudshandeling: Je hoeft daar niet veel voor te demonteren.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook