3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

ervaring met banden types onder CX
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 29 maart 2006 09:24 PM
  [ # 31 ]

ik hebv er toch voor gekozen om er de 14 inchers onder te zetten met nieuwe energy’s, kom ik van de bandenboer (die ik goed ken) komt de eigenaar op me af : ‘er moet toch TRX onder ? Loop eens mee’
Na een half uurtje heb ik 8 splinternieuwe Michelin 190 390 TRXen gekocht voor 50 euro per stuk Laughing

Dus ook de TRX wielen nog even laten spuiten

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 202

Gepost: 29 maart 2006 09:52 PM
  [ # 32 ]

Razz dat is een goeie deal, gefelicteerd!
Ook een mooie afronding van de discussie;
conclusie CX= Michelin TRX Wink

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 maart 2006 10:38 PM
  [ # 33 ]

Uitzonderlijk goede deal ja, daar loop je niet vaak tegenaan. kan je iig voorlopig wel even vooruit wat banden betreft. Ik ga morgen eens informeren of het de bandenman al gelukt is om m’n velgen op orde te krijgen, zodat ik eens kan gaan voelen hoe dat zit 17 inch Michelin op de CX…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7869

Gepost: 29 maart 2006 11:01 PM
  [ # 34 ]
kreazyV8wuppo schreef:

ik ken anders maar weinig tot geen merken die eenzelvde zachte wang hebben, met een rollend loopvlak .
vreemd dat alleen Michelin zich hiervan bediend..zou dat iets met het chauvinisme te maken hebben, of omdat ze hofleeranciers zijn van het PSA concern?
mvgr wupke Wink

Ehm…. vrijwel alle Peugeots staan inmiddels op [kots mode] continental premium contacts [/kots mode] wat dan weer een goedkope imitatie van de Michelin Pilot Premacy is… (kan iemand van Michelin mij even bellen zodra daar de opvolger van komt?)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 871

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 29 maart 2006 11:39 PM
  [ # 35 ]

MXV

Op mijn CX GTI Turbo II altijd MXVII gehad en nooit problemen gehad. Zelfs niet bij een noodstop bij +/- 190 op de Autobahn. En ruim op tijd tot stilstand gekomen zonder dat de auto ook maar 1 mm slingerde.

Doet me trouwen denken aan een familielid van me die in Duitsland bij 150km/u met zijn DS 23i een klapband vooraan kreeg en rustig naar de kant gereden is om wiel te vervangen.

Zelfde verhaal met mijn XM, ergens omstreeks 1990 ter hoogte van Utrecht. Blijkbaar (in die tijd stond mijn muziek nogal hard in de auto dus ik had niets gehoord) heb ik toen een 5 a 10km tegen 130 met een volledig lekke achterband gereden zonder dat ik aan de wegligging van de auto ook maar iets merkte. En de andere automobilisten maar zwaaien en paniekerig kijken.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  

Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 401

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 30 maart 2006 10:23 PM
  [ # 36 ]

Ehm…. vrijwel alle Peugeots staan inmiddels op [kots mode] continental premium contacts [/kots mode] wat dan weer een goedkope imitatie van de Michelin Pilot Premacy is… (kan iemand van Michelin mij even bellen zodra daar de opvolger van komt?)

Grappig dat je dit zo schrijft; de ID/DS club heeft samen met haar Duitse zusterorganisatie een onderzoek gedaan naar de prestaties van banden en meer in het bijzonder een drietal mogelijke vervangers van de Michelins XVS-P.

De zo gehate premiumContact van Continental komt überhaupt als beste uit de test en dan ook nog op alle fronten. De Michelin is goede tweede en de verder getestte Vredestein Sprint classic en Barum banden respectievelijk 3e en 4e.
Het gehele artikel is gepubliceerd in la Bombe Citroën van april 2005, mocht je het na willen lezen.

Ik rijd inmiddels 40 jaar met tussenpozen Citroën, van eend tot CX, ook in de tijd dat deze auto’s nieuw waren. Dus mag ik wel stellen dat ik enige ervaring heb. Nu de verrassing: de huidige Michelins halen het niet bij de originele banden en ik heb inmiddels, jawel PremiumContacts onder mijn DS 23 ie, die niet ontzien wordt, o.a. rally,s waar best wel eens geboenderd wordt. In een woord een fantastische band, overigens de Michelin is ook goed maar rechtvaardigd het prijsverschil totaal niet.

Michelin XVS-P € 255 en de Conti € 120.

Gert

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 30 maart 2006 11:14 PM
  [ # 37 ]

Er is zeker nooit een studie geweest van TRX’en vs. moderne banden he? Dat zou ik nou erg interessant vinden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

Mr DS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 401

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 31 maart 2006 12:46 AM
  [ # 38 ]

Misschien iets voor de gezamenlijke CX clubs?

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 31 maart 2006 03:00 PM
  [ # 39 ]

Heeft ie er nog meer? Heeft ie er nog meer? heeft ie er nog meer? Ik zou er ook wel willen hebben voor die prijs. Was toch niet toevallig Berghout? Daar kom ik ook nog wel eens. Mijn TRX lmv’s heb ik uiteraard nog, die doe ik niet van de hand.

Enne, hoe oud zijn ze? Maw, welke code staat erop?

sans-pareil schreef:

Er is zeker nooit een studie geweest van TRX’en vs. moderne banden he? Dat zou ik nou erg interessant vinden.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 31 maart 2006 07:01 PM
  [ # 40 ]

Nou afgesteld of niet, mijn 17 inch banden en velgen zijn bijna geregeld… Als het goed is gaan de velgen vandaag naar Uden, alwaar ze tot ET40 aangepast worden, en eentje gericht, en hopelijk volgende week dan de 17 inch set er onder. Ben erg benieuwd.

Ik heb binnenkort in ieder geval dus nog 2 aardige TRX 200’s te koop, de 190’s die er voor op liggen zitten op APK minimum, maar die mogen dan ook weg.

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten

- CX CX 25 GTI Turbo
Gepost: 01 april 2006 01:21 AM
  [ # 41 ]
ernst23 schreef:

Heeft ie er nog meer? Heeft ie er nog meer? heeft ie er nog meer? Ik zou er ook wel willen hebben voor die prijs. Was toch niet toevallig Berghout? Daar kom ik ook nog wel eens. Mijn TRX lmv’s heb ik uiteraard nog, die doe ik niet van de hand.

Enne, hoe oud zijn ze? Maw, welke code staat erop?

sans-pareil schreef:

ze zijn van eind 2003, zaten bij een partij via faillisement, was idd bij berghout en meer had ie er niet heb ze allemaal genomen, ken ze toevallig redelijk goed, m’n buurman werkt er Laughing

Er stonden nog wel Colway cover TRXEN, maar das bocht.

Ik wet zelf nog niet wat ik met de 2e set doe, een set komt op m’n TRXen en ik heb dan nog een set 14inch met energy’s.

heb het er daar eens over gehad en ze deelde wel de mening dat de TRX inmiddles een verouderd concept is en er hedentendage zeker betere banden zijn voor een goed prijs.

het jammere alleen van de CX is dat het zo moeilijk is om aan mooie passende 16 of 17 inchers te komen, 14 inch ziet er zo iel uit en de TRXen bijv. smoelen erg goed in mijn ogen.

heb ook nog gevraagd naar het evt. afdraaien/ombouwen van TRX velgen naar inch maten, wat weleens gedaan is,maar dat werd me afgeraden ivm sterkte ed.

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 07 april 2006 02:58 AM
  [ # 42 ]

De CX mag dan in de ogen van sommigen ‘ontworpen zijn op/voor Michelins’, sinds de auto uit productie is heeft de tijd natuurlijk niet stilgestaan. Michelin steekt al lang niet meer met kop en schouders boven de concurrentie uit, alhoewel het merk nog steeds bovengemiddeld goede banden levert. Wil je iets van vergelijkbare kwaliteit maar minder belachelijk geprijsd onder je CX, dan zou je eens naar een TOYO 600-F8 kunnen kijken. Deze heb ik sinds kort onder mijn Prestige liggen. Mijn eerste bevindingen:
- Veel grip op natte én droge weg
- Piept vrijwel nooit
- Minstens zo comfortabel als een Michelin MXL
- Geen overmatige geluidsproductie

Opvallend is dat deze band voorzien is van de stootranden die vroeger op de MXL’s waren aangebracht.

V.w.b. de levensduur is het nog afwachten, maar TOYO’s schijnen over het algemeen bijzonder slijtvast te zijn, dus daar ben ik eigenlijk niet bang voor.

Voor wie het merk niet kent: het komt uit Japan en bestaat sinds 1945.

TOYO’s kun je o.a. bestellen bij Profile Tyrecenter.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten

- CX CX 25 GTI Turbo
Gepost: 07 april 2006 03:17 AM
  [ # 43 ]

je hoort mij niet zeggen dat een cx op michelins ontworpen is, maar ik vind Franse Voiture=Frans Rubber.

m’n pa heeft Toyo’s onder z’n 406 gehad(zaten erop bij aankoop), maar die waren er binnen een half jaar alweer vanaf, weet niet welk type precies maar dat was echt pulp, slijten deden ze niet, dat was het enigste pluspunt.

Heb ook diverse andere merken auto/banden combo’s gereden. het ergste wat ik ben tegengekomen was een volvo V70 op Nankang’s Crying or Very sad dat reed als een winkelkar op een bevroren sloot.
Ik heb bij al dat soort merken altijd een beetje een vreemde smaak en omdat ik op 2 en 4 wielen altijd perfect heb gereden met michelins blijf ik daarbij.

Aanschaf is wat duurder, alhoewel ik €94 all in niet echt duur vind voor een goede band, daarnaast rijd ik toch geen kilometers (+-7500 met auto en zon 12000 met de motor en dan met name allemaal funkilometers), dus doe er lang mee, waarschijnlijk is de auto alweer weg voor de banden op zijn…....

Vandaag verse pilot powers op de duc op laten leggen, dus kan weer een seizoen gassen.

Helaas zitten mn verse velgen/banden er zaterdag nog niet op, dus ben op de meeting met geoxideerde velgen en versleten banden.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 07 april 2006 11:49 AM
  [ # 44 ]

Hier hetzelfde verhaal. Tenzij ik vandaag ergens nog een belletje krijg van Le Garage dat de 1000 Miglia’s terug zijn van de Velgendokter staat mijn CX op zaterdag nog gewoon op de turbovelgen - trouwens staat ie dan achter op nankang’s Smile als die dinger er in eerste instantie op gaan.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 25 april 2006 02:53 AM
  [ # 45 ]

Goed, om maar eventjes in het daarvoor bestemde topic mijn ervaringen tot dusverre uiteen te zetten, na een km of 800 ofzo. Ik heb nu Michelin Pilot Sport PS2’s in 225/45ZR17 onder mijn CX liggen voor, en wat minerva prutzooi in 215/45YR17 achter. Ik moet zeggen, dat in vergelijking met de TRX, dit een waanzinnige verbetering is. Er komen ook nog Michelins voor achter, en dat zal het wel helemaal subliem maken. Maar goed, mijn ervaring komt dus op het volgende neer. Met een grotere velg en een moderne band komt een CX heel veel beter tot zijn recht. De wegligging wordt beter, besturing preciezer, en het verschil bij nat wegdek is eigenlijk nog het grootst. Op deze moderne banden voelt hij zekerder en stabieler dan met de TRX’en. 17 inch velgen geeft wel iets meer kleine oneffenheden door, maar zeker op de lange baan is het niet storend, en in de stad niet intolerabel. Ik zal in de toekomst mij misschien eens verdiepen in een mooie 16 inch oplossing, maar ook dat is iets wat ik eerst een tijdje zou willen proberen. Iig ga ik niet meer terug naar TRX’en, hoe goed de ze oude gediende zijn werk ook heeft gedaan al die jaren, rijdt de CX gewoon veel beter op modernere banden.

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook