Berlingo “israëlische” model??
Jabou
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 27-06-2021

Gepost: 09 juli 2021 04:26 PM

Hallo hier…. even kort voorstellen,ik ben jelle afkomstig omenabij dokkum en rijd al sinds jaar en dag berlingo en partner. Begonnen grijskenteken te rijden met een c15 en daar na diverse berlingo’s en een uit stappje naar een l300 en partner, sinds een korte tijd mijn laatste berlingo 1.9d 2003 vervangen door weer een 1.9d uit 2006.
Eigenlijk om “mijn” monteur een jaartje te ontzien aan een tal van reperatie,‘s,maar dezelfde monteur waarschuwde mij ook altijd… pas op want je koopt weer een ander zijn ellende. Dat in het achterhoofd en toch de nodig rijervaring dacht ik dus een “nieuw” pareltje op de kop hebben getikt, maar helaas er kwamen heel kort alweer wat “dingen” tevoorschijn.
De 1.9d uit 2003 mankeerde vanalles maar was een excellente starter. De nieuwe aanwinst niet…. zelfs niet met de huidige temperaturen, niet in 1 keer aanslaan en dan onregelmatig “lopen” stationair. De snelheidsmeter slaat zo nu en dan terug naar 0 maar dat is gedeeltelijk na hier iets over te hebben gelezen en geprobeerd (bijna) verholpen, nu nog echt een enkele keer na het schoonmaken van het stekkertje op de sensor.Ik vermoed nog een keertje eraf en dan ook de contactjes van het stekkertje zelf voorzichtig “uitplooien” nu alleen op de sensor schoongemaakt. Voor de rest maakt de de berlingo overmatig veel lawaai…klinkt als een lek in het uitlaatsysteem maar terwijl het systeem wel compleet dicht lijkt te zijn. Maar nu komt eigenlijk mijn vraag? Sinds eergisteren staat de berlingo ergens bij iemand op de brug ivm met de multiriem die door hoogst waarschijnlijk een versleten spanner eraf is “gedraaid” niet geknapt maar getwist. Op zich ook niet zo spannend (kan gebeuren) maar de monteur die hem nu onderhanden heeft, ook voor het opsporen van de andere “euvels” zegt dat deze berlingo best uniek is omdat het om een israëlische model gaat??
Weet iemand dit wat dit inhoud.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2022
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 juli 2021 04:38 PM
  [ # 1 ]

Als je de laatste 8 cijfers van de VIN geeft kan ik op Service.Citroën voor je checken waar hij gebouwd is en hoe hij te boek stond toen hij de fabriek verliet.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Jabou
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 27-06-2021

Gepost: 09 juli 2021 04:41 PM
  [ # 2 ]

Hallo jw
Wat bedoel je met VIN? Motorcode??

Profiel  
 
Jabou
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 27-06-2021

Gepost: 09 juli 2021 04:44 PM
  [ # 3 ]

Jw ik weet wat je bedoeld, ik stuur even een PM

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook