2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ervaring gezocht: Speurtocht naar een Cactus.
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 05 juni 2021 07:15 PM
  [ # 16 ]

Vandaag met de EAT6 mogen rijden. Dat is wel een heel verschil met de ETG5! De proefrit-C3 had ook axiale stuurverstelling, iets dat de Cactus volgensmij niet heeft? Of iemand die weet of het op een bepaalde versie van de Cactus I wel werd geleverd?

Die C3 was natuurlijk wel weer 100 kilo zwaarder dan de Cactus… Twijfel Twijfel Razz

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 juni 2021 10:32 PM
  [ # 17 ]

Pas de Cactus II heeft die axiale stuurverstelling….

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 06 juni 2021 08:35 AM
  [ # 18 ]

dat is dan weer jammer…

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 21 juni 2021 03:19 PM
  [ # 19 ]

Vandaag een prachtige Cactus 2 uit 2018 met EAT6 bekeken en mee gereden. Dat beviel uitstekend. Een potentiële kandidaat dus.

Maar ik heb hem (nog) niet gekocht. Waarom niet? Omdat de deuren door het bekende roestmonster zijn aangetast. De verkopende partij heeft meteen een Citroën-dealer gebeld, en dat moet dus verder onderzocht worden… Ofwel, we wachten rustig af en kijken verder.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 21 juni 2021 09:38 PM
  [ # 20 ]

Pas 3 jaar oud, en dan al zo’n probleem…... Rolling Eyes

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 22 juni 2021 07:51 AM
  [ # 21 ]

tsja, het is het bekende probleem… Er zijn veel Cactussen die daar roest hebben gehad, en daardoor nieuwe portieren hebben gekregen.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 juni 2021 08:04 AM
  [ # 22 ]

Dat had ik meegekregen van de Cactus I.

Maar dat dan ook de Cactus II dit probleem weer/nog heeft, en dan al na zó korte tijd, dat verbaast me echt Rolling Eyes

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 22 juni 2021 08:11 AM
  [ # 23 ]

ik denk dat ze nog wat binnendeurplaten van de I op voorraad moeten hebben gehad :S
Niets van geleerd kennelijk.

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 222
Geregistreerd: 27-09-2010

- BX 19 DIGIT
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 22 juni 2021 05:58 PM
  [ # 24 ]

Bizar dat de Cactus II daar nog steeds soms last van heeft.

Ik heb bij mijn inmiddels 7 jaar oude Cactus gelukkig nergens last van en ik denk dat die roest er ook niet zo snel nog gaat komen.
Het lijkt erop dat het of binnen zeer korte tijd ontstaat of anders niet, sporadisch optredende slordigheid in het productieproces?

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 22 juni 2021 08:32 PM
  [ # 25 ]

Het gekke was dat dit exemplaar het had op 3 portieren, één had nergens last van. Die is dus óf al vervangen, of uit een andere productielijn afkomstig.

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 28 juli 2021 03:36 PM
  [ # 26 ]

Nog even ter afronding:
ik begeef mij nu op het pad van de EV. Nog niets aangschaft dus.

Wel kreeg ik zojuist een mail dat Citroën NL en de dealer niets doen met deze roestschade, want de auto is niet geheel dealer-onderhouden.

Ofwel, ze -Citroën NL- ontkennen dus wéér glashard dat deze roestschade afkomstig is van een productiefout. Schandalig! De verkoper heeft de auto ondertussen geruild met een andere garage, dus ik hoop maar dat een potentiële klant de deuren héél goed bekijkt.

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 05 november 2023 05:53 PM
  [ # 27 ]

Hallo allen,

ik ben lange tijd niet actief geweest op het Citroën forum en dat is eerlijk gezegd vanwege het feit dat ik in 2015 van een BX en een Xantia overgestapt was naar een C3 1.6 eHDI uit 2011 en ik daar niet aan durfde te sleutelen. Langzaam maar zeker ben ik het forum uit het oog verloren, tot nu toe dus.

Zoals vermeld heb ik nu iets meer dan 8 jaar een C3 en deze heeft het altijd heel goed gedaan maar er nu 150.000 kilometer op gezet te hebben (km stand is nu 242.000) vindt ik het tijd voor wat anders.

Ik ben altijd al gek geweest op de Phase 1 C4 Cactus, gewoon omdat het wat anders is en daar houd ik van, gewoon wat anders Smile dus wil ik daar naartoe overstappen.

Ik heb gisteren een proefrit gemaakt met een Cactus met een 1.6 eHDI met automatische versnellingsbak met flippers, ik neem aan, na deze thread gelezen te hebben, dat het om de “schakelrobot” gaat (drukknoppen voor de bediening).

De auto zat heerlijk comfortabel, een wereld van verschil met de C3.

Om de weg op te rijden van het terrein van de autohandelaar sta je op een helling en ik kwam daar in eerste instantie niet weg uit stilstand, het was alsof hij uit de versnelling ging. Eenmaal op de weg was het een zeer aangename rit.
Wat mij wel opviel was een aanlopend geluid bij het achteruit rijden, is dat gewoon bij een automaat?


De overgang naar andere versnellingen zijn zeker wel verneembaar maar ik raakte er snel aan gewend en zo te lezen is dat normaal. De auto ziet er goed uit met een paar krasjes op de bumper rechtsvoor, maar die zijn niet overduidelijk, en de achterbumper heeft ook iets geraakt waardoor er een diepe kras in zit.
Verder ligt de motorkap op 1 zijde iets lager, is de lak bij de ruitenwisser er af (iets wat vaker voorkomt heb ik gelezen) en zijn er soortgelijke plekken bovenaan de achterklep.
Verder zag ik onder de motorkap kleine stipjes roest op de balken die over de wielkasten lopen, iets dergelijks hadden de BX’en ook vaak als ik mij niet vergis maar is dit zorgelijk met een Cactus?

De auto is altijd dealeronderhouden geweest en de portieren zijn reeds aangepakt (geen roest).

Mijn vraag is waar ik verder op moet letten met een dergelijke automaat.

Graag tips en trics, bij voorbaat dank.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
sneuper2000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 12-10-2012

Gepost: 07 november 2023 10:55 AM
  [ # 28 ]

Hallo,

Rij zins enige maanden de cactus 1.6 HDI 2016( geen automaat) 160000 tot alle volle tevredenheid, rij gemiddeld( nu 4500 km) 1:25-1:27
Dit is mn beste auto to nu toe( heb ook een bx diesel gehad).Zit perfect en ja er zit oppervlakkige roest op de binnen zijde van de portieren( voor) dit laat ik in het voorjaar herstellen door een schade reparateur.
Ook hebben de kinderen achterin voldoende ruime en kunnen de 2 honden ook nog mee, wel willen wij nog een trekhaak monteren.. groetjes Ronald vd Meer

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 11 november 2023 08:12 AM
  [ # 29 ]
PhoenixNL schreef:

Ik heb gisteren een proefrit gemaakt met een Cactus met een 1.6 eHDI met automatische versnellingsbak met flippers, ik neem aan, na deze thread gelezen te hebben, dat het om de “schakelrobot” gaat (drukknoppen voor de bediening).

De auto zat heerlijk comfortabel, een wereld van verschil met de C3.

Om de weg op te rijden van het terrein van de autohandelaar sta je op een helling en ik kwam daar in eerste instantie niet weg uit stilstand, het was alsof hij uit de versnelling ging. Eenmaal op de weg was het een zeer aangename rit.
Wat mij wel opviel was een aanlopend geluid bij het achteruit rijden, is dat gewoon bij een automaat?

 

Goedemorgen allen!

Ik rij nu met mijn meisje nu zo’n kleine twee jaar in de benzineversie rond en ik kan je de volgende ervaringen meegeven:

Bij aankoop had de wagen slechts 85.000 NAP op de klok staan. Ik kwam er al snel achter dat bij lange afstanden als de ETG bak ook goed op temperatuur was gekomen dat de bak van zijn eerste naar zijn tweede versnelling begon te slippen.

Ik ben toen een hele zoektocht begonnen naar de mogelijke oorzaak van die warme slippartijen en kwam uiteindelijk bij de koppelingsplaat terecht. Ik heb vervolgens een A-merk SACHS 1564580 laten monteren en uiteraard de bakolie laten verversen en gelukkig was het probleem in ons geval daarmee geheel verholpen en is er verder niet zoveel op de bak meer aan te merken met uitzondering van het door jouw ervaren probleem met hellingen.

Ik kom net uit Tjechie terug met die wagen en heb daar veel slechte wegen achter de kiezen alsook veel hellingwerk. Bij mij sloeg de bak op een forse helling in de beveiliging toen ik deze vanuit stilstand wilde nemen. Echter was ik hier na de verhalen van anderen al op bedacht en heb ik uiteindelijk wel rustig in zijn eerste versnelling kunnen nemen.

Ik was dan ook behoorlijk afgeladen hoor. Drie personen met toch best veel bagage in de koffer dus ja als dat het enige is dan is daar nog wel met geringe snelheid een oplossing voor te vinden.

Waar je wel mee moet opletten is dat je niet te hoog in toeren dit soort fratsen gaat uithalen omdat die klepstoters van de VTi en Puretech nogal een ding kunnen gaan worden.

Ik zat zelf ook altijd aan een eHDi te denken maar dan wel lekker met handbak eigenlijk. De benzine uitvoeringen hebben zoals de praktijk inmiddels wel heeft laten zien veel meer problemen als het gaat om korte afstandsritjes en de bijbehorende vervuiling van de inlaattrajecten of het verkleven van de olieschraapveren.

Oftewel rijd niet te vaak korte boodschappenritjes met een Puretech of Vti uitvoering maar rijd de boel op zijn tijd goed los met een tank euro 98 benzine dat scheelt sowieso weer een hoop ellendige vervuiling!

Veel succes met de eHDi!

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 22 januari 2024 06:15 PM
  [ # 30 ]

Door omstandigheden en de feestdagen niet eerder aan toe gekomen om het te melden maar ik heb 8 december een C4 Cactus diesel van 2017 gekocht in de kleur parelmoer wit met bruine “kussens”.

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook