2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Legendarische Citroën DS omgetoverd tot elektrogodin
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 augustus 2021 10:38 AM
  [ # 16 ]

“Ieder z’n meug” om het maar op z’n Brabants te zeggen.
Ja, je zweeft heel stil, maar wel met een flink gewicht aan accu’s , dat merk je bij iedere E-auto en zeker bij een omgebouwde.
Daarnaast is het verbruik alleen laag als je constant niet te hard rijdt, want de rem-energie recuperatie is heel matig, vandaar het hoge stadsverbruik.
Over centen per kilometer hoef je het niet te hebben: Het is makkelijk goedkoop te rijden als je de investering niet mee telt, en goedkoop zal die ombouw niet zijn.
Misschien dat we daar over 20 jaar anders over denken, maar voorlopig:
Als ik elektrische wil rijden ( waarom niet) dan zal het wel een “moderne” worden.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 01 augustus 2021 10:48 AM
  [ # 17 ]

Sorry, maar over goedkoop rijden heb ik het niet gehad. Een ombouw is gewoon belachelijk duur, dan kun je beter een fabrieks elektrische auto kopen.  Ik heb alleen aangeven dat snelladen veel duurder is.
Om goedkoop te rijden moet je dus niet ombouwen, maar volgens mij geldt dat sowieso voor het rijden met een oldtimer en zeer zeker rijden met een DS.
DS rijden doe je voor je plezier en niet voor het geld.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 augustus 2021 11:01 AM
  [ # 18 ]

Duivekeet: Ik zie duidelijk dat je veel plezier aan je DS beleefd, houden zo !

Je had inderdaad niets gezegd over geld, maar alleen “voor een heer van stand speelt geld geen rol” , daarom dat ik het vermeldde.

Snelladen is een technische zaak: Als je dat echt wilt moeten je accu’s gekoeld worden. ( Ik zeg het altijd zo” Die perfect airco in een Tesla is er niet voor de bestuurder, maar om de accu’s te koelen tijdens het snelladen”). Dat je bij snelladen meer betaald per kWh is ook logisch, de infrastructuur moet betaald worden en als je dat “nodig” hebt dan ga je meer betalen.

3-phase KWh meters zijn er ook, maar waarom zou je.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 augustus 2021 07:03 PM
  [ # 19 ]

https://www.youtube.com/watch?v=xyyHqhAeuF4 Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Durksz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 08-01-2011

Gepost: 06 augustus 2021 07:11 AM
  [ # 20 ]
Duivekeet schreef:

Sorry, maar over goedkoop rijden heb ik het niet gehad. Een ombouw is gewoon belachelijk duur, dan kun je beter een fabrieks elektrische auto kopen.  Ik heb alleen aangeven dat snelladen veel duurder is.
Om goedkoop te rijden moet je dus niet ombouwen, maar volgens mij geldt dat sowieso voor het rijden met een oldtimer en zeer zeker rijden met een DS.
DS rijden doe je voor je plezier en niet voor het geld.

Ik ben zeker niet tegen ombouw naar elektrisch! zit al jaren met het idee te spelen, zolang ik een arme sloeber ben blijft het bij een idee.
Mijn gedachte is, als je zoveel geld spendeert om prachtig stil te kunnen zweven zou ik wel snel willen kunnen laden (50kW min). Al weet ik uit ervaring dat je dat bijna nooit gebruikt, maar maakt de bruikbaarheid een stukje comfortabeler.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 augustus 2021 01:00 PM
  [ # 21 ]

Dat soort laden vraagt een DC verbinding en veel extra hard- en software in de auto.
Daar hangen forse prijskaartjes aan, als het al uitvoerbaar is.

Thuis kun je dat nooit gebruiken, daar kom je aan max. 11 kW bij een standaard 3-fasen wallbox die met 16A beveiligd wordt.
Als je naar een groter vermogen wilt, zullen de hoofdzekeringen van 25A vergroot moeten worden, dat geeft een hoger vast recht.

Groet,
JW

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 augustus 2021 03:34 PM
  [ # 22 ]

De moderne DS gaat toch echt die kant op…........... of we willen of niet !!!

https://www.autovisie.nl/nieuws/volgende-generatie-ds-modellen-louter-elektrisch/?utm_source=telegraaf.nl&utm_medium=widget&utm_campaign=https://www.telegraaf.nl/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 augustus 2021 06:52 PM
  [ # 23 ]

Doe mij maar een kratje voor in de DS….. Mr. Green
Bovenstaande heeft de versnellingsbak er ook al niet meer tussen Cool

https://topgear.nl/autonieuws/tesla-motor-in-een-kratje-thuis/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook