2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
2200 Pallas Gris Vulcain: contactslot zit vast
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 augustus 2021 06:42 PM
  [ # 16 ]

Excuus voro m’n late reactie. Ik wist dat ik er een foto van had, maar zonder laptop op vekansie en ik had er simpelweg geen zin in om het via m’n telefoon uit te zoeken:

‘moer’ en rubberen ring voor het tankvlotter/aanzuig unit)

Gemonteerd en wel:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 20 november 2022 02:40 PM
  [ # 17 ]

Sinds een paar weken zit het contactslot vast. Dat wil zeggen, ik kan de sleutel erin steken, maar niet omdraaien. Pas na heel lang pielen lukt het me om de sleutel te draaien en te starten. Als ik de sleutel eruit trek dan zit hij daarna weer vast.

Wat te doen?
Beetje WD40 in het slot spuiten? Ik weet niet of dat meer kwaad doet dan goed…

Ik laat nu maar de sleutel in het slot zitten, maar daar wil ik om begrijpelijke redenen vanaf…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 november 2022 02:44 PM
  [ # 18 ]

Ik zou geen WD40 gebruiken maar PTFE spray. Werkt veel beter.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 november 2022 03:56 PM
  [ # 19 ]

https://www.griffon.nl/nl/product.1233415

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 20 november 2022 06:10 PM
  [ # 20 ]

1 Check als smeren niet helpt of er in het slot zelf (waar je de sleutel insteekt) geen afgebroken/gammele ijzeren delen zitten. Heb dat meegemaakt, het ging een tijd goed door te pielen maar ineens geen beweging meer in te krijgen. Je zult maar ergens staan in de kou en het donker ;-(

2 Het probleem kan ook een oorzaak hebben in het onderhuis. Als dat niet fris meer is kun je de sleutel ook af en toe niet omdraaien. Het onderhuis is een slijtageonderdeel dat lang meegaat en/maar hoe vaak is het onderdeel al gebruikt?

In beide gevallen is smeren van het slot onvoldoende want dan is het probleem mechanische slijtage of een blokkade waar smeren niet doordringt.
Het grootste risico van een krakkemikkig contactslot is dat je de auto niet van het stuurslot af kunt halen. Contact en starten kun je overbruggen, stuurslot niet waardoor je niet meer kunt rijden. Preventief het slot vervangen, dat zou ik bij twijfel doen Wink

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 20 november 2022 07:31 PM
  [ # 21 ]

Het voelt inderdaad aan als een blokkade met een mechanische oorzaak, niet als een gebrek aan smering. Ik ga dus maar het slot vervangen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 november 2022 07:41 PM
  [ # 22 ]

Een kapot contactslot kwam niet heel vaak voor bij een cx dus een goed gebruikt slot moet wel te regelen zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 november 2022 07:47 PM
  [ # 23 ]

Mijn garage houder zei altijd!!!
Hang geen zware sleutel hanger aan de de sleutel daar kunnen ze niet tegen!.
Ik heb er ooit 1 kapot gehad na 340K op de klok.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook