2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hoe ECO modus uitschakelen?
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 04 februari 2018 06:52 PM
  [ # 16 ]

Even een oud draadje afstoffen…..

Ik lees veel bij onze buren van het C5 forum, daar lees ik ook veel over de eco modus “uitschakelen/verlengen”.
Nu komt bij mij de vraag boven is dat dan ook te doen bij de C4 Picasso met de Lexia?

Ik heb een Lexia wil is gaan kijken of het mogelijk is, heeft iemand een suggestie waar ik moet zoeken met de Lexia?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 04 februari 2018 09:22 PM
  [ # 17 ]

De ecomodus heeft volgens mij niks met tijd te maken. De auto meet het voltage van de accu, komt deze onder een bepaald voltage, gaat de auto in ecomodus, thats it.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RobT_CLover
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-08-2021

Gepost: 30 augustus 2021 09:38 PM
  [ # 18 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police


DUS….zorgen voor een gezonde jonge accu?
Bij mijn C4 Grand Picasso 2007 gaat de radio na 5 minuten uit….boekje zegt dat dit pas na 30 minuten moet gebeuren….

=================
C4 Grand Picasso 2.0 Benz 143PK - bj 2007, Automaat BMP (Boite Manuel Pilotee).
=================

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 31 augustus 2021 07:01 AM
  [ # 19 ]

Juist ja: Als je auto met de radio aan na 5 minuten in eco-modus gaat dan is dat een teken dat je accu z’n beste tijd heeft gehad. Kan nog net zullen we maar zeggen. 

Dus voor de “tigste keer” : Een moderne auto met electronica heeft een goede accu nodig anders krijg je bij een “dipje” in de spanning, bijvoorbeeld tijdens het starten allerlei electronica problemen. De tijd dat je op de laatste zucht van de accu je auto kon starten is ... al zo’n 25 jaar voorbei.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 31 augustus 2021 07:35 AM
  [ # 20 ]

De controle van de eco modus kan je aanpassen met de lexia/diagbox, er zijn drie optie’s, ik heb ze allemaal gehad, maar heb hem weer op de originele stand gezet, omdat ik toch liever wil starten dan luisteren naar de muziek.

Wat al eerder is genoemd, een goede gezonde accu is nodig, ik rij nu best weinig, ik hang de accu eens in de maand aan de druppel lader om de conditie goed te houden.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1313
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 31 augustus 2021 06:08 PM
  [ # 21 ]
Citroensmgz schreef:

Juist ja: Als je auto met de radio aan na 5 minuten in eco-modus gaat dan is dat een teken dat je accu z’n beste tijd heeft gehad. Kan nog net zullen we maar zeggen. 
De tijd dat je op de laatste zucht van de accu je auto kon starten is ... al zo’n 25 jaar voorbij.

Twee jaar geleden was ik bij een hotel. Met een startmotor probleem (versleten koolborstels) wilde mijn auto niet starten. Slinger erin en 1 keer zwengelen. Lopen als een hert.
Ook een keer met een brakke accu: even zwengelen en mede door de contactpunten genoeg vonken en lopen als een hert en genoeg on thuis te komen.

Ik weet nog dat de autopers meesmuilde dat een GS/GSA nog steeds een slinger had. Hoe ouderwets kon het zijn?
Maar eigenlijk is het omgekeerd. Hoe hebben we in ‘s Hemelsnaam ooit geaccepteerd dat we afhankelijk zijn van onderdelen die onder 80% levensduur beter op voorhand vervangen moeten worden en die je in principe tot de afsleepdienst veroordelen bij een hik.

En het gaat alleen maar verder. Of denkt iedereen dat alle premium rijhulp- en motor managementsystemen over 15 jaar nog ondersteund worden? Dat de accu’s die in mijn PC na 5 jaar al beginnen te tobben dat niet in een EV doen? Dat Tesla de upgrades voor zo’n oude auto over 50 jaar nog steeds toepast? Voor mijn C5: in theorie moet ik alle airbags en gordelspanners nu vervangen. Auto economisch total loss maar rijdt nog als de bliksem.

Het is niet voor niets dat Dacia momenteel de meest verkochte auto is in Europa. We zijn “Te laat tot inkeer gekomen maar kunnen nu toch terug naar beter”, zeg ik maar. Wie had dat ooit verwacht van een budget label. Ze rijden zelfs nog op LPG.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook