54 van de 54
« Eerste  < Vorige 52 53 54
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gepost: 25 september 2021 06:16 PM
  [ # 796 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Gelukt. Niet zo makkelijk met een net geopereerde knie maar met gebruik van mn 8jarige zoon ging het inderdaad makkelijk om zo de klep te openen.

Probleem was dat het mechaniek bleef hangen. Ik had gevoeld of de klep op slot was en dat was ie. Ik had al lange lange tijd dat je dan de boel een paar keer open en dicht moest doen voordat het weer werkte , dus totdat het helemaal niet meer werkte.
Er is een gedeelte, een soort plaatje met een veertje dat je met de hendel van de klep omhoog duwt, die bleef blijft hangen waardoor de boel niet aangrijpt. Dit zit hoog in de klep net onder de ruitewissermotor.Beetje WD40 doet wonderen.
Ik zou me voor kunnen stellen dat wat gebonk binnen of buiten op de klep op die plek een noodoplossing kan zijn.

Hm, de mijne heeft dit al jaren dat ik soms de boel terug los en vast moet doen voordat ik de achterklep open krijg.
Het zal er dus zitten aan te komen dat ik er ook niet meer in geraak vrees ik.
Heb je toevallig foto’s gemaakt?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 25 september 2021 09:16 PM
  [ # 797 ]

Nee maar het wijst zichzelf. Trek er ff een half uur voor uit. Bekleding weg, plastic deel onder de achterruit weg, plastic flap weg, dan mechniek losschroeven( 4 bouten 10mm) en het bovenste deel inspuiten met WD 40.
Kan misschien ook als je het mechaniek laat zitten maar als je het in je handen hebt zie je beter hoe het werkt en die 4 boutjes is het werk niet.

Plastic flap weer monteren met watervaste tape en/of kit

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2021 09:30 AM
  [ # 798 ]

Bedankt voor je beschrijving Wink

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 november 2021 05:34 PM
  [ # 799 ]

De Xantia is inmiddels voor de winter binnen gezet.
Ik ga een hoop dingetjes doen en over een halfjaar mag ie weer naar buiten als zomerauto.

Vd winter rijd ik mn 5,9 liter Dodge V8 4x4/AWD op nieuwe spijkerbanden. Weet ik zeker dat ik overal kom, ook in de bergen en ook met een meter sneeuw.
Leuk speelgoed.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 februari 2022 05:49 PM
  [ # 800 ]

Onverwacht moet/mag de Xantia weer aan de bak.
De Dodge moet gerepareerd(stuurbekrachtigingspomp) onderdelen komen 11-03 maar ik moet 08-03 aan mn biceps en een schouderspier geopereerd worden dusfaarna 6 weken geen bruikbare linkerarm.
Morgen met de 2CV de kentekenplaten vd Xantia ophalen bij de noorse RDW en de Xantia uitgraven vanachter mn HY vandaan. Benieuwd of ze starten na 4 mnd maar verwacht geen grote problemen. Accus zijn afgekoppeld.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 03 maart 2022 07:27 AM
  [ # 801 ]

Sterkte met je operatie. Hopelijk geeft het goed resultaat, al zal de eerste tijd na de operatie niet makkelijk zijn.
Fijne tijd in de Xantia!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 maart 2022 04:06 AM
  [ # 802 ]

Operatie was 2 weken uitgesteld dus de Dodge kunnen maken. Voor mn vrouw in januari een Jeep Patriot diesel gekocht,ding loopt 1 op 20 op lange afstanden en 1 op 16,5 in de stad. Vind ik nog een Patriot op 500 mtr van mn huis. Stond al 2 jaar stil, APK verlopen.slechts 3 ophangrubbers en 3 lampjes vervangen en 2 weer jaar APK. Gekocht voor 1000 euro met maar 142000 km erop. Nieuwe spijkerbanden inclusief en distr.riem gedaan 2 jaar geleden. Tsja je raadt het al de Xantia met zn 1op10 in de stad gaat eruit. Hij blijft in de familie, mn stiefzoon gaat erin rijden. De Dodge houd ik voor als er een halve meter sneeuw ligt en als hobbyauto. Gewoon leuk zon 5,9 liter V8 op gas.
Patriots staan overigens op hetzelfde platform als de C-Crosser maar dan met een 2.0 VW TDI en Jeep AWD/4WD systeem. In de winter is 4x4 hier soms echt een must.Kom met mn 2CV op spijkerbanden niet altijd de bergen op.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 september 2023 08:35 PM
  [ # 803 ]

Af en toe sleutel ik nog aan de Xantia. Hij is pas weer goedgekeurd voor 2 jaar. Maar er zit wat werk aan. Het meeste doet mn stiefzoon zelf en ik heb nog een sloopxantia staan voor hem.
Een probleem wat we moeten fixen is LHM lekkage op de linker voorremklauw. Er lekt LHM uit het rubbber wat over het handremmechaniek zit. Daar hoort geen LHM volgens mij dus ik vermoed een interne lekkage in de klauw. Weet iemand hier hoe zon klauw in elkaar zit en of er bijvoorbeeld eenvoudig een keerring is te vervangen?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 september 2023 11:32 AM
  [ # 804 ]

Wat ik er van weet is dat het een pokkenwerk is. Ook heb je voor demontage een 5 kantige sleutel nodig. Ik denk dat je er info over kan vinden op het C5-forum. En hier kun je misschien een PB’tje sturen naar forumlid JW. Die weet er dacht ik meer van. Zijn die trouwens niet nieuw tye vinden? Ik betaalde voor een achterremklauw voor m’n C4, ook met dat rottige BIR systeem, rond de 100 euro.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
54 van de 54
« Eerste  < Vorige 52 53 54
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook