Stuurhoes rechts Xsara Picasso
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 28 september 2021 07:09 PM

Vorige week met mijn Picasso op APK geweest. Afgekeurd op stuurhuishoes rechts. Shit, een lastige klus !
Nou, dat heb ik geweten. De nieuwe stuurhoes is bijna niet over de uitstekende bevestigingsbout van de hydraulische bedieningscilinder te krijgen. De eerste hoes die ik had, was veel te stug, deze haalde het, ook na een uur frutten en klooien, bij lange na, niet. Terug naar de autoshop, hoes van een ander merk, oogde iets soepeler, echter deze scheurde op het laatst helemaal open. Naar een andere shop gegaan, daar een universele hoes gekregen van het merk WOMI type W530.
Deze hoes voelde al een stuk soepeler aan en je kon hem op verschillende posities insnijden om de juiste gat diameter te krijgen. Deze hoes ongeveer een kwartier in kokend water gelegd. In de wachttijd hierop, alles bij de auto voorbereidt.
Na het opwarm kwartier, de hoes ingevet en meteen over de bevestigingsbout getrokken, echt een werkje van ongeveer 10 minuten, toen zat hij helemaal op de plaats.

Ik weet dat een hoop mensen opkijken tegen deze lastige klus en ik begrijp ook waarom. Daarom post ik hier mijn ervaring met dit merk hoesjes. Ik had mijn set (2 identieke hoezen) gekocht bij onze plaatselijke automateriaal leverancier, Bachaus Automotive, prijs van de twee hoesjes € 15,= 

https://imgur.com/a/KLRQRSL

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
bibberkip
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 28 september 2021 07:14 PM
  [ # 1 ]

bij mijn wagen,welliswaar geen xsara, maar een xantia,  hetzelfde gehad, wat een martelgang zeg, toen ten einde raad een originele citroen hoes besteld. kost ietsje meer, maar een wonder van vernuft, ging er gewoon soepeltjes op.

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 28 september 2021 07:29 PM
  [ # 2 ]

Wat bedoel je met “soepeltjes”, met de mijne ben ik toch nog 10 minuten bezig geweest om hem er overheen te krijgen.
Mag ik vragen wat je hebt betaald voor de originele hoes ?

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
bibberkip
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 28 september 2021 08:18 PM
  [ # 3 ]

hoi, nouja, die uitstekende pin, waar de stuurbekrachtiging aan vast zit, blijft even worstelen, daar moet ie met een klein beetje geweld overheen, maar de originele hoes is lekker dun, super flexible, en geeft net dat beetje méér mee dan een womi of andere namaak,.dat bedoelde ik. het blijft een klusje , maar origineel is mij erg goed bevallen. en de prijs, dat weet ik eigenlijk niet meer, maar ik had m niet te duur, volgens mij minder dan 30 euro , maar precies weet ik het niet meer. overigens is het wel een YESSSS momentje als ie er echt opzit hé !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook