Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Nielsje schreef:Lekker bezig! Wat nu je de auto voor een APK wegbrengt, en deze wordt afgekeurd (al dan niet door de steekproef), mag je en dan wel mee rijden? Oftewel, brengt deze vrijwillige keuring nog verplichtingen met zich mee?
Een goede vraag, waar ik je geen antwoord op kan geven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Op de site van de RDW staat bij de APK-vervaldatum “n.v.t.”. Ik denk dat je dit letterlijk moet nemen. APK is niet van toepassing dus de uitkomst van een vrijwillige APK ook niet (behalve voor jezelf dan).
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Het apk formulier kent wel een geldigheid van twee jaar overigens. Op zich niet belangrijk, ik laat hem sowieso keuren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
83.000 km op de teller, tijd voor een servicebeurtje. Aanbevolen werd om het oliecarter te demonteren voor schoonmaak en inspectie. Dat was sowieso een goed idee want er zat een lompe deuk in omdat het ding van de krik was geschoten. Die deuk moest er uit dus.
Ferme en goed gerichte tik met de lompe hamer en klaar:
Frisse pakking er op en klaar.
Natuurlijk ook gelijk het oliefilter en de pakking even vervangen.
En afgemaakt met 4 liter verse 20W50.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
De 20W50 heb ik deze keer van “77” gekocht, een Nederlandse toko. Ik heb er voor gekozen omdat het van ruim voldoende zinkadditief (zddp) is voorzien, belangrijk om slijtage aan met name de nokkenas te voorkomen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ja, die heb ik ook staan. Niet duur ook.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En handig dat die olie in 5-liter kannen geleverd wordt! Leest er iemand mee van de firma Kroon?? Die blikken van 1L zijn mooi om naar te kijken, maar heel onhandig bij een verversing…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Kroon is duur vergeleken bij andere merken. Ja, geile blikken, maar ik wil helemaal niet betalen voor een blik wat ik ga weggooien. Deze 20w50 kost nog geen 3 tientjes voor 5 liter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Van die blikken heb ik dus inmiddels ook meer dan genoeg rondslingeren. Maar ik moet dus even uitvogelen waar ik deze olie kan scoren, aangezien je hier in de buurt voor een minerale 20W50 al heel snel op Kroon uitkomt. Heeft gelukkig tijd, die 1602 hoeft pas ergens in mei of juni weer een plas verse olie te hebben.
Maar het is natuurlijk wel gewoon totale flauwekul van de firma Kroon om die Classic 20W50 in blikjes van 1L óf van 60L te leveren
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tja en voor 60l heb je juist weer de laatste generatie van Citroën’s EW10 motor nodig…
En dat is weer geen classic.
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat zijn inderdaad erg vriendelijke prijsjes. Een overweging waard als de Gastrol op is.
*2cv6 special 1986*
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Hier de link naar de leverancier:
https://www.olievoordeelshop.nl/racing-oil-classic-20w-50-motorolie-5-lt.html
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Nog even terugkomend op de 20w50 die ik gebruikt heb: de motor draait echt als een naaimachine op de spul. Ik snap niet helemaal hoe het komt maar met name de kleppentrein is zeker 80% stiller dan voorheen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Deze motor is niet voorzien van hydrostoters?
Als dat wél het geval is, kan ik me er alles bij voorstellen
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Nee, hydraulische klepstoters zitten d’r niet in. Wel een bovenliggende nokkenas, maar stellen doen we nog met een stelboutje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!