storing codes p0100   p0380 p0243 xantia hdi 80kw
bibberkip
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 381
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 19 oktober 2021 05:29 PM

wie herkent deze diverse codes ?

ze staan nu opgeslagen in mijn xantia hdi 80kw.

er staat wel e.e.a. achter de storingen vermeld, uitgelezen met een delphi laptop.
.
hoop dat het topic op de juiste plaats staat.

Profiel  
 
bibberkip
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 381
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 20 oktober 2021 08:00 AM
  [ # 1 ]

het symptoom is overigens: het heel soms inhouden van de motor.

je trekt op, het lijkt of de turbo achterblijft, en als je dan een halve seconde het gas vasthoudt, dan hoor je de turbo ineens weer ingaan, en met een bijbehorende fluittoon gaat ie weer als vanouds.

een vreemde zal het ws amper of niet merken, maar mij valt het wel op.

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 20 oktober 2021 07:36 PM
  [ # 2 ]

P0100 staat voor lucht massa meter ( aanzuigtraject ) en/of pheriferie zoals kabelwerk,stekkers e.d.
P0243 staat voor magneetventiel verstelling turbo turbine en/of pheriferie zoals gestuurd vacuumventiel,kabelwerk,
stekkers, iets zwaar lopende verstelling van turbo turbine, onderdrukleidingen vacuumventiel e.d..
P0243 staat voor gloeiinstallatie dus gloeikaarsen,gloeirelais,kabelwerk,stekkers e.d.

Ik ben op vakantie en schrijf wat ik uit mijn hoofd weet.

Profiel  
 
Aabenda
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 23-04-2019

Gepost: 21 oktober 2021 08:10 PM
  [ # 3 ]

hallo
dop de egr eens af , kijken of het dan weg is .

succes Benno

Profiel  
 
bibberkip
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 381
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 21 oktober 2021 09:21 PM
  [ # 4 ]

Aabenda;
Die is in 2006 reeds afgedopt ! Maar je tip wordt gewaardeerd!

Profiel  
 
bibberkip
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 381
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 22 oktober 2021 06:21 PM
  [ # 5 ]

Waarschijnlijk zijn we het probleem op het spoor. De code 0234 denk ik, werd veroorzaakt door een slecht contact , dus de connector naar de vacuumklep zal ik maar zeggen. Die storing is verholpen, en de codes zijn gereset door de monteur.

Na uitgebreid proefrijden lijkt het ook beter met het inkomen van de turbodruk, de oempff is zo te voelen weer terug.

De storing van het voorverwarmen van het koelsysteem ws de 0380 zal met koud weer wel weer komen, maar daar verzinnen we dan wel weer iets op, immers is de oempff belangrijker.

Het heeft wel mijn belangstelling wat voor signaal de vacuumklep krijgt, een aan/uit signaal of een soort van wisselspanning ? Wie het weet heeft mijn aandacht !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook