3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
het nieuwe rijden
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 05 november 2021 12:58 PM
  [ # 31 ]

Ik rij al een jaar of twintig ‘nieuw’. Al die jaren moeten glimlachen om de ‘echte’ rijders die mij hard voorbij accelereren, waarna ik ze bij het volgende stoplicht weer voorbij rij omdat ik rustig het overzicht houdt en de juiste rijbaan kies. En met een rollende auto is het vervolgens sneller en toch zuiniger accelereren.

Ik moet glimlachen om de voorgaande commentaren van de wegridders over ‘gas er op’: dit is toch een Citroën-forum? Geen idee wat mijn C4 Picasso met snel en scherp rijden te maken heeft. Hij rijdt comfortabel en relaxed maar zeker niet ‘sportief’.

Als ik wil scheuren ga ik naar de kartbaan. Onvergelijkbaar. Als ik sportief wil zijn ga ik wel hardlopen.

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 754
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 05 november 2021 06:17 PM
  [ # 32 ]

U bedoelt dus te zeggen dat je met een Citroën eigenlijk een gezapige rijstijl moet hebben om zo relaxed mogelijk te genieten van het geboden comfort?
Da’s onzin natuurlijk. Ook met een Citroën kun je gewoon lekker opschieten/sportief rijden hoor. Sterker nog: het laatste jaar rij ik met mijn 2CV (29 hele pk’s, topsnelheid ongeveer 120) regelmatig hele rijen ingedutte medeweggebruikers voorbij die allemaal achter elkaar aan sukkelen in een treintje dat nèt 90 km/u rijdt.
Ik begrijp dat u dan glimlachend (waarschijnlijk om uw ergernis te verbergen) nog eens de brand in uw pijpje steekt om heerlijk relaxed in uw C4-fauteuil van het nieuwe rijden te genieten (in een rijdende file). Ik vind dat slome getrut irritant en ik kies er dus voor om in te halen.
Het gaat namelijk niet om hard scheuren, dat beweert hier ook niemand, maar wel om een beetje vlot en soepel doorrijden. Zodat je ook nog een beetje plezier beleeft aan het autorijden zelf.