2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De C5II 2.0i 16V Break van TRXke
canero
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 30-11-2009

- C5 Ph3 Sedan 2.0 benzine automaat
Profiel  
 
Gepost: 19 november 2021 06:08 PM
  [ # 17 ]

Ook hier bedankt voor de linken!
Die 2de is erg mooi maar helaas te duur voor mij, maar echt wat ik wil helaas Crying or Very sad

Dan komen we wel bij een niet onbelangrijk punt namelijk de prijs of wat ik er aan wil/kan besteden.
Eerst wil ik zeggen dat ik niet echt op de hoogte ben van de huidige marktprijs en of deze auto’s qua prijs is de juiste richting zitten.

En dan voor mij het belangrijkste wat ik er aan kan of wil besteden en dat is een 3000 euro maar let op gezien ik de auto naar België moet halen transport/invoeren/keuren en wat achterstallig onderhoud wegwerken (wat er naar mijn ervaring altijd is) wil ik het aankoopbedrag tot op 2000 euro houden.
Boven op die 3000,- moet ik dan ook nog een 700 euro voorzien voor de inschrijving en verkeersbelasting die er aan vast hangt (verzekering nog niet mee geteld)

Daarom vermeld ik er ook bij dat er werk mag aan zijn…
Is het realistisch om voor dit bedrag een auto te zoeken?
Of is een mooie auto in deze uitvoering (of exclusieve) met een km stand van 250000 tot 270000 toch nog de moeite om aan te beginnen?
Hier moet ik wel bij vertellen dat ik reparatie en onderhoud altijd zelf heb uitgevoerd aan mijn wagens (CX/BX/Xantia) maar de C5 word dan wel een nieuw hoofdstuk.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 19 november 2021 08:25 PM
  [ # 18 ]

Je mag ook vooral niet vergeten dat deze auto’s nieuw in Nederland een pak duurder waren dan in Belgie. Nou zal dat voor de restwaarde misschien niet zo heel veel uitmaken, maar het vervelende is gewoon dat overschrijven in Nederland nog geen 10 euro kost, terwijl je in België honderden euro’s aan inschrijvingstaks verschuldigd bent. Dat maakt het al snel heel oninteressant om zo’n auto van Nederland naar Belgie te exporteren.

Profiel  
 
Gepost: 19 november 2021 08:36 PM
  [ # 19 ]

Klopt en eigenlijk wil ik gewoon een Belgische auto kopen omdat dit gewoon het meest praktische en voordeligste is.
Maar helaas benzine versie’s zijn hier een echte zeldzaamheid en zeker in breaks dit waren allemaal diesels.
Toen ik bijna 10j terug een Xantia break benzine zocht heb ik meer dan een jaar op zoek geweest naar een X2 2.0i16v en uiteindelijk werd er een X2 1.8i16v aangeboden die ik dan gekocht heb, er is gewoon geen aanbod in benzine breaks toen niet en nu ook niet.

Maar dat maakt ook dat ik minder kan uitgeven omdat de kosten vrij hoog zijn, ik heb dan wel weer geen bang om er wat aan te werken zolang het technisch is want carrosserie en interieur dat ligt moeilijker en maakt het duurder voor mij.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 22 november 2021 02:39 PM
  [ # 20 ]

Gisteren de gelegenheid gehad om de koffer grote te bekijken bij een phase2 Carlson break.
En die is zowat 8cm breder en dieper dan van de Xantia, in de hoogte heb je 3cm meer ruimte.
In de diepte kan het voordeel zelfs meer zijn dan die 8cm, aangezien de kofferklep met bekleding minder ver uitsteekt bij de C5 als bij de Xantia.
Opzich valt dat dus goed mee!

Wat ik mij verder ook nog afvraag is of dat de achter ophanging en remmen ook zwaarder zijn uitgevoerd bij een break tov een berline?
Bij de Xantia en de CX is dat zo maar bij de BX dan weer niet.
En was er geen probleem met het losscheuren van de trekhaak bevestiging of was dit enkel bij de phase1?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2021 03:02 PM
  [ # 21 ]

Er staat er nu een op Facebook voor 1500 euro. In de groep Citroen Marktplaats. Staat er 14 minuten op Smile

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2021 08:57 PM
  [ # 22 ]

graddus, bedankt voor de tip!
Lijkt mij een nette wagen enkel schrikt de km stand mij wel af.
Nu wil ik gerust wat afwijken van mijn vooropgestelde 200000km grens voor een mooi exemplaar, maar deze heeft + 300000km.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2021 06:00 AM
  [ # 23 ]

Ik heb de mijne weggedaan op 465.000 en buiten dat de remmen op waren was er eigenlijk niets aan…

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2021 06:25 AM
  [ # 24 ]

Dat is zeer interessant, ze kunnen dus probleemloos die km standen halen mits goed onderhoud?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2021 06:38 AM
  [ # 25 ]

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat de onze een diesel was, maar volgens mij zijn die 2.0 liter benzinemotoren ook tamelijk foolproof.

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2021 09:07 AM
  [ # 26 ]

Gisteren vond ik deze:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c5-break-2-0-16v-140pk-ligne-business-leer-benzine-blauw-dd2d0b51-9d2a-4e36-ac5b-c40964948e77?source=list_searchresults&cldtidx=8&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

Ondanks de km stand leek mij de wagen wel interessant, ware het niet dat die gisteren echt wel voor 2000,- euro werd aangeboden en vandaag is er ineens 395,- euro bij gulp
Hm, het geeft in ieder geval geen goede indruk…

Iemand bekend met de auto of de garage?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2021 06:37 PM
  [ # 27 ]

Ze hebben de auto net twee dagen in de voorraad zo te zien.

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2021 08:21 PM
  [ # 28 ]

Ja hij is ook gisteren maar online te koop gezet.
Ik heb op alle gekende site’s zoekopdrachten staan Surprisedops:

Deze auto is voor mij heel interessant, ik heb contact met de verkoper en bekijk de mogelijkheden (het is voor mij dik 2 u rijden om “even” te gaan kijken)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 01 december 2021 06:45 PM
  [ # 29 ]

Ik heb de boven vermelde wagen gekocht, de zoektocht is dus ten einde.
Ben benieuwd hoe hij gaat mee vallen, een bevriende garagist met veel C5 kennis is voor mij gaan kijken.
Natuurlijk is het geen auto zonder aandachtspunten maar het is een gezonde basis en een mooie uitvoering.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 12 december 2021 03:17 PM
  [ # 30 ]

En afgelopen maandag 6 december is hij geleverd in stijl cool smile

De auto is in goede staat en het enige achterstallig onderhoud wat ik tot nu gevonden heb zijn de banden, die zijn alle 4 op.
Een nieuwe set is al besteld en de wagen is al aangegeven bij de douane, binnenkort naar de keuring en een Belgisch kenteken aanvragen.

Enkele foto’s:


Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook