Bij stilstaan stationair af en toe ligt stoten bij optrekken
Frits1949
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-07-2021

- DS 4 DS 4 so chic
Gepost: 22 november 2021 09:27 PM

Hallo , ik heb een vraagje : Bij stilstaan stationair heb ik last van dat de auto af en toe ligt inhoud bij optrekken ,
het raare is dat het niet steeds doet, wie heeft er meer kijk op waar het aan kan liggen , ik heb de Citoën garage gebeld ,maar die zeiden zolang als er geen storingslampje gaat branden is het zoeken met een spelt in een hooiberg , ik hebt gewoon het gevoel dat het af en toe gewoon stationair net iets te langzaam loopt , ik dacht kan misschien stationair iets sneller laten lopen maar de garage zij is niet mogelijk , wie weet een oplossing ? overigens nu ik bijna 6 maanden met mijnDS 4 gereden heb ben ik nog steeds zeer tevreden .

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 358
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 24 november 2021 09:09 AM
  [ # 1 ]

Kan duiden op een heel klein lek in het aanzuigtrajekt dwz inlaatspruitstuk - inlaatspruitstukpakking/ringen -
gasklephuispakking.

Is misschien zichtbaar te maken met een 4-gas uitlaatgastester en met name het iets hogere HC gehalte.
Een Citroen dealer moet uit ervaring weten hoe hoog het HC gehalte is bij een optimaal funktionerende motor.
Dus een vergelijking.

Profiel  
 
Frits1949
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-07-2021

- DS 4 DS 4 so chic
Gepost: 25 november 2021 10:14 AM
  [ # 2 ]

klever33 , bedankt voor de reactie , maar dan snap ik niet de reactie van de Ciröen dealer , die zij het is zoeken als een spelt in de hooiberg , het is geen vervelend iets hoor , dus ik wacht dat ik komende voorjaar weer naar Veenendaal ga om de wagen een beurd te laten geven en zal met hun erover hebben .

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 358
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 26 november 2021 09:01 AM
  [ # 3 ]

Het antwoord is eenvoudig: deze manier van diagnosestellen met een uitlaatgastester wordt blijkbaar niet meer bijgebracht en men moet zelf data verzamelen.
Eind jaren 80 kwam de 4- gas uitlaatgastester op de markt. Ik heb destijds een meerdaagse cursus bei Bosch Deutschland gevolgd en het bijgebrachte veel toegepast. Maar ja, ik ben bouwjaar 1946…..

Profiel  
 
Frits1949
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 01-07-2021

- DS 4 DS 4 so chic
Gepost: 02 december 2021 12:20 PM
  [ # 4 ]

Klever33 , het is zo ik ben van bj 49 dus we verschillen niet zoveel , maar diyt heb ik aangekaart bij de garage , maar die zeggen we kunnen niks voor je doen en wacht tot er een foutcode zibaar is . Maar wat ik al eerder zij ik wacht tot de wagen een beurd moet hebben en ga mooi naar Veenendaal .

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook