Verwarming Lamba sondes
Berrie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 03-03-2021

Gepost: 26 november 2021 11:51 AM

Berlingo B9 1.6 v16 benzine 2009.

Klopt het dat de verwarmings elementen van de lambda sondes (en de tankontluchting) beide worden gevoed vanuit zekering 19?

Hoe zou het dan kunnen dat ik bij draaiende motor op sonde 1 netjes 13.8 volt meet en op Sonde 2 slechts 10 à 11 volt. Rechtstreeks Min aan Massa.

Zou ik ongestraft een nieuwe draad kunnen trekken van zekering 19 naar Sonde 2?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2020
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 26 november 2021 12:19 PM
  [ # 1 ]

Als je de laatste 8 cijfers/letters van je VIN geeft, zal ik volgende week zaterdag het schema opzoeken in SEDRE en kijken hoe dat zit.
Dán heb ik daar weer toegang.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 28 november 2021 06:02 AM
  [ # 2 ]

Dat kun je toch simpel achterhalen door de zekering er uit te trekken en dan de spanning te meten?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 28 november 2021 02:30 PM
  [ # 3 ]

Als het een EW10D of EW10J motor is, worden de verwarmingselementen van beide lambdasensoren verzorgd vanuit het motoratuurapparaat.
Motorstuurapparaat heeft drie stekkerblokken.

Hoe en waar aan massa gemeten ?

Stekkerverbinding(en) al gecontroleerd op goed sluiten,oxydatie,niet goed vastzittende kabel in klem ?

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook