CitroExpert wordt 25!
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 december 2021 08:15 PM

Van de voorpagina.

CitroExpert, hét blad voor de Citroën liefhebber, wordt 25. Vijf-en-twintig!

Nederland is een land van Citroënliefhebbers. Iets dat zich al kort na de introductie van de Deux-chevaux manifesteerde, toen in 1954 de 2cv Club Nederland werd opgericht. Veel verenigingen zouden volgen en je zou kunnen zeggen dat elk model zijn schare fans kent, mensen die hun voorkeur daarvoor in verenigingsverband willen beleven. Maar ook op andere wijze wordt blijk gegeven van dit enthousiasme. Via het Citroën-Forum, maar ook via het onafhankelijke magazine CitroExpert.

CitroExpert ontstond in 1996 als Nederlands antwoord op het Franse Citroën-Revue, dat kort daarvoor was stopgezet. Het geeft vanaf het begin een gevarieerd beeld van alles wat Citroën en de merkbeleving van de Double Chevron teweegbrengt. In De Lage Landen bij de Zee, maar ook elders ter wereld. Aan de hand van veelal unieke, authentieke beelden en documenten. Van de eerste 10HP Type A uit 1919 via iconische modellen als Deux-chevaux, Traction, DS, HY en SM belandt de lezer bij Youngtimers en de nieuwste versies. Restauratieverslagen, rijimpressies, toeristische reportages, reisverhalen,... Maar ook met rubrieken waarin de lezer aan het woord komt, of met een signalering van nieuwe boeken en miniaturen, evenementen-aankondigingen en -verslagen. 

Elke twee maanden met zo’n honderd pagina’s fullcolor CitroNieuws en -Ouds in een luxe magazine gebundeld. Al 25 jaar en 150 nummers lang. Mocht u CitroExpert nog niet kennen, dan is het wellicht een mooi moment voor een kennismaking? Het magazine is verkrijgbaar op basis van een abonnement (kijk op www.citroexpert.nl), maar ligt ook bij de beter gesorteerde boekhandel en kiosk.

Tekst en foto’s: CitroExpert

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 14 december 2021 10:09 PM
  [ # 1 ]

Vanaf het begin heb ik er een abo op, met heel veel plezier en interesse lees ik CE, en ik kijk telkens weer uit naar het nieuwe nummer.
De ouwe exemplaren heb ik ook bewaard.

Zeer aanbevolen dus yes
Ook het laatste nummer staat weer vol lezenswaardige historie van ons merk lovecitro

Groet,
JW

Profiel  
 
Incubus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 23-04-2019

- ID/DS DSuper
Gepost: 14 december 2021 11:55 PM
  [ # 2 ]
Nielsje schreef:

CitroExpert ontstond in 1996 als Nederlands antwoord op het Franse Citroën-Revue, dat kort daarvoor was stopgezet.

Tot midden jaren ‘90 was de gouden tijd van Franse auto magazines. Iedere vakantie in Frankrijk was het altijd zo snel mogelijk naar de tijdschriftenwinkels, en met een gevulde tas terug naar de camping. Naast de algemene titels zoals Gazoline en Retroviseur had je nog verschillende merkspecifieke titels voor Citroën, Peugeot, Renault etc.

Later is er een kaalslag gekomen, veel tijdschriften zijn ten onder gegaan. Erg jammer. In de Franse kiosken liggen nog maar een handvol titels.

Profiel  
 
AutoPower
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 14-08-2019

Gepost: 15 december 2021 10:14 AM
  [ # 3 ]

Ode aan ons lijfblad ballon

Al sinds een paar jaar lees ik de CE en al is een paar jaar nog niet zo lang, toch blijft hij boeien. Ga zo door, redactie van de CE!

Du pain, du vin et… du Citroën love

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook