C4: raar geluid tijdens het rijden
Revz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 09-10-2011

- Saxo VTS 1.6-16V
Gepost: 17 november 2021 10:28 AM

Bij de topics heb ik al even gezocht maar kon het zo niet hebben.

Ik rij een C4 Berline 1.6 uit 2007 met 175000km op de teller. Helaas maakt de C4 een irritant geluid tijdens het rijden. Met name tijdens het stapvoets rijden door de stad of file is het erg goed hoorbaar en zie ik soms mensen kijken naar de auto. De auto rijdt verder goed. Geen vermogenverlies of zo merkbaar. Schakelen gaat ook goed. Geen lekkages,etc.

Het is te omschrijven als een soort van geklingel. Tijd geleden is de middenpijp en einddemper van de uitlaat vervangen in de hoop dat het probleem daarmee zou weg gaan maar helaas blijft het probleem.
Als ik bij koude uitlaat de uitlaat met de hand beweeg dan is het geluid ook te horen. De Citroen garage zei dat dit weleens voorkomt bij dit type maar het geluid is er sinds begin dit jaar terwijl ik de auto al een jaar of 5 bezit.
Met warme uitlaat en motor lijkt het probleem er niet te zijn.

Herkent iemand dit geluid en of kent iemand in Midden-Nederland een goede garage waar ik een second opinion kan laten uitvoeren?

Profiel  
 
Gohan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 16-12-2021

Gepost: 18 december 2021 10:20 PM
  [ # 1 ]

Ik heb dit ook 1 keer gehad bij mij kwam het uit eindelijk uit de verwarmingsmotor van de kachel.
Heel irritant vooral als je langzaam rijd

Profiel  
 
Pancho
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 22-01-2021

Gepost: 29 december 2021 12:27 PM
  [ # 2 ]

Ik had een tijd geleden ook een irritante rammel waarvan ik in eerste instantie dacht dat het een loszittend schotje in de uitlaat was. Uiteindelijk bleken het de schakelkabels te zijn die tegen het hitteschild aan kwamen, hitteschild een beetje verbogen en de rammel was verdwenen. Misschien de moeite waard om even te checken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook