3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Oliepomp kapot Citroën C4 Cactus 1.2 VTI
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 09 januari 2022 11:04 AM
  [ # 31 ]

Die € 200; is dit gewoon voor een standaard onderhoudsbeurt? Dus 3,25 liter olie en een oliefilter en het bijvullen van de vloeistoffen?

Ik wil jou zeker niet op kosten jagen, maar zou zeker eens informeren over eventuele meerkost van een nieuwe motor!
Bij mijn weten is het qua werkuren minder want er moet gewoon het één en het ander overgebouwd worden. Al heb je dan natuurlijk wel geen nieuwe katalysator.

Maar met meer dan 100.000 km op de teller lijkt het mij heel reëel dat je met een oliezuiper zal zitten en binnen de kortste keren nog een katalysator aan je been…

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 januari 2022 11:48 AM
  [ # 32 ]
JeSko schreef:

Daarmee gaat mijn makelaar aan de slag, na de “feest"dagen, aangezien alles nu bijna stil ligt voor één week. Hiermee gaan ze rechtstreeks naar PSA, dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Is daar nog werk van gemaakt ? De dealer geeft vaak niet thuis: Die heeft geen zin in ellende met Citroen door garantie claims.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JeSko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 27-01-2021

Gepost: 09 januari 2022 05:25 PM
  [ # 33 ]

@groove

Over een nieuwe motor is niet gesproken neen, ook niet over olieverbruik, ik wist niet dat dit blok als olie verbruiker bekend stond, maar ik weet zeker dat dit specifieke blok geen olie verbruikte aangezien ik altijd het peil controleer, en dit heeft nooit te laag gestaan en heb ik op 10.000 km niet hoeven bijvullen, zou de BC dan trouwens ook geen melding geven? Moest het peil gezakt zijn onder een bepaalde grens? Nieuwe motor komt er zowiezo niet in, de auto word gemaakt en te koop gezet, en dan hopen dat hij snel weg is.

@Citroensmgz

Eerst is de dealer zelf aangeschreven, zij zijn in gebreke gesteld, ik kan hierna bij een eventuele slechte afloop nog hogerop trachten te gaan, maar ik ga mezelf dat niet aandoen, dat betekent gerechtsgang en dergelijke. En dat verliest een kleine garnaal zoals mezelf toch, of ze rekken het zo lang dat je het toch opgeeft.

Citroën C4 Cactus VTI 82 2017
Skoda Superb 1.6 TDI 2014

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 09 januari 2022 06:01 PM
  [ # 34 ]

Bij mijn weten krijg je geen melding, wat eigenlijk al moeilijk te begrijpen valt…

Verkopen lijkt mij idd het beste.

Persoonlijk vind ik het concept van de distributieriem die in de olie draait compleet waardeloos…

En wat was er dan eigenlijk mis met een distributieriem die gewoon “droog” draait vraag ik mij af..?
Bij mijn weten helemaal niks als je die op tijd vervangt.

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2022 06:44 PM
  [ # 35 ]
Groove schreef:

Bij een 3 cilinder zonder turbo kun je als je een beetje handig bent eigenlijk de versnellingsbak laten zitten..

Wat doe je dan met de krukaskeerring, vliegwielzijde, die met boutjes aan het tussencarter geschroefd zit?
Tussencarter moet er toch af om bij de oliepomp te kunnen?

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 09 januari 2022 06:53 PM
  [ # 36 ]

Ik bedoel dat je de versnellingsbak gewoon in de wagen laat zitten met aandrijfassen etc.

Dus enkel de motor uitbouwen uit de wagen…

Profiel  
 
Gepost: 09 januari 2022 06:55 PM
  [ # 37 ]

Ah oké.
Win je daar zo veel tijd mee?

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 09 januari 2022 07:24 PM
  [ # 38 ]

Denk van wel hoor. Deze namiddag eens gekeken op citroen service en zag een tijdsindicatie van 7,20 uur om een motor te vervangen bij C4 Cactus…

De versnellingsbak ondersteunen met een pootje of een goeie garagekrik en de motor haal je eruit van bovenaf. Ik vermoed zelfs dat het hele onderstel mag blijven zitten. En bij een C4 Cactus heb je nu net echt wel veel plaats om de motor eruit te halen van bovenaf.

Eigenlijk hetzelfde principe als vroeger bij een VW Kever; je haalt de motor van de versnellingsbak, maar bij een Kever moet de motor onderuit…

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 358
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 09 januari 2022 07:48 PM
  [ # 39 ]

Maar de dealer zal het zo niet doen. Past immers niet met het idee werkplaatsvulling en betaalde uren.
Dat de eigenaar financieel slechter af is, interesseert niet.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 09 januari 2022 08:13 PM
  [ # 40 ]

@klever33

Die kans is idd reëel…

Heel jammer dat dit de realiteit is vandaag, want vind dat gewoon schandalig! Ook al ben ik werkzaam bij een Belgische dealer.

Mijn visie is: de klant komt op de eerste plaats en ook al zijn er richttijden van Citroën en Peugeot; ik vind het veel belangrijker dat de klant tevreden is en dat hij niet moet terugkomen voor hetzelfde euvel…

En nog iets voor de TS: € 200 voor een basis onderhoudsbeurt is heel veel..
Gaan ze jou dan nog eens 3,50 liter olie en een oliefilter aansmeren bij het vervangen van die oliepomp??

Profiel  
 
JeSko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 27-01-2021

Gepost: 10 januari 2022 12:10 PM
  [ # 41 ]

De volle kosten zijn voor ons, zoals al gedacht. 


Redenen :


Slijtage pomp was fel aanwezig bij demontage, slechte pompen is een gekend probleem waar ze niet in tussen komen gezien de kilometerstand.


Auto heeft teveel kilometers volgens hen - 110.000, om nog aanspraak te kunnen maken op coulance.


Auto is niet compleet dealer onderhouden. 


Dus we mogen de volle 3000 betalen omdat Citroën een slecht product aflevert. 

Niets aan te doen, nooit nog een Citroën voor mij, of wat voor Franse auto dan ook.

Citroën C4 Cactus VTI 82 2017
Skoda Superb 1.6 TDI 2014

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 10 januari 2022 08:52 PM
  [ # 42 ]

Schandalig van de desbetreffende dealer!!

En begrijp heel goed jouw reactie, al ben jij daar natuurlijk niks mee geholpen…

Ik weet niks van zogezegd slechte oliepompen, daar is niks mis mee; hun concept van een distributieriem in de olie deugd gewoon niet…
En daardoor krijg je problemen met oliedruk, verstopping etc, waardoor uiteindelijk de oliepomp moet vervangen worden.
Complete onzin van de dealer, triestig…

 

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 10 januari 2022 08:59 PM
  [ # 43 ]

En nog iets; als dit een bekend probleem zou zijn van die oliepompen, dan moeten zij alle wagens terugroepen om de oliepomp preventief te laten vervangen… want een oliepomp is het belangrijkste onderdeel om een motor overal waar nodig van smering te voorzien, van afkoeling van wrijvende onderdelen etc.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 januari 2022 09:24 PM
  [ # 44 ]

Je wilt eigenlijk een tegemoetkoming in de kosten: De dealer zal daar vrijwel nooit aan meewerken buiten garantie, hij wint er niks mee: De coulance /tegemoetkoming zou van Citroen zelf moeten komen, zij hebben de “productaansprakelijkheid” maar we weten al langer dat dat heel moeilijk is, je zou soms denken dat het een wassen neus is.

Ik begrijp Jesko wel: Neem het verlies, want voor 3000 euro gaan procederen kan alleen als je zelf advocaat bent want anders ben er al aan voor de juridische kosten. 

Het is maar goed dat ze met zo’n product niet naar de USA gaan, daar zouden ze failliet gaan aan zo iets.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 10 januari 2022 09:44 PM
  [ # 45 ]

@citroensmgz

Klopt idd ook wel wat je zegt betreffende de dealer.

Maar voor mij gaat deze dealer dan toch volledig de mist in, want dan moet de dealer de TS ook niet laten opdraaien voor 20 werkuren voor het vervangen van de oliepomp!!
Bij mijn weten gooi je die motor er gewoon naast in max 3 uurtjes wat mij al heel ruim lijkt want bij de C4 Cactus heb je plaats zat…
Dus dan stel ik mij serieuze vragen hoor..!

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook