C4 2016 linkerspiegel probleem
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 11 januari 2022 11:06 AM

Onze C4 1.2 van 2016 heeft een linker buiten spiegel met een eigen wil. Net alsof de spiegel is behekst. Tijdens het rijden is er niets aan de hand en doet de spiegel zijn werk. Maar…. Bij deur openen/sluiten, van slot doen. Zelfs bij openen/sluiten van de achterklep. De spiegel is dan voortdurend in beweging, alle kanten op. Alleen het spiegeldeel dan. Dit gebeurt ook bij het inschakelen van de achteruit. Het is enorm lastig, want altijd staat de spiegel in een ongewenste stand en moet weer worden bijgesteld. De dealer al laten bekijken. die denkt dat de spiegel gewoon stuk is en dus compleet vervangen moet worden. Prijs tegen de 800 euro. Dat is wel ff slikken, want zoiets past toch niet meer in de huidige duurzaamheids norm. een complete spiegel vervangen voor een electronisch probleem.

Wie herkent dit probleem???

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 januari 2022 11:48 AM
  [ # 1 ]

Die spiegel beweegt alleen maar als hij aangestuurd wordt. Volgens mij kletst die dealer maar wat.
Hij reageert wel gewoon als je hem verstelt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 11 januari 2022 12:58 PM
  [ # 2 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Auto is weer terug van de dealer. Was er vandaag voor APK. Het gedoe met automatisch verstellen bij “achteruit” heb ik uit laten zetten. Nu lijkt het goed.
De spiegel was inderdaad gewoon te verstellen.
Er zal wel een probleem zitten in dat automatisch verstellen bij “achteruit”. Het probleem is ook ontstaan dik jaar geleden toen dat moduleding op de accu stuk was en is vervangen.
Uiteraard wel 60 euro moeten aftikken voor diagnose/test gedoe.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2016
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 11 januari 2022 08:46 PM
  [ # 3 ]

Dit draadje lezend vraag ik me af: zit er op deze auto een verstelling van de linkerspiegel bij het achteruit rijden?
Dat ken ik wel van rechts gestuurde auto’s, maar niet bij die op het vaste land van Europa rondrijden.

Mijn huidige C5AC-Hy heeft het rechts, mijn vorige C5 PH2 had het daar ook.
Maar ook links?

Groet,
JW

Edit: ik zie nu in m’n instructieboekje dat die mogelijkheid er nu ook links op zit bij mijn C5AC-Hy. De C5 had dat niet.
Nooit geweten, zo zie je maar Laughing

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 12 januari 2022 07:37 AM
  [ # 4 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Er zit inderdaad deze verstelling op van in ieder geval de linker spiegel. Op een gegeven moment was er een storing met een moduleblok wat op de accu zit. Toen is de spiegel kennelijk van slag geraakt, of althans ergens de software die de spiegel aanstuurt. want wij gebruikten de optie van automatische verstelling niet. Nadat er een nieuw moduleblok is gemonteerd waren overige meldingen en problemen opgelost, maar dat van de spiegel niet.
En je ziet maar dat monteurs niet altijd alles begrijpen/weten.  Ik had geen trek in 800 euro kosten voor een nieuwe spiegel, wat waarschijnlijk niets had opgelost. Dus heb ik gevraagd om de spiegel uit te zetten en alleen nog handmatig bediend kon worden. Het kan software matig, maar lukte mij zelf maar niet.
Overigens al eens bij een Skoda meegemaakt dat een monteur maar niet in staat was om een filtertje te vervangen van de LPG installatie. Moest ik mee naar de LPG inbouwer. Die gelukkig in ons dorp zit. Dus in het vervolg altijd het onderhoud van de LPG installatie bij de inbouwer laten doen en nooit geen problemen meer. De LPG installatie kreeg ook altijd de schuld van de dealer als er een probleem was met de auto. dat geeft dus wel iets aan betreffende de vakkennis van veel monteurs. want LPG hoeft helemaal geen problemen te geven als het goed wordt bijgehouden. Net als alles.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook