52 van de 53
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 Volgende > 
   
C3 e-HDI
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 26 maart 2014 07:30 PM
  [ # 766 ]

nee, wetgeving verandert vrij snel: mijn DS3 van 2011 heeft vervaldatum apk voor 2014, dus 3 jaar, mijn DS5, ook diesel van 2013 heeft vervaldatum apk 2017.

Het was dus 3 jaar en is 4 jaar geworden.

rare jongens daar in Den Haag/Brussel Rolling Eyes

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 26 maart 2014 08:51 PM
  [ # 767 ]

Voor benzine is de eerste APK na 4 jaar.
Voor Diesel en gas na 3 jaar, onze wetgever vertrouwd er op dat auto’s die eens per 1-2 jaar de werkplaats bezoeken technisch beter zijn, dan de voertuigen die 2-3 per jaar de werkplaats bezoeken.

Wie het snapt mag het zeggen….of is dit ambtenarenlogica ??

Profiel  
 
Andre68
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 11-01-2012

- C3 1.6 e-HDI Dynamique
- C1 Ambiance
Gepost: 26 maart 2014 08:54 PM
  [ # 768 ]

Vandaag is mijn C3 zonder problemen door de APK gekomen. Km stand is 44600, verbruik gemiddeld 16,9 km per liter volgens de boardcomputer.

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 26 maart 2014 08:58 PM
  [ # 769 ]

Ik vraag me af of er inmiddels al 1.6 e-HDi’s zijn met meer dan 100.000 km op de teller….

Vandaag de 80.000 beurt uit laten voeren, geen bijzonderheden Smile.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 26 maart 2014 09:00 PM
  [ # 770 ]
jeroen-2cv schreef:

Voor benzine is de eerste APK na 4 jaar.
Voor Diesel en gas na 3 jaar

Zoals aangegeven: mijn diesel van 2013 hoeft dus pas na 4 jaar. Dus die 3 jaar voor een diesel is al weer achterhaald.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 04 april 2014 08:57 PM
  [ # 771 ]
boeman schreef:

Puntje bij paaltje, week wachten op de onderdelen en onder garantie is alles vervangen, APK zit er op. Maar om eerlijk te zijn valt het me vies tegen van een auto van 3 jr. oud.

Nou, de kater komt later. Vandaag de dealer/garage aan de lijn, valt alsnog niet onder de garantie, het zijn slijtageonderdelen. Of ik nog maar even 435 euro wilde afrekenen voor de fuseekogel en de uitlaatdemper. Terwijl me in eerste instantie verzekerd was dat dit wel het geval was en het ook op de factuur staat als 100% citroen garantie. Ja, ze moesten het nog indienen bij Citroen NL en dat was afgewezen. Ik vind het maar een rare gang van zaken, beloof het dan niet in eerste instantie. Overigens ik blijf erbij dat een uitlaat van 3 jaar oud niet doorgeroest hoort te zijn op een ophangpunt. Ik heb geweigerd te betalen, ook omdat ik geen mogelijkheid meer heb om het ergens anders te laten doen. Uiteindelijk hebben ze een ‘aanbod’ gedaan en hoef ik alleen de onderdelen te betalen, met flinke korting, maar toch nog 129 euro. Ik vind het eigenlijk schandalig dat ze daar achteraf nog op terugkomen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 april 2014 09:06 PM
  [ # 772 ]

Dat klinkt als tijd voor een andere dealer want dit is wel erg vaag inderdaad.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ArrY
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-02-2011

Gepost: 09 april 2014 05:11 PM
  [ # 773 ]

Verbruik Citroen C3 e-HDI

Nu na 61800 km.

Gemeten aan de pomp:

100km met 4,2 liter.
24 km met 1 liter.
nog winterbanden

60% snelweg 40% landweg

Profiel  
 
Frank65
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 07 mei 2014 08:53 PM
  [ # 774 ]

Morgen 100.000 km
Binnenkort bijbehorende beurt met extra:
Nieuwe schokbrekers achter vanwege slechte wegligging in de bochten op slecht wegdek
Nieuwe remschijven en blokken voor vanwege wederom kromme remschijven
2 nieuwe achterbanden.
En APK want “ze” is bijna 3 jaar oud

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  
 
ArrY
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-02-2011

Gepost: 07 mei 2014 09:58 PM
  [ # 775 ]

Verbruik Citroen C3 e-HDI
Nu na 63500 km.
Gemeten aan de pomp:
100km met 4,3 liter.
22,8 km met 1 liter.

60% snelweg 40% landweg

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 15 mei 2014 08:31 PM
  [ # 776 ]

Nou, mijn C3 is in rap tempo op weg om een duurder kreng te worden dan mijn DS. Ik kreeg de melding motor storing. Vanochtend uit laten lezen bij de dealer, er is iets mis met de gloeibougies. Omdat ze niet precies weten hoe en wat, moeten ze allemaal vervangen worden voor in totaal 335 euro. Uiteraard valt dit ook niet onder de garantie Grrrr en ook voor het uitlezen van de storing mag ik betalen. Ik begin me serieus af te vragen of het verlengen van die garantie nog ergens goed voor was, anders dan het spekken van de rekening van Citroen.
Overigens rijdt hij prima en de melding is voor nu weg, dus voorlopig wacht ik het af en ga ik nog niet in op het ‘aanbod’ van de dealer om alles te vervangen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Frank65
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 25 mei 2014 11:50 PM
  [ # 777 ]
Frank65 schreef:

Morgen 100.000 km
Binnenkort bijbehorende beurt met extra:
Nieuwe schokbrekers achter vanwege slechte wegligging in de bochten op slecht wegdek
Nieuwe remschijven en blokken voor vanwege wederom kromme remschijven
2 nieuwe achterbanden.
En APK want “ze” is bijna 3 jaar oud

Auto weer klaar

Banden 2x Dunlop Bleu Response 205-50-17   320,-
Schokbrekers achter zonder montage       110,-
Remschijven en blokken voor zonder montage 120,-
Airco vullen                     80,-
100.000 beurt en totaal arbeid         170,-

En nu totaal 3,11 ct/km aan onderhoud/reparatie/banden.
Op naar de 2 ton.

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  
 
ArrY
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-02-2011

Gepost: 07 juni 2016 04:00 PM
  [ # 778 ]

Verbruik Citroen C3 e-HDI
Nu na 100000 km.
Gemeten aan de pomp:
100km met 4,5 liter.
22,2 km met 1 liter.
60% snelweg 40% landweg

Ga nu over naar een C3 PureTech 68 Collection

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 30 januari 2019 01:32 PM
  [ # 779 ]

Oud topic maar eens afstoffen, want het gaat nog steeds om een originele e-hdi uit 2011. Ondertussen al weer bijna 8 jaar in bezit. Teller staat nu op 115dkm ongeveer.

Auto is bijna foutloos, alleen lijkt het erop dat het verbruik omhoog gaat. Mijn vrouw rijdt stevig door op de snelweg, maar dat leverde meestal een verbruik op van gemiddeld 5,2~5,4 L/100 km op de boordcomputer. In het laatste jaar echter loopt het steeds iets op, de laatste tank zat op 6,2 L/100 km gemiddeld. Mijn vrouw ontkent dat ze Max Verstappen na doet. Ik ga nu zelf een tank leeg rijden in mijn eentje, vroeger lukte dat op winterbanden met 4,2~4,4 L/100 km gemiddeld.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met oplopend verbruik van de e-hdi motoren? Of moet ik het eerst veel simpeler zoeken en is er een diesellek ergens?

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Roland Knorren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 05-04-2020

Gepost: 13 januari 2022 02:05 PM
  [ # 780 ]

Nou ben ik toch eens benieuwd, ik als relatief nieuw lid heb een E-HDi gekocht met 130XXX op de teller en op dit moment 200XXX in 2 jaar tijd een aantal kleine zaken moeten vernieuwen maar niks schokkends.

In de 2 jaar vervangen

- Wiellagers achter
- Ruitenwissers (vrij logisch)
- Originele remmen zijn vervangen
- 2 de set banden
- distributie riem
- sleutel (afstandsbediening) 3 keer interne werk is waardeloos
- CV as voor

En wat interieur delen welke bij aanschaf al slecht waren.

Moet zeggen het valt mij alles mee.


Zijn er mensen die tegen problemen aan lopen met hogere kilometers ?

Profiel  
 
 
52 van de 53
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook