27 van de 62
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Het BMWerk van Penny Lane!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 november 2021 09:28 PM
  [ # 391 ]

nonsense

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 december 2021 11:18 AM
  [ # 392 ]

Wat doe je als je er achter komt dat Matchbox van jouw auto een modelletje maakt, maar dan ook nog in de kleur van jouw auto?

Juist. Dan zorg je dat je die meteen in de verzameling zet. OK, er komen meteen een Ford GT40, een Aston Martin DBS Volante, een Porsche Panamera en een Land Rover 90 mee omdat deze kleur alleen in een five-pack voorkomt, maar dat maakt niet uit! Normaal, als ik een auto van mezelf in de kleuren van mijn auto in miniatuur wil hebben ben ik er uren mee bezig om dat zo te maken, dus als ze dat bij de firma Matchbox een keer zelf spontaan besluiten te doen, ga je niet lullig doen over bijvangst Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 januari 2022 12:38 PM
  [ # 393 ]

Het wordt langzaamaan tijd om de 1602 weer klaar te maken voor het komende oldtimerseizoen. Voor die tijd moet in ieder geval de lekkage van het differentieel ingedamd worden én moeten er nieuwe diff-ophangrubbers in. Die ophangrubbers zijn voor zover ik kan overzien nog uit 1974 en die zijn nu echt wel op. Die onderdelen zijn inmiddels besteld bij BMW, dus ergens in de loop van de week komt dat wel binnen.

Ik heb ook een hardyschijf voor de cardanas meebesteld en de borg/terugstelveer van de koppelingsvork komt ook mee. Het enige wat ik vooralsnog elders besteld heb, is het steunlager van de cardanas. Het prijsverschil tussen een origineel BMW-onderdeel en een 3rd-party versie die ik in DK kon bestellen is ruim 200 euro. Ik krijg daar vast spijt van, maar ik kan me niet voorstellen dat het originele BMW-onderdeel (dat door BMW qua fabricage ook uitbesteed wordt) ook werkelijk negen keer zo goed is als een imitatie. Want dat zou voor het prijsverschil wel moeten…

Kortom, die 26 euro waag ik eraan. Is het ruk, dan kun je er met een beetje goeie wil in twee uur tijd alsnog een Hele Dure in hangen. Maar ik bedoel maar: als dat ding voor die prijs cq. met dat prijsverschil twee zomers stand houdt ben ik al dik tevreden en de kans dat dat lukt moet je reëel achten denk ik.

Hoe dan ook: er komt een leuk bouwpakketje deze kant op. Het minimum is om dan het differentiëel redelijk lekvrij te maken, de rest kan naar bevind van zaken en/of beschikbare tijd. In de tussentijd kan ik me bezig gaan houden met het verversen van de remolie, het nalopen van de klepspeling en het uitstukken van de deurvanger-montage links. En whatever klein geneuzel ik verder tegenkom natuurlijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 17 januari 2022 12:53 PM
  [ # 394 ]

kortom, dat worden weer vele pagina’s leesvoer Smile
Veel plezier!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 januari 2022 03:55 PM
  [ # 395 ]

Dat zou kunnen, maar het kan ook meevallen. Van dat differentieel wordt de voorste keerring misschien een semi-spannend klusje, afhankelijk van hoe goed de flens eruit wil. De rest is eigenlijk allemaal heel simpel sleutelwerk.

Ja en die linker deur. Nou ja. Die moet er even uit dan dus, omdat je anders niet met goed fatsoen op de voorste kopse kant los kan met haakse slijpers en lasapparaten. Maar dat is allemaal ook een kwestie van de boel goed aftekenen en dan een stuk of acht bouten eruit, dan heb je ‘m ook al in handen. Prima te doen. Zeker in vergelijking met wat er vorig jaar allemaal aan uitstukkerij gebeurd is Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 januari 2022 03:05 PM
  [ # 396 ]

Wachtend op m’n bouwpakketje ben ik maar eens begonnen met het demonteren van de linker deur om die uit te kunnen stukken in de kopse kant. Wat blijkt: de deurvanger ligt al een decennium of wat in stukken. Nieuwe zijn wel te vinden, origineel BMW wel te verstaan. Bijvoorbeeld via Schmiedmann in Odense, of met een beetje mats gewoon via de dealer in Stad natuurlijk. Dat zijn ook veel mooiere en betere dan de echt originele, want een volledig ander en moderner ontwerp. Maar dat kost dan 107 euro per stuk shut eye

Beter duur dan niet te krijgen, maar gezien het ontwerp van de vervangende deurvangers ga ik me dan toch afvragen of een deurvanger uit een veel jongere BMW van de sloop niet gewoon om te bouwen is voor zo’n nultwee. Het is uiteindelijk vooral een kwestie van de juiste montagepunten hebben en als je tóch aan het lassen bent… Sterker nog: die bevestigingen moeten toch wel uit de deur want dát is dus precies net verrot, dus dan is het ook een koud kunstje om een nieuw stukje duur aan te passen op een ander type deurvanger.

Ik zie bijvoorbeeld op catalogus-foto’s zo al dat deurvangers van een E46 in principe hetzelfde zijn, hooguit op de montagepunten na. Die op de koets zijn dan geen issue, daar slijp je de oude af en dan knal je de ogen van de nieuwe vangers er weer op. Desnoods geschroefd zoals op een E46, want een draadbus in zo’n stijl klussen is ook geen raketwetenschap. In de deur is het een kwestie van de ogen verzetten tot ze met een 02-deur overeen komen, of desnoods dus andersom. Dat moet prima te doen zijn. En dán heb je nagelnieuwe origineel-BMW deurvangers voor een tientje of 4 per stuk. Never mind dat er zat van die dingen op de sloop te scoren zijn en dan zit je qua kosten ook op een bedrag waarvoor je die spullen ook nog een keer verrinneweren kunt bij het maken van een prototype.

Ik moet me daar maar eerst eens in verdiepen denk ik. Zo laten is geen optie want bij de eerste de beste foute windvlaag staat die deur heel duur achterstevoren, een originele ouwe vinden die niet verkruimelt is bijna niet te doen (het zamak frame van die dingen gaat nou eenmaal vaak stuk als ze écht oud worden, dat spul wordt zo kruimig als een stamppot-aardappel) en dus wordt het altijd anders dan het was, maar ik heb ook al wel door dat met de bereidheid om zelf wat klein verbouwingswerk aan een bestaand onderdeel te doen de kosten heel goed te drukken moeten zijn. Nieuwe bestellen kan altijd nog. En zoals gezegd: al doe je ‘t alleen al gewoon voor de lol Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 januari 2022 04:37 PM
  [ # 397 ]

O ja, nieuwe plastic folie achter de deurplaatjes. De originele zit er nog grotendeels in, maar daar zijn in de loop van de tijd al hele lappen van verdwenen. Dat spul wordt ook heel kwetsbaar als het zo oud wordt. Gelukkig had ik een grote plastic zak van voldoende dik materiaal liggen, waar ik dus twee nieuwe foliepaneeltjes uit gesneden heb. Als we dan toch met de deuren aan het speren zijn, kan dat er straks netjes in gelijmd worden zodat water en troep weer redelijk betrouwbaar achter de bekleding langs loopt.

Eigenlijk moeten er nog nieuwe raamlikkers in de sierlijstjes bovenop de deuren, maar die zijn dus niet te vinden momenteel. Dat moet dan later een keer. Het zou wel tocht, water-ingressie in de deuren en gerammel schelen om dat op te lossen, maar dan moet je wel aan de spullen kunnen komen…

En dan zijn sowieso de rubbers van de tochtraampjes nog eerst aan de beurt, want daar hangen de vellen na 48 jaar eigenlijk ook vanaf. Maar dat kan allemaal later. Daar rijdt het ding verder goed om en als je oplet bij het dichtdoen van die raampjes is het nog niet eens lek. Het fluit zelfs niet eens. Dus daar zit een bepaalde ‘whatever-factor’ in.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 januari 2022 04:10 PM
  [ # 398 ]

Deurvangers gehaald op de sloop, 2 voor een tientje. Maar dat gaat niet werken. Toch goed dus om dat eerst via de sloop te regelen als je de boel zelf moet verherengineeren!

Wat je namelijk pas op de auto zelf kunt zien is dat de boog van het armpje van latere deurvangers niet werkt op een 02-serie. Dus: dan zit je vast aan deurvangers van 107 euro per stuk…

Of niet?

Dit is waarvoor internetfora zo handig zijn. Via 2002faq.com kwam ik erachter dat deurvangers van Das Haus, van o.a. de W123 sedan, met een kleine aanpassing (zijnde het inkorten van het armpje) verder gewoon in de deur van een 02tje passen. Die zijn meteen ook van een constructie die niet meer zomaar stuk gaat. Verslijten kan wel, maar dat duurt 30 jaar in normaal gebruik, zeg 40 á 50 jaar bij het gebruik wat die BMW nog ziet. Dat is dus een goeie optie. De reden waarom het armpje iets ingekort moet worden is omdat anders de deur nog nét iets te ver open kan en dan sloop je de taillelijst. Er moet ongeveer 5 millimeter tussenuit om het allemaal perfect te laten werken. Met als extra voordeel dat de Mercedes deurvangers ook een standje-half-open hebben, en dat heeft de originele deurvanger niet. Bij een tweedeurs auto zoals een 02 is dat heel nuttig om te hebben, dus daar word ik geheid blij van.

Dus meteen op zoek naar Mercedes deurvangers. Uiteraard via Das Haus zelf. Daar vragen ze er ‘maar’ 195 euro per stuk voor… Beter duur dan niet te krijgen, dat zei ik al van de BMW deuerrvangers, maar dit vond zelfs de magazijnchef tamelijk gortig. Dus maar eerst eens het internet op.

Via DBDepot.de in Duitsland heb ik er twee besteld voor 23 euro en wisselgeld per stuk. Komt 17 euro verzending overheen, dat dan weer wel, en het is dan natuurlijk geen origineel M-B onderdeel maar een imitatie. Maar dat komt goed uit, het is ook een imitatie-Mercedes waar ze in moeten, en als ze zowat 85% goedkoper zijn dan M-B originalteile ga ik het gewoon proberen. Ik moet er ook nog in gaan zitten zagen & lassen, dus daar ga je niet op de eerste poging Erg Dure deurvangers voor gebruiken. En stel dat deze dan geen 50 jaar, maar slechts 15 jaar meegaan: dat zal me dan nog aan m’n achterwerk oxideren ook. 1/3 van de levensduur tegen 1/9 van de prijs is gewoon prima. Slechte passing? Onbelangrijk. Het komt toch in een auto waar het niet in hoort, we moeten er sowieso al mee aan het masseren. En je kunt voor dat geld zelfs wel een keer een setje extra op voorraad leggen; vervangen kost nog geen uur per kant als je heel rustig aan doet, dus daar zit het verder ook niet in.

Normaal gesproken kan Winparts bijvoorbeeld die onderdelen gewoon leveren, imitatie ook, en óók nog goedkoper (tot 16 euro/stuk aan toe) maar niemand in NL heeft die dingen op voorraad. Dus ze komen lekker uit Duitsland. Daarna ga ik ze inkorten en dan zitten er behalve de gordels ook Mercedes deurvangers in. Het wordt nog wel een keer een echte auto!

Jammer van het plan om recentere BMW deurvangers te gebruiken. Maar het voordeel is dan wel weer dat het er allemaal, als de boel een keer klaar is, in gebruik uitziet zoals het origineel hoort. Dus met een platte strip naar de A-stijl in plaats van een modernere vierkante stang. Op deze manier wordt het dus netter én beter dan wat ik eerst had bedacht. Het duurt alleen wel veel langer, vanwege een weekje verzendtijd.

That said zijn de onderdelen voor het afremmen van de lekkage van het differentieel wel inmiddels binnen, dus ik kan altijd nog eerst daar mee los. Daar kan ik waarschijnlijk het grootste deel van die levertijd wel mee vullen ook Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 januari 2022 12:00 PM
  [ # 399 ]

...Ennn daar is ook het cardanassteunlager inmiddels vanuit Odense binnengekomen. Een product van SWAG, een onderdeel van de Bilstein groep; geen idee of dat wat voorstelt maar ten opzichte van het BMW-Originalteil wat er nu onder zit is er optisch geen verschil in maatvoering en afwerking. Het is ook niet alsof BMW de productie van dergelijke onderdelen niet gewoon uitbesteedt en het is óók niet alsof ze daardoor via BMW zelf niet ook al wel eens pure tinnef hebben geleverd, dus met een prijsverschil van ruim 200 euro (deze kost €26,31 all-in vanuit Odense op je drempel gedropt, die van BMW kost €229,- en afhalen bij de dealer) ben je verplicht het er een keer op te wagen. Ik kan me niet voorstellen dat het BMW-onderdeel voldoende beter is om het prijsverschil te verklaren. Sterker nog, aangezien het een onderdeel is van dezelfde tent als Febi-Bilstein: het zou mij niet verbazen als het gewoon exact hetzelfde ding is, maar dan in een doosje zonder witte propeller…

Het Febi steunlager wat ik afgelopen najaar in de E46 heb gezet doet het uitstekend en was volkomen pijnloos te monteren. Dus er is best een aardige kans dat dit lager, zeker in combi met verse diff-ophangrubbers en dus daar ook weer de juiste montagehoek en -hoogte, het gewoon prima doet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 22 januari 2022 06:20 AM
  [ # 400 ]

Natuurlijk worden dat soort onderdelen door toeleveranciers gemaakt. Ik betaal voor originele Jaguar onderdelen heel vaak, maar niet altijd, extra voor de mijnheer of mevrouw die het originale doosje of zakje openmaakt, het onderdeel er uit pakt, het in een ander plastic zakje of neutraal wit doosje stopt en daar een groene sticker met de afbeelding van een springend luipaard op plakt met daarop geprint het artikelnummer, de artikelnaam, de streepjescode en de intrigerende tekst: ‘Made to OEM specifications.´ Laughing
En soms zijn dat hele dure mijnheren of mevrouwen die meer kosten dan het onderdeel.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 januari 2022 06:37 PM
  [ # 401 ]

Kijkkijk! M’n nieuwe deurvangers zijn reeds binnen!! Dat is nog knap vlot ook dan, ik heb ze net afgelopen donderdag besteld. Maar fijn is dat wel, dan kan ik ten minste eerst even in alle rust dat deurvangerverhaal en de roestschade in de linkerdeur aanpakken voordat ik me in een differentieel ga verdiepen.

Om te beginnen maar eens de oplossing naast het probleem:

De oude deurvanger is, zoals vaker gebeurt bij nultweetjes, alweer lang geleden in meerdere stukken gebroken. De veer die achter het wagentje langs hoort om dat wagentje achter de eindnokken te drukken is zelfs helemaal verdwenen.

Daarvoor in de plaats komen dus deurvangers voor Mercedes-Benz, o.a. W123. Het zijn imitatie-onderdelen van Trucktec, met name omdat ik geen zin had om de benodigde aanpassingen te doen op originele nieuwe deurvangers van bijna €200,-/stuk. Deze komen inclusief verzending op iets meer dan drie tientjes per stuk uit en dat is een aangename risicobeperking in dit geval. Want de strips naar de A-stijl zullen ietsje korter moeten worden gemaakt:

Een millimeter of vier moet er ongeveer uit, dan is de uitslaglengte in principe weer gelijk. Ik moet even kijken waar ik dat op de minst zichtbare manier doe, maar moeilijk mag dat niet zijn. Als de las uiteindelijk strak langs de bus op het uiteinde moet komen om het netjes te houden is dat prima, dan ziet het er allicht uit alsof het zo hoort.

Verder, om de oogjes op de A-stijl van de auto niet te hoeven verbouwen, moet er een hulsje in dat oog worden gezet. Dat hulsje is van een stukje dun plaatstaal snel te maken, maar met een beetje geluk kan ik de hulsjes uit de oude deurvangers hergebruiken:

Daarna is het een kwestie van nieuwe stiftjes organiseren om de boel mee vast te zetten. Een spanstiftje is wel een optie, maar origineel zit er een soort van klinkje door. Dat is ook heel goed te maken. En ik zou ook eerst eens kunnen kijken of er niet gewoon een boutje door kan: dat zou enorm schelen als de deuren er in de toekomst nog eens af zouden moeten. Want als je maar genoeg rijdt met zo’n nultwee, of gewoon lang genoeg wacht, pleurt de onderste rand van de deuren er vanzelf een keer af Rolling Eyes

De achterste bevestiging zal waarschijnlijk wat aan het model van nultwee-deuren aangepast moeten worden, maar dat stelt ook niks voor. Duwtje geven in de bankschroef, gaatje in de deur boren op de juiste plek, klaar.

En dan heb je deurvangers die de eerste paar decennia wel weer heel blijven, er in compleet afgemonteerde deuren keurig origineel uitzien én die de deuren in twee standen open kunnen houden in plaats van maar één stand. Wat een comfort!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 januari 2022 07:16 PM
  [ # 402 ]

Lekker lekker! Nieuwe parts!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 januari 2022 08:34 PM
  [ # 403 ]

Wat inkorten betreft: je doet dat om te voorkomen dat het portier te ver uitzwaait. Kun je dan niet veel makkelijker een stop/propje lassen zodat de wagen niet verder dan dat open kan…? Dat scheelt doorzagen en dan maar hopen dat het allemaal recht in elkaar wil daarna, hetgeen altijd lastig is met beperkte materiaalruimte.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 januari 2022 09:57 PM
  [ # 404 ]

Dan krijg je weer het probleem dat-ie niet in de laatste arretering valt. En het gaat er met zo’n vanger niet alleen om dat de deur niet achterstevoren gaat staan (dan kun je er makkelijk een riempje tussen maken en het klaar noemen) maar ook dat de deur niet op een helling van niks of bij een verkeerd langslopende passant met flatulentie meteen dicht valt. Wat zeker met die frameloze ramen nuttig is, want als er dan iets tussen deur en auto zit, zoals bijvoorbeeld een gordelsluiting, heb je de boel vlot aan gruis. Ik ben daar al een keer of wat met hele dikke mazzel & een doodschrik mee weggekomen, maar dat blijft niet zo gaan Rolling Eyes

Het inkorten van die arm is best goed te doen. Velen gingen mij reeds voor. Er is in de States een handige Harry (letterlijk zelfs, deze keer) die ze in serie ombouwt en ze dan als upgrade verkoopt. Zoals je de nieuwe vanger op de foto ziet, is-ie ook nog dubbelgevouwen zoals ze in de verpakking gaan. Als je ‘m in de stand zet waarin-ie werken moet (dus dat de arm er aan de andere kant uit komt van wat je nu ziet) is er ineens ruimte zat om eraan te werken, want dan is de arm bijna compleet vrij. Dat moet dus niet problematisch zijn. Kwestie van rustig aan & netjes doorslijpen in plaat van in een snelle haal de flex d’r door jakkeren.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 januari 2022 10:16 AM
  [ # 405 ]

je kan het hele armpje er toch uittrekken?
gewoon die 4 a 5 mm er tussenuit en dan het kopje er weer op lassen. 10 minuten werk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
27 van de 62
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook