Het fijnste autootje ooit.
marijnlt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-11-2021

Gepost: 05 maart 2022 06:14 PM

Zo, met zo’n statement heb ik je aandacht denk ik wel te pakken. Sinds ongeveer een jaar rij ik Citroën Visa, het is mijn eerste auto en wat voor een. Op kenteken gezet op 3 maart 1986. Het fijnste autootje, betekent echter niet het beste autootje. Bij bezichtiging en aankoop werd al snel duidelijk dat er wel het een en ander aan moest gebeuren, om hier weer een lekkere pruttelbak van te maken. In de loop der tijd is er veel vervangen, aangepast en gerepareerd. Soms een easy fix, soms een weekje zwoegen om het allemaal weer lopend te krijgen. Een beknopt lijstje:

- draagarmen+fuseekogels voor vervangen
- voorbanden vervangen
- alle deuren vervangen
- interieur vervangen
- carburateur revisie
- bougies, verdeler, rotor en kabels vervangen
- bumperophanging -> rottigheid weg, nieuw staal terug
- originele accesoire speakers voorin erbij gezet
- kofferkleplicht gefixt
- tankvlotter revisie
- brandstofleidingeng + filter vervangen
- installeren van Gradulux in de achterruit
- de overige zooi: mattensetje, luchtfilter, ruitenwissers, olie etc etc

Ik heb deze thread gemaakt om dit karretje op de weg te houden, ik kom nooit een andere visa tegen en dat is gewoon doodzonde. Soms loop ik tegen problemen aan en dan weet ik het ook even niet: daarvoor heb ik (hopelijk) jullie! Weet gewoon dat ik onwijs veel van deze auto hou, en dan snap je echt wel waarom er zo idioot veel werk aan gedaan is. Op dit moment rijdt de visa dagelijks en rij ik gemiddeld toch wel 70km per dag. Dat houdt hij allemaal goed vol, en ik hoop dat dat zo blijft! Voor de liefhebber zal ik nog wat foto´s plaatsen, je kunt de visa ook volgen op instagram: http://www.instagram.com/viva_la_visa

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 05 maart 2022 06:32 PM
  [ # 1 ]

Hey Marijn, welkom op het forum. Top karretje very good in het echt leuker dan op de foto natuurlijk!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 05 maart 2022 06:46 PM
  [ # 2 ]

Marijnlt, welkom met je Visa. Ik neem aan dat je een 4 cylinder hebt, geen GTI, gezien de verdeler/rotor die je hebt vervangen en de carburateur revisie Wink
Heb je meer informatie over type en model, er zijn talloze varianten gemaakt. Ik zit niet op insta en ga ook niet op insta zitten Wink

De Visa is inderdaad een fijne Citroen. Zowel om te rijden als om in te zitten. En om aan te sleutelen.
Alvast een technische tip van vroeger: hou de remkrachtbegrenzer gangbaar. Die zit achter onder de autobodem in weer en wind en zorgt ervoor dat je achterremmen niet te hard remmen als de auto niet beladen is. Bij ieder beurtje even goed inspuiten met kruipolie en de hevel met de hand even bewegen zorgt ervoor dat je auto de kont niet omgooit op ongewenste momenten.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 05 maart 2022 09:45 PM
  [ # 3 ]

Ik hoop dat het ‘n tweecylinder is! Enjoy!

Profiel  
 
marijnlt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-11-2021

Gepost: 06 maart 2022 06:58 AM
  [ # 4 ]

Ik wilde eerst heel graag een 2 cylinder. Die waren voor mijn budget niet echt te krijgen. Het heeft voor en nadelen: een 4 cylinder gaat echt wel makkelijker mee in het verkeer. Ik heb soms ook gewoon 4 personen mee of een aanhangertje. Nadeel: een tweecylinder was toch wel makkelijker geweest in onderhoud, niet dat gedoe met die koelingen. Dit zijn foto’s van autoscout
https://flic.kr/s/aHBqjzEKEX

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook