Lekkage ramen achterportieren
Pernilla
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 04-04-2022

Gepost: 05 april 2022 09:37 AM

De achterbank van mijn C1 is nat. De kofferbak (en ruimte onder het reservewiel)en de vloer zijn helemaal droog. De achterlichten en derde remlicht zijn inmiddels gekit maar blijken achteraf niet het probleem. Het water blijft liggen in de raamrubbers en sijpelt zo de deurpanelen langs. De auto is een tijd terug naar de garage geweest voor de terugroepactie m.b.t. het mogelijk niet gelijmd zijn van de achterportierramen. Hierbij is door de garage geen gebrek gevonden. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze lekkage (zelf) kan verhelpen?

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 april 2022 10:10 AM
  [ # 1 ]

Hoe oud is jouw C1?

Vanaf voorjaar 2012, toen de laatste modelwijziging (met LED DRL’s) kwam van het eerste type, is er een aanpassing gemaakt bij de rubbers waarmee het portier afdicht op de carrosserie.
Sinds die tijd zijn de rubbers niet meer los aangebracht, maar met flexibele kit.
Daardoor wordt voorkómen dat water, dat aan de bovenkant op het rubber komt, via de schuinliggende bevestiging naar binnen komt.

Ons C-Eendje, in mei 2012 geleverd, heeft deze kit.
Dat kan ik zien door aan de onderkant een stukje van de afdichting los te halen. Daarna kun je dat weer gewoon terugdrukken.

Groet,
JW

 

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 05 april 2022 10:19 AM
  [ # 2 ]

Een lekkage vinden kan lastig zijn, maar deze lakkage lijkt niet al te moeilijk te vinden.. Een aanpak is om zelf in de auto gaan zitten en een maatje met een tuinslang nevel laten sproeien. Dan kun je zien wat er gebeurt. Theoretisch zou het ook via de deurrubber kunnen lekken, als ik bij onze C1 kijk.
Zelf oplossen: rubber herbevestigen, kitten, versoepelen (vaseline) of vernieuwen afhankelijk van de oorzaak.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook