C2 VTR 1.4 draait goed rond, slaat slecht aan
Huubhuub
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 28-07-2019

Gepost: 07 april 2022 06:55 PM

Dag allemaal,

Zelf rijd ik al een aantal jaren naar tevredenheid een C2, sinds 1 jaar bezit mijn zoon een ook C2 een 1.4 VTR (170000KM).
Nu draait de motor goed rond bij het starten maar slaat slecht aan. Je moet echt een beetje met je gas goochelen om hem aan de praat te krijgen. Vorig jaar is de auto hiervoor bij een vakgarage geweest is het gasklephuis gereinigd en zijn de bougies vernieuwd. Dit alles heeft weinig geholpen. Onlangs heeft de auto een grote beurt en APK gehad en zijn er wat reparaties uitgevoerd. Het onderzoek naar de aanblijvende startproblemen hebben we even laten zitten ivm de onderzoekskosten.

Nu kwam ik op het internet tegen dat er voor dit probleem een servicemededeling geweest is: https://problemcar.nl/topic/citroen/c2-aanslaan-167727

Ik heb 2 vragen:
1.heeft iemand ervaring met dit probleem
2.kan alleen een citroen dealer zo,n update uitvoeren? of kan een universele garage dit ook?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 april 2022 07:07 PM
  [ # 1 ]

Wij hadden een C2 1.4i uit 2007 die enkel aan wou slaan als je gas bij gaf (liep daarna wel gelijk goed). Er is toen een klein gaatje in de gasklep geboord door de garage voor iets meer lucht. Startte daarna als een jekko!

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook