Groen relais?
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 23 april 2022 12:46 PM

Ik ben echt een hork met elec. Kan iemand me zeggen waar dat groene relais (vier liggende contacten, een staand) in CX serie 2 voor is?
Met het schaamgroen op de kaken…
Veel dank alvast.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 april 2022 06:24 PM
  [ # 1 ]

Heeft jouw CX airco?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 24 april 2022 09:16 AM
  [ # 2 ]

Jazeker, gebruik m nooit, tenzij per ongeluk. Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 april 2022 09:13 AM
  [ # 3 ]

Zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2116317/

Gaat over hetzelfde relais.

Het is dus relais 773 of relais 733.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 25 april 2022 11:22 AM
  [ # 4 ]

Ik meet zonder contact op geen van de polen spanning, en bij contact op één. Zou dus 733 moeten zijn.

Profiel  
 
Gepost: 25 april 2022 03:15 PM
  [ # 5 ]

Veel Nederlandse CX-en werden zonder fabrieksairco geleverd vanwege de belasting

en nadien afgebouwd met een airco in Nederland. Hierbij werd niet de originele

ventilator besturing aangepast en werkt het dus ook niet zoals het hoort.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 april 2022 04:25 PM
  [ # 6 ]
Kunstenvliegwerk schreef:

Jazeker, gebruik m nooit, tenzij per ongeluk. Wink

Het is raadzaam de airco regelmatig aan te zetten om te voorkomen dat de pomp het niet meer doet op het moment dat je de airco wel wilt gebruiken. Met de airco aan werkt de automatische temperatuurregeling bovendien een stuk prettiger.

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 27 april 2022 11:42 AM
  [ # 7 ]
andre.smulders schreef:

Veel Nederlandse CX-en werden zonder fabrieksairco geleverd vanwege de belasting en nadien afgebouwd met een airco in Nederland.

Zal bij de mijne niet het geval zijn. Is prestige en werd in België geleverd met alle mogelijke en onmogelijke (Brun Scarabee) opties.
Misschien is het toch de aansturing van de fans. Momenteel gaat de eerste trap netjes bij 87 graden aan en stopt bij 92. Maarrr, dan slaat trap twee niet aan. Getest met niet draaiende hete motor.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook