Gezocht - Ami - Omkeermechanisme gaspedaal
Citroforlive
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-11-2015

Gepost: 04 mei 2022 07:18 AM

Goedendag,

Ik bezit een Ami 6 berline uit 1965.
Dit was oorspronkelijk een 25pk met staand gaspedaal, maar is door de vorige eigenaar omgebouwd naar 35pk icm. hangend gaspedaal.

Dat is opzich niet bijzonder, dat werd veelvuldig gedaan.

Ik ben nu de auto volledig aan het restaureren en heb nog nooit met deze auto gereden.
Vorige week reed ik voor het eerst sinds tijden weer eens met een Ami 8 en kwam erachter dat mijn lichaam het niet meer toelaat om zonder pijn te kunnen rijden in een Ami.
Dit komt door de stand van mijn rechtervoet ten opzichte van het gaspedaal.

Afgelopen weekend had ik de gelegenheid om in 2 Ami 6-jes plaats te nemen met staand gaspedaal, en tot mijn grote opluchting kon ik constateren dat het wel lukt met een staand gaspedaal!

Vandaar dus dat ik een omkeermechanisme zoek.
Ik heb begrepen dat het als accesoire geleverd is voor de Dyane in verband met ombouw naar 2traps carburateur.

Wie kan mij helpen?
Bel of mail gerust, alle hulp is welkom!

Ik zou het namelijk erg jammer vinden als ik straks na veel energie een prachtige Ami 6 berline heb staan terwijl ik er niet pijnvrij mee kan rijden.

Alvast hartelijk bedankt!

Vr.gr. Bram


Bekijk hier de advertentie in de markt

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 05 mei 2022 04:31 PM
  [ # 1 ]

Bram, ik had je willen mailen vanuit je advertentie maar ik krijg een foutmelding van ongeldig emailadres.
Ik heb zelf niets liggen maar wel een paar tips waar je hopelijk wat mee kunt (wij bouwden vroeger eenden en Dyanes om van staand naar hangend).
- Als je geen omkeermechanisme vind kun je ook overwegen om de motor terug te bouwen naar een eentrapscarburateur. In de praktijk maak dat niet zoveel uit qua prestaties.
- vergeet bij een staand pedaal de scharnier op de vloer niet om het staand pedaal in te klikken. Mogelijk is het scharnier niet mee aanwezig.
- ben je lid van de Ami vereniging dan heeft het clubmagazijn mogelijk de onderdelen liggen. Of het dyane magazijn.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook