1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
CX GTI of GTI turbo 2
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 18 juni 2022 05:35 PM

Heb nog nooit een CX gehad. Eigenlijk wel al heel lang verliefd op. Vooral een zwarte met zwarte lederen bekleding.

Nu weet ik er twee te koop staan:

GTI uit ‘86 met 136K op de teller, maar volgens RDW onlogisch

GTI Turbo 2 uit ‘86 met 190K op de teller, ook onlogisch.

Wel alle twee NL auto’s en een vraagprijs van net onder de 8K


Vraag aan de kenners: welke kopen ?

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 juni 2022 06:55 PM
  [ # 1 ]

Met wat meer informatie wordt het een stuk makkelijker om je van advies te voorzien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 18 juni 2022 06:58 PM
  [ # 2 ]

Wat wil je weten?

Het gaat mij vooral om het motorische. Ken de blokken niet. Rest van de auto lukt wel.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Gepost: 20 juni 2022 06:17 AM
  [ # 3 ]

Zowel de ongeblazen als de geblazen (T1 en 2) GTi motor zijn vrij probleemloos.
Op voorwaarde dat het onderhoud correct is gebeurd en de auto’s “normaal” zijn bereden.
Gebreken die daaruit voort kunnen vloeien zijn afgesleten nokken van de nokkenas , uitgelopen drijfstang lagers (merkbaar aan te lage oliedruk warm stationair lopende motor)

Als ik moest kiezen zou ik zonder twijfel voor de geblazen variant kiezen, maar mijn mening is niet geheel objectief Laughing

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 20 juni 2022 06:43 AM
  [ # 4 ]

Die ‘onlogische kilometerstanden’ zijn bij de RDW standaard voor auto’s van die leeftijd. De kilometerstanden werden immers maar vanaf een veel latere datum dan 1986 geregistreerd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 juni 2022 07:09 AM
  [ # 5 ]

Ik zou ook voor de GTI Turbo 2 gaan. Veel vermogen, veel koppel, hele soepele motor en het verbruikt eigenlijk niet heel veel meer dan een gewone GTI, waarvan ik vind dat ie zwaar vermogen tekort komt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
Gepost: 20 juni 2022 10:13 AM
  [ # 6 ]
graddus schreef:

Die ‘onlogische kilometerstanden’ zijn bij de RDW standaard voor auto’s van die leeftijd. De kilometerstanden werden immers maar vanaf een veel latere datum dan 1986 geregistreerd.

Toch is het moeite waard dit na te gaan. Er staan altijd verdacht veel cx’en te koop met lage km standen voor de leeftijd en ik geloof niet dat die (allemaal) kloppen. De huidige eigenaar kan via de rdw een gedetailleerd overzicht uitdraaien.
Ik heb zelf recent mijn cx turbo verkocht met NAP. Mijn RDW overzicht bevatte kilometerstanden vanaf 1989.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 juni 2022 11:34 AM
  [ # 7 ]

Als de staat van de carrosserie van beide vergelijkbaar is, dan is de Turbo toch wel heel fijn rijden. Door het koppel hoef je bij een rustige rijstijl veel minder te schakelen. Dankzij de langere overbrenging dan de gewone GTI op langere afstanden ook zuiniger, tenzij je een zware rechtervoet hebt, maar dan schiet je in elk geval lekker op.
Dat gezegd hebbende - als de versie zonder turbo er beter bij staat is zo’n GTI zeker geen straf om mee te rijden. Ook heerlijk soepel en eigenlijk best vlot genoeg.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2398
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 juni 2022 06:27 PM
  [ # 8 ]

Bij vergelijkbare staat: altijd de turbo!

Ik rijd dagelijks Turbo 2. Alle motorversies van de CX heb ik gehad of gereden, alleen de 2200 diesel niet Wink. De Gti T2 staat overal met kop en schouders bovenuit.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 juni 2022 06:57 PM
  [ # 9 ]

Ik zou ook voor een turbo gaan. Turbo 1 0f 2 maakt daarbij niet uit, verbruik van een turbo 1 is alleen hoger.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 juni 2022 07:41 PM
  [ # 11 ]

Alleteee mooi. Gewoon gaan kijken. Voor mij zou het schuifdak de no go zijn: te weinig hoofdruimte als je lang bent en te grote kans op roestproblemen.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 20 juni 2022 07:44 PM
  [ # 12 ]

Het schuifdak heb ik ook zo mijn twijfels over. Weet nog een T2 te staan, heeft nogal al rotte plekken rond het schuifdak.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Gepost: 20 juni 2022 07:59 PM
  [ # 13 ]

Ik zou gaan voor de Turbo en dat het geen T2 is maakt erg weinig uit tenzij je valt over het verbruik dat wat meer kan zijn.
De GTi zou ik laten staan om de hoofdreden dat deze een schuifdak heeft, en geloof mij dat is altijd miserie (ik heb meerdere daktransplantatie’s uitgevoerd en roest aan schuifdaken hersteld )

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 juni 2022 06:04 AM
  [ # 14 ]

Een turbo 1 zou ik laten staan: vanwege het verbruik en vanwege de mindere rijeigenschappen. Een turbo 2 is echt de betere en fijne auto. En zuipt minder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 juni 2022 06:57 AM
  [ # 15 ]

Ach, een Turbo 2 met voor jou de juiste prijs en kleur moet je ook maar kunnen vinden. Ik heb 9 jaar in een Turbo 1 gereden en ik was heel tevreden hoor. Verbruik net iets meer dan 1:10, met de Turbo 2 die ik daarna had werd dat 1:11. Tja. In elk geval zuiniger dan een ‘gewone’ GTI.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook