Alarm DS7 (E-tense 4x4 Grand Chic Opera)
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 11 oktober 2020 02:00 PM

Na 2 maal een DS5 (hybride) overgestapt op een DS7 E-tense 4x4 Grand Chic Opera.
Mijn ervaringen zal ik nog een keer delen. Tot nu toe maakt deze dame haar naam waar; goddelijk !

Back to topic.  De verzekering vraagt om een SCM klasse 3 alarm en voertuigvolgsysteem (klasse 4).

De verzekeringsmaatschappij ziet geen verschil in “diestalgehalte” van een DS7 tov een ander merk; men kijkt naar aankoopprijs en maakt dus geen uitzondering.
Optie: andere verzekering… kan wel, maar om andere redenen geen redelijke optie

Dus toch maar op zoek zo’n alarm en voertuigvolgsysteem.
Een paar bedrijven gebeld en levert ongelooflijke spreidingen op in voorstel.

De grootste van Nederland wist me zelfs te vertellen dat zij niets hebben voor een DS7. Ze wilden het wel proberen, maar geen garantie op succes, want voor de DS zou geen protocol zijn. Een ander geeft aan dat gewoon “effe” te doen, maar daar krijg ik wel een kastje bij die ik iedere keer moet indrukken voor vertrek.
Slechts idee zeg; ik hoef al ruim 10 jaar nergens meer op te drukken.

Heeft er iemand ervaring met een alarm op de DS7 (van derden) ?
Een goeie tip wordt ook op prijs gesteld.

Gr. R2FM

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 17 oktober 2020 08:14 AM
  [ # 1 ]

Ik heb sedert een week en een half ook mijn Ds 7 Crossback Grand Chic E-tense 4x4 Rivoli (zowat ful-option) in bezit en deze dus ingeschreven en een verzekering voor afgesloten. Geen nieuwe Ds 7 maar dealerwagen met 5000 km. op de teller en ook hier maakt de wagen indruk. Het is trouwens de 2de hier in huis mijn vriendin heeft sedert half augustus dezelfde in leasing, gelukkig andere kleur, interieur en opties Smile.
Hier (België) heeft de verzekering geen eisen gesteld aangaande alarm en dergelijke zelfs niet na dat de vorige (Peugeot 308 Gti) inderdaad eens verdwenen is op een nacht. Ik kan je verzekeren dat het een effe schrikken is als je net uit bed op je oprit kijkt en je jezelf de vraag stelt “waar is mijn wagen naar toe”? Het gebeurd dus wel hé, na een goede week heeft de politie hem teug gevonden in goede staat tegen de grens met Frankrijk met Franse nummerplaten. De rompslomp dat ik er mee gehad heb zal ik jullie besparen maar mijn verzekering heeft alles héél keurig afgehandeld bravo.
Mocht ik van jou zijn ik zou toch mijn licht toch eens opsteken bij andere verzekeringsmaatschappijen, dat zijn geen liefdadigheidsinstellingen hé. Hoe goed en correct mijn eigen maatschappij ook steeds eventuele schadegevallen afhandelde vond ik hen toch nogal aan de prijzige kant. En dus ben ik ten tijde van de omschakeling naar de Ds7 op zoektocht gegaan naar alternatieven deels doordat Ds zelf me een vrijblijvend en mooi aanbod gedaan had om de wagen via hen te verzekeren. Ik heb toen bij verschillende maatschappijen offertes gevraagd en ben daar mee ook naar mijn eigen verzekering geweest om hem te wijzen op de verschillen, het heeft wat moeite gekost maar of het loonde! Mijn verzekeringsagent (een crème van een mens!!) heeft het gedaan gekregen bij de hoofdzetel om deze Ds 7 (die toch een flink pak duurder is als de 308) te verzekeren in full omnium aan dezelfde waarborgen voor pakweg 350€ minder per jaar, met als kers op de taart nog eens een lopende actie van de 3 eerste maande omnium gratis!
Er is toch niks mis om eens te informeren wat andere verzekeringsmaatschappijen eisen om de wagen tegen diefstal te verzekeren en wat hun prijzen daarvoor zijn, je zou wel eens kunnen schrikken. Misschien vind je best verzekeraars die geen alarm en/of voertuigvolgsysteem eisen. Ik vraag me trouwens af waarom ze een voertuigvolgsysteem vragen want mijn buurman die bij PSA werkt wist me ten tijde van de Gti diefstal te zeggen dat zij iedere PSA voertuig dat een noodoproepsysteem heeft op afstand kunnen lokaliseren (mits politietoelating dacht ik dat hij zei) jammer genoeg had de Peugeot dit niet. De Ds 7 heeft dit sowieso! Vergelijk dan alle voorwaardes die andere verzekeringen je geven en speel dit dan eventueel uit naar je eigen verzekering en dreig er maar mee eventueel over te stappen.
Geloof me maar want ik heb een 10-tal jaar als bijberoep in de sector autoalarmen en hifi gewerkt en tussen installateurs van alarmen zit er héél veel kaf en koren en ik zou er als de dood voor zijn om één van hen aan mijn wagen te laten werken, zeker gezien de huidige wagens uiterst complexe electronica aan boord hebben die kennis van zaken vereist. Bovendien moeten ze vaak een deel zaken demonteren en terug plaatsen en dit gebeurd niet altijd op de manier die ik kan smaken. Ik wil je geen angst aanjagen hoor en alvast mijn excuses aan die firma’s die het wel goed doen want die zijn er heus wel, maar het zijn witte raven.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en je een goede oplossing mag vinden. Groetjes, fijn weekend en natuurlijk nog veel rijgenot in je nieuwe aanwinst Wink.

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 20 oktober 2020 08:36 AM
  [ # 2 ]

@V-zesserke, Dank voor je reaktie.

Het is me duidelijk dat je schrikt als je auto in de ochtend ineens weg is. Gelijktijdig is een 308 GTI toch een ander slag auto lijkt me.

Ik heb al bij enkele andere maatschappijen gekeken om de auto te verzekeren. Dat is natuurlijk geen echt probleem, doch heeft dat direct impact op andere gezinsverzekeringen (pakketen, andere auto’s, overlap tussen verzekeringen, prive en zakelijk).

Het meest vervelend is dat ik overal andere verhalen hoor en (bijna) niemand echt weet hoe het zit.
Een extra “passieve tag” aan de sleutel hangen is wel acceptabel, maar wil voorkomen een extra “sleutel” te krijgen die ik moet bedienen om de auto te kunnen gebruiken. Het kan, maar gaat zijn doel erg voorbij… en voelt als “een taxi bestellen om zelf achter het stuur te kruipen”.

Ik hoop op nog enkele reacties van rijders die zelf bij de DS7 ook deze “accessoires” eraan hebben gekoppeld of hebben moeten koppelen. Mogelijk een versie zonder “extra sleutel”, maar eventueel met “tag”. Dat zou mij blij stemmen.

 

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
de_skileraar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-09-2005

Gepost: 24 juni 2022 06:36 PM
  [ # 3 ]

Ben je hier uiteindelijk nog uit gekomen? Wat heb je gedaan?

————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 24 juni 2022 07:57 PM
  [ # 4 ]

Hi Frank,

Nee. De dame is naar een andere verzekering gegaan. Triest, maar waar.

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
de_skileraar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-09-2005

Gepost: 25 juni 2022 11:48 AM
  [ # 5 ]

Mensen alhier die ervaring hebben met een alarmsysteem van Vodafone-Cobra, waarbij een soort smartcard zorgt voor authenticatie?

————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense

Profiel  
 
de_skileraar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-09-2005

Gepost: 17 juli 2022 10:13 AM
  [ # 6 ]

Voor wie het interesseert:
ondertussen hebben we een alarmsysteem laten installeren waarbij een drivercard zorgt voor de authenticatie. Je kunt dus gewoon je portieren ontsluiten met de autosleutel, en hoeft geen extra handeling te verrichten met een los kastje van het alarm.
Werkt vooralsnog als een speer en een aanrader als jouw verzekeraar de aanwezigheid van een alarm eist.

————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 01 oktober 2023 11:47 AM
  [ # 7 ]

Frank, deze reaktie is extreem laat (bericht schijnbaar gemist), maar welk alarm is het geworden waarover je zo tevreden bent ?  Gr, Ron

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
de_skileraar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-09-2005

Gepost: 02 oktober 2023 08:36 AM
  [ # 8 ]

Hai Ron, het is een systeem van Vodafone-Cobra.
Het (kleine) kastje hangt bij de afstandsbediening en detecteert beweging. Dus, zodra jij je portieren ontsluit, beweegt je afstandsbediening en geeft het kastje het sein “veilig” aan het alarmsysteem. Geen extra knopjes indrukken dus.
Een bedrijf in Made (onder de rook van Breda) bouwde het in.

Succes!

Gr, Frank

————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 02 oktober 2023 08:52 AM
  [ # 9 ]

Dankjewel.  Dat klinkt een stuk meer werkzaam. Prijsrange / Betaalbaar ?  Gr. Ron

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
de_skileraar
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-09-2005

Gepost: 02 oktober 2023 09:23 AM
  [ # 10 ]

De dealer moet de alarmfunctie van de auto activeren, zodat de aansluiting via CANBUS kan lopen.

We betaalden iets minder dan € 700. Tegenwoordig 4 x tanken   Smile

————————-
Frank
DS7 Crossback E-Tense

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 03 oktober 2023 09:12 AM
  [ # 11 ]

Wat een groot verschil met de informatie die ik eerder kreeg.  De vervelende voorstellen die ik eerder kreeg waren zelfs relevant duurder. Nogmaals dank !

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook