Achterlichten DS7 niet waterdicht
ldp64
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 26-07-2022

Gepost: 26 juli 2022 03:20 PM

Ik heb een probleem met de waterdichtheid van de DS7-achterlichten. Beide achterlichten vertoonden op afzonderlijke tijdstippen aanzienlijke waterinsijpeling, d.i. de lichten staan meer dan halfvol water na hevige regenbui. Wanneer de achterklep omhoog staat loop het water er geleidelijk terug uit doch nooit volledig met alle gevolgen van dien (damp, troebel, zilververf aan de binnenkant schilfert af).
Beide lichten werden reeds vervangen tijdens de garantieperiode; bij DS-service vertelde men dat dit een gekend probleem zou zijn (constructiefout) bij een bepaalde reeks.
2 jaar na vervanging heb ik dit probleem opnieuw, geen vervanging meer onder garantie mogelijk.
Het kan m.i. niet zijn dat de achterlichten om de 2 jaar zullen moeten vervangen worden…
Zijn er nog eigenaars met dergelijke problemen, zo ja, hoe wordt dit opgelost?

Afbeelding Bijlagen
DS7-achterlichten.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 26 juli 2022 07:42 PM
  [ # 1 ]

Is gewoon garantie. Vooral omdat ze aangegeven hebben dat dit een gekend probleem / constructie fout is. Het is niet zo dat na twee jaar je garantie voorbij is. Je hebt recht op een deugdelijk product.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
figlio del commesso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-01-2010

Gepost: 01 augustus 2022 04:07 PM
  [ # 2 ]

Had ik ook. Uiteindelijk heb ik (omdat de dealer het niet wilde fixen als ik geen schadeformulier invulde voor de leasemaatschappij) met een superklein boortje een gaatje gemaakt aan de linkerbovenzijde. Hiermee was mn probleem opgelost.

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 15 januari 2023 02:13 PM
  [ # 3 ]

Hallo allemaal, mag ik me even voorstellen op de ds7 topic?
Ik ben rene en heb mijn citroen cactus ingeruild voor een luxe mooie ds7.
Het probleem doet zich bij mij ook voor, water in de achterlichten, nu vraag ik me af waar het water binnen komt en zijn ze makkelijk te demonteren? Zodat ik het inlekken kan fixen.
klein gaatje links en rechtsboven heb ik al en ze zijn nu alleen nog met wat condens.
Hoop dat iemand mij hierover wat kan vertellen. groet Rene

Afbeelding Bijlagen
ds7.1_.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
moreels geert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 30-12-2012

Gepost: 24 december 2023 10:35 AM
  [ # 4 ]

Wij hier hetzelfde probleem gehad. Stond vol water en achterlicht was bij gevolg in de binnenkant stuk gevroren waardoor het chroom er ook allemaal los in lag.
Werd onder garantie vervangen. Voertuig was 2 jaar en 3 maand maar hebben 5 jaar garantie genomen. Persoon aan de balie vertelde mij dat ook al hadden we geen verlengde garantie deze sowieso zouden worden vervangen onder garantie want dat dit een gekend probleem is dat maar niet opgelost geraakt bij ds

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook