Kalibreren rode streep met achteruitrijcamera icm trekhaak onmogelijk?
EricMuhren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-2022

Gepost: 25 juli 2022 09:37 PM

Sinds een week heb ik een C5 Aircross. Deze auto had geen trekhaak en die wilde ik wel graag gemonteerd hebben. Nu blijkt dat de rode streep van de achteruitrijcamera precies over de knop van de trekhaak loopt. Dus als ik tot de rode lijn door zou rijden zit ik tegen een andere geparkeerde auto aan. Ik heb in de garage gevraagd of ze de rode lijn verder naar achteren konden kalibreren, maar dit is volgens hen onmogelijk. Is dat echt zo?

Afbeelding Bijlagen
Camera.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2016
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 25 juli 2022 11:58 PM
  [ # 1 ]

Heb je er een vaste haak onder gezet?
Daarmee kun je dat probleem hebben, met een afneembare alleen als ‘je ‘m er onder zet.
En dat doe je niet standaard, veronderstel ik Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
EricMuhren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-2022

Gepost: 26 juli 2022 06:16 AM
  [ # 2 ]

Het is inderdaad een vaste trekhaak. Ter voorkoming van parkeerschade door anderen. Bij mij in de straat moet je fileparkeren en daar is niet iedereen zo handig in Smile En regelmatig voor gebruik van een fietsendrager.

Is het echt niet mogelijk om die streep softwarematig naar achteren te plaatsen?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2016
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 27 juli 2022 12:47 PM
  [ # 3 ]

In de CitDoc’s zie ik dat er voor de C5AC een document bestaat: “afstelling achteruitrijcamera

Wat daar precies in staat weet ik niet, ik heb op dit moment geen toegang tot die documenten.
Maar de Cit-dealer heeft dat wel, hij zou daar wellicht iets in kunnen vinden wat jou kan helpen.
Ik zie verder dat er nog meer docs zijn over die camera, ook een aantal TSB’s.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
EricMuhren
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-07-2022

Gepost: 27 juli 2022 03:33 PM
  [ # 4 ]

Bedankt JW voor je reactie. Kun je me misschien vertellen wat TSB’s zijn? En is CitDoc’s de officiële benaming voor deze documenten?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2016
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 27 juli 2022 06:03 PM
  [ # 5 ]

Die “CitDocs” zijn te vinden via service.citroen.com. Daar kun je toegang krijgen als je een abonnement hebt.
Dat kunnen alleen garagisten, en aanverwante bedrijven die een KvK registratie hebben.

TSB staat voor Technical Service Bulletin, dat zijn documenten waarin Citroën problemen benoemt en oplossingen daarvoor aangeeft.
Ook die zijn langs die weg te vinden en te raadplegen.

Groet,
JW

 

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook