xsara picasso 2006 geeft na regen motorregelings waarschuwing
Klijntje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 31-07-2022

Gepost: 01 augustus 2022 07:45 PM

Hallo allemaal,
Sinds 6 jaar hebben we voor ons gezin een Citroen Xsara Picasso 1.6 benzine uit 2006.
Tot een jaar geleden onderhield een vriend(monteur) de auto, sinds afgelopen jaar een niet merk garage.
We hebben toen “motor oververhitting” gehad tijdens de koudste nachten de afgelopen jaren, alsof er ijs in de sensor was, welke verdampte en de melding afgaf.
Na zeer hevig regen hebben we meermaals in de loop der jaren een aantal keer “storing motorregeling” gekregen, welke bij uitlezen(lampje brandde nog) geen foutmelding aangaf(?).
2 weken geleden zijn de bobine en bougies onder andere vervangen.
Afgelopen weekend reden we echter door Duitsland, door 3 heftige regenbuien, en elke keer was het een uur later raak met de motorregeling. Helaas hebben we het deze keren niet kunnen uitlezen.
Onze niet merk garage lijkt hier niet mee bekend te zijn, vandaar dat we jullie willen vragen, is er een bekend probleem dat hier achter kan liggen en wat moeten we dan na laten kijken?

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 02 augustus 2022 12:47 AM
  [ # 1 ]

bekend probleem, vrienden van ons hebben dat ook, sensoren in de koplamp worden nat… dan hebben ze een kerstboom.

Profiel  
 
Klijntje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 31-07-2022

Gepost: 02 augustus 2022 02:40 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie!
Als het een bekend probleem is, wat valt er dan tegen te doen, of is het gewoon de dikke pech show?

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 04 augustus 2022 09:10 PM
  [ # 3 ]

Dit heb ik toentertijd met mijn oude Xsara Picasso ook gehad, bij mij waren het de stekker van de lambda sensoren, deze heb ik toen ingespoten met contactspray en nooit meer last gehad.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook