Regelen rijhoogte via torsiestangen
christophevandriessche9031
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-08-2022

Gepost: 03 augustus 2022 03:07 PM

Ik heb recent nieuwe veerbollen (gelast) geplaatst zoals voorheen gemonteerd om mijn ID special van 1972.

Nu staat de wagen te hoog in normale rijstand (zo’n 5 a 6 cm).

Ik heb achteraan via de torsiestang in de kofferbak de hoogte kunnen bijstellen.
Vooraan lukt dit echter niet.

Achteraan kon ik beide klemmen losmaken en verstellen.
Vooraan is dit niet mogelijk, de klem links aan de kant van de hoogteregelaar kan ik niet verstellen, en volgens het werkplaatshandboek is het net die die moet worden naar achteren gedraaid om de wagen naar beneden bij te regelen.

Iemand enig idee wat er fout zou kunnen zijn ?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 augustus 2022 03:20 PM
  [ # 1 ]

Je doet dit hopelijk wel met de wagen op een brug?
Als je het boutje van de klem een beetje losdraait zou het gewoon moeten gaan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
christophevandriessche9031
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-08-2022

Gepost: 03 augustus 2022 03:27 PM
  [ # 2 ]

Tuurlijk, maar om bij te stellen moeten de wielen de grond raken. Ik heb een 4 armen brug, dus heb een tijdelijke constructie gemaakt met bierbakken waarop de wielen rusten, met de armen er net onder voor het geval dat.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 03 augustus 2022 03:46 PM
  [ # 3 ]

Stond de auto vóór de bollenwissel wel op de juiste hoogte?

Als dat het geval is, is er wat anders aan de hand.
Immers de bollen maken niks uit in de rijhoogte, die wordt bepaald door de hoogteregelaars.

Groet,
JW

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 03 augustus 2022 05:44 PM
  [ # 4 ]

Inderdaad! Bollen doen niks aan de rijhoogte! En de rijhoogte verloopt ook niet zomaar. Ik neem aan dat er iets anders aan de hand is; heb je toevallig een hoogteregelaar losgehad? Kijk eens naar je hoogteregelaars wanneer iemand anders de rijhoogte hevel in alle 5 te standen zet met draaiende motor.

Die beugel op het midden van je torsiestang moet je verdraaien om de hoogte af te stellen

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 augustus 2022 06:08 PM
  [ # 5 ]

Wel de beugel waarvan het stangetje naar de hoogteregelaar gaat. De ander klem is voor de hoogte van de koplampen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook