2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Rammel achterklep Berlingo 2010
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 05 augustus 2022 10:38 AM
  [ # 16 ]

Nog een beetje rond zitten zoeken.
Plaatje van de achterklep onderdelen gevonden:

link

Daar hebben ze het over verschillende partnummers afhankelijk van bouwjaar?
Tot en met OPR 11801 is het onderdeelnummer 9341PF (16x)
Vanaf OPR 11802 is het 6991 Z1 (16x)

Nu nog even uitzoeken welke ik heb…

Voor de volledigheid ook een plaatje van de voordeur:


linkje
Hier geen verschillende onderdeelnummers (9341PF (9x))

En de schuifdeuren:

linkje
Ook hier geen verschillende onderdeelnummers (9341PF (3x))

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 05 augustus 2022 12:14 PM
  [ # 17 ]

De postbode kwam net langs om mijn bestelde clipjes te bezorgen.
Deze zijn van een ander merk en duidelijk van een betere plastic gemaakt. Een stuk minder hard.
Binnenpaneel gelijk maar even gemonteerd. 0 (nul!!!) clipjes gebroken bij het monteren. Smile

De blauwe clipjes die ik eerder had waren van het merk MOBEY en zijn absolute rotzooi.
Nieuwe witte clipjes komen bij winparts.nl vandaan en zijn van het merk Toma Car Parts (TCP).

Na een proefritje blijkt het rammelen een stuk minder, maar nog niet helemaal weg. Waarschijnlijk een rammel die werd overstemd door die van de achterklep.
De rechter achterdeur lijkt de oorzaak van deze rammel. Er lijkt wat speling aan de bovenkant van de deur. Er zitten een paar pennen (onderdeel 1) aan de auto die in een kunststof deel aan de deur vallen (Onderdeel 3 en 8 op onderstaande plaatje)

Het bovenste kunststof deel is ingesleten zo te zien. Eens kijken of ik daar iets op kan verzinnen.

Profiel  
 
Marcel P
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-11-2017

Gepost: 07 augustus 2022 02:31 PM
  [ # 18 ]

Hallo,

Wat ik meestal doe is wat isolatietape om de pen draaien,zodat deze wat dikker wordt.
Je kunt er verder niets aan afstellen. De deuren maken door de torsie van de auto altijd wel iets geluid.

Marcel.

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 07 augustus 2022 02:56 PM
  [ # 19 ]

Bij mij rammelden de vattingen in de carosserie, die heb ik toen met van die taaie putty vastgezet..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 08 augustus 2022 10:26 AM
  [ # 20 ]

Ik heb de rammel in de schuifdeuren nu (tijdelijk) opgelost met een stukje slagvaste elektra buis om de pennen op de carosserie. Klein beetje duct tape eronder om de boel vast te klemmen. Zie foto in bijlage.
Alleen tape heb ik ook geprobeerd, maar dat hielp niet. De tape scheurt gelijk kapot bij het sluiten van de deur.

De schuifdeuren zitten nu vrijwel zonder speling dicht. Scheelt alweer meer gerammel…
Dit is dus gewoon een klein stukje elektra buis met een zoekrandje eraan gevijld. Deuren vallen gewoon normaal dicht. Alleen de eerste keer openen ging een beetje stroever, maar zoals op de foto te zien is, deukt het buisje al snel een beetje in. Ik ben benieuwd hoe lang dit blijft zitten.

Er zitten er nog steeds een paar rammels en trillingen in de auto, maar zo worden het er steeds minder. Smile
Volgende aandachtspuntje is het documentenvak op het dashboard achter het stuur. De sluiting daarvan trilt en rammelt.

Afbeelding Bijlagen
PXL_20220805_182438070.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Marcel P
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-11-2017

Gepost: 08 augustus 2022 08:39 PM
  [ # 21 ]

Hallo,
Hopelijk blijft het stukje buis zo zitten,dan lijkt het een goede oplossing.
Bij mij blijft de tape wel zitten. Misschien iets te veel erop?
De sluiting van het vakje mag ook graag rammelen. Misschien een stukje tochtband onder de rand maken,zodat er wat voorspanning is.
De kleur van je auto is goed… Heb deze zelf ook. Bleu kyanos. Mooie kleur!

Groet,
Marcel.

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 09 augustus 2022 09:01 AM
  [ # 22 ]

Ik heb nu de sluiting uit de klep van het documentenvak gewipt. Stukje tape aan weerskanten en weer terug geklikt. Deze rammel is ook weer weg.
Kwam er ook nog achter dat het aflegvak boven de voorruit een bout miste. Die heb ik nu ook weer goed vast gezet.

Moet nog een proefritje maken, maar dit scheel allicht weer.

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 12 augustus 2022 03:31 PM
  [ # 23 ]

Nog een beetje met de Berlingo zitten klooien.
Ik merkte dat de panelen aan de zijkant van de kofferruimte veel speling hadden. Als je er tegenaan tikte rammelden de panelen tegen de carosserie.
Net even de panelen eraf gehaald en her en der wat schuimrubber ertussen gepropt en geplakt.

Aan de linkerkant zit er een heel raar wit paneel aan de binnenkant van het zwarte kunststof. Dat witte paneel zit niet echt vast aan het zwarte en als je er tegen aan tikt rammelt er vanalles. Geen idee waar dat witte ding voor is. Er zit wel een computer unit achter met wat stekkers erin.
Ik heb wat schuimrubber op de randen van het witte paneel geplakt.
Zie foto’s.

Ook nog wat ducttape om de vergrendelingsbeugels van de achterbank gedaan.

Afbeelding Bijlagen
PXL_20220812_091903149.MP_.jpgPXL_20220812_093416568.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook