Toerenteller inbouw vraagje (update, is gelukt, werkt prima)
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 05 augustus 2022 01:41 PM

Ik heb gezocht maar kan het zogauw niet vinden, en een link met uitleg naar de “city bug club” leidt naar een site over werknemers testen en het bedrukken van aluminium o.i.d.

Mijn vader heeft een C1 uit 2010, model “crisis”(seduction), dus raamzwengeltjes, geen airco, geen stuurbekrachtiging. Niet eens een dashboard kast klepje.
Klopt het dat ik dan niet “even” een toerenteller van de sloop kan monteren?  Ik meen gelezen te hebben dat niet alle C1 versies daar voor “geschikt” zijn.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2016
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 augustus 2022 01:53 PM
  [ # 1 ]

De site van de CityBugClub bestaat niet meer, helaas.
Hij was nog enige tijd in de lucht om als naslag te kunnen dienen, maar ook die is er niet meer.

Handschoenenkastjes waren nooit standaard, ook niet op de luxere versies.
Bij ons tamelijk luxe uitgevoerde C-Eendje hebben we er voor gekozen dat ook niet als accessoire te laten monteren toen we ‘m aanschaften. Zó is er voor mogelijke dieven/inbrekers goed zichtbaar dat er niks te halen valt.

En inderdaad, zomaar een toerenteller monteren op een C1 gaat niet.
Daarvoor moet er het eea aangepast worden. Maar wat precies, weet ik ook niet meer.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 05 augustus 2022 09:15 PM
  [ # 2 ]

Nou stelt dat dashboard klepje niet veel voor trouwens.
Ik heb net ff de kap van de snelheids meter er af gehad (twee schroeven Smile ) en het benodigde kabeltje met stekker is aanwezig. Ik begin er toch enig vertrouwen in te krijgen dat het misschien lukt. Ook de flarden informatie van Engels talige sites lijken het aanwezig zijn van dat stekkertje te noemen als een voorwaarde voor een succesvolle inbouw.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2016
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 augustus 2022 10:11 PM
  [ # 3 ]

Klinkt goed, we zijn benieuwd Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 11 augustus 2022 06:18 PM
  [ # 4 ]

Toerenteller met kap via marktplaats gekocht. Oude kap los (twee schroefjes) stekkertje in teller, vastklikken, schroefje aandraaien, “nieuwe” kap monteren, dat was nog het meeste gedoe, omdat je nu om de toerenteller heen moet klooien. Starten en gelijk werken en een blije vader Smile
Kinderlijk eenvoudig. Werkt dus prima op een crisis uitvoering C1. Hij heeft géén airco, stuur bekrachtiging of elektrische raam bediening. Maar nu wel een toerenteller Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook