2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
ECO stand activeren
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 16 augustus 2022 10:40 PM
  [ # 16 ]

Ik denk dat ik de dealer maar eens vraag. Maar bedankt voor jullie moeite.

Profiel  
 
Durashift
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 26-08-2008

- AX 1.1 spot 5 deurs
Gepost: 17 augustus 2022 02:26 AM
  [ # 17 ]

^^ Hoezo? Het antwoord is op pagina één toch al gegeven?

JW schreef:

Inmiddels heb ik de boekjes nog eens doorgelezen. Daaruit begrijp ik nu dat je bij de gewone C5AC kunt kiezen uit Normaal, Eco en Sport modus bij het rijden.
In het nieuwe instructieboekje staat over de ECO modus:

ECO
Deze stand verlaagt het energieverbruik door de werking van de verwarmings- en airconditioningssystemen te beperken, hoewel deze systemen niet worden uitgeschakeld.

Die stand moet je inderdaad zelf handmatig activeren, net als de Sportstand.

Elke keer dat het contact wordt aangezet, wordt standaard de stand Normaal geselecteerd.

Groet,
JW

Ja, de auto zal dus in de rijmodus normaal starten.

Wat is uw reden om in de ECO modus te willen rijden?

Het comfort en souplesse wordt daar niet beter van, bij de modernere voertuigen tegenwoordig, in het algemeen.
Zo’n stand zit er vooral op om aan de regelgeving te kunnen voldoen, vaak nét een tandje scherper. Leuk voor de aanschafbelasting.. maar verders niet.


Wel zal het misschien programmeerbaar zijn om bij inschakelen contact standaard rijmodus ECO te hebben ipv normaal. Zal wel geld kosten.

Profiel  
 
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 17 augustus 2022 02:38 PM
  [ # 18 ]

Zols ik al zei, ik dacht dat ECO in de rij ‘normaal’en ‘sport’ paste en niet dat hetiets met airco en verwarming te maken had. Dus ik denk dat ik diwe knop maar niet meer aanraak. Ik snap nu wel dat je hem bewust moet inschakelen,die ECO stand. MWant wie wil dezer daghen zijn airco beperken?;-)
Streek er onder, wat mij betreft.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 25 augustus 2022 10:28 PM
  [ # 19 ]

Heb het nu een paar dagen in de gaten gehouden en in tegenstelling van wat er in mijn instructieboekje staat is de airco idd ook een stukje minder koud.

@Durashift. In de ECO stand vind ik toch wat relaxter rijden, vooral in steden. Hij reageert was minder snel op het gas en schakelt eerder over.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook