Tochtruitjes
Karst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-08-2016

Gepost: 04 september 2022 01:18 PM

Hallo,

Ik heb deze week twee mooie tochtruitjes gekocht. (Zie bijlage)
Er is geen handleiding (meer) bij, vandaar de vraag:
Is iemand bekend met dit soort ruitjes en weet iemand hoe deze moeten worden bevestigd?

Afbeelding Bijlagen
ruitje1.jpegruitje2.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 04 september 2022 06:22 PM
  [ # 1 ]

Helemaal niet bekend mee. Ik zou welwillend meedenkend en de foto’s bekijkend dat ze mogelijk aan de binnenkant gemonteerd werden. Dat je ze dan naar buiten kunt drukken als de gewone zijruit geheel gezakt is en eerst weer naar binnen als de gewone ruit dicht moet.  Is er dan ruimte in de geleiders van de standaardramen om daar de montage te verzorgen.
Maar,  mogelijk was het de bedoeling om ze aan de buitenkant te monteren. Hoe houd je ze dan schoon, condensvrij etc. En waar zet je ze stevig op vast?
Er zijn natuurlijk heel veel handige accessoires op de markt (gebracht) waar je je wenkbrauwen over op kunt trekken. 

Zijruiten die in de portier zakken zouden voor zo’n zijruitje minstens een spijltje moeten hebben. Ter afdichting tussen de tochtruit en de zakruit (zo noemt ik het maar even). Nooit een spijltje gezien in een ID/DS. Wel in de AMI8 en (ACA)Dyanes met draairuiten voor(die dus in het portier zakken met een slinger). Maar daar ook nooit een tochtruitje gezien dat lijkt op uw aankoop. Misschien in een niet Franse variant (zoals België, UK, Zuid Afrika)? Eens proberen te passen en meten in een kale ID/DS deur?

Dus een erg interessant object wat u op de kop hebt getikt en heel veel succes met de zoektocht. Laat het op het forum svp weten als je weet hoe het zit? De betreffende firma is nog actief.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 05 september 2022 07:13 AM
  [ # 2 ]

IK had vergelijkbare tochtruitjes op mijn Traction Avant. Die zaten aan de buitenkant. Nu heeft de Traction Avant natuurlijk raamstijlen, en de DS niet, dus ik neem aan dat het vertikale stangetje in de deur komt; Achter de raamgeleider? en het horizontale stangetje achter de ramentrekker? Het tochtraampje zal dus iets buiten steken. Hier op 1 minuut en rond de 2:10 zijn ze goed zichtbaar

 

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook