Van ‘gewone’ Berlingo naar XTR?
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 17 januari 2017 02:55 PM

Hallo allemaal,

Past een bumper van een XTR ook zonder aanpassingen op een gewone Berlingo 2009?

Of is dat zilveren gedeelte een soort opzet stuk en geen volledige bumper?

Wie heeft hier ervaring mee?

Hoor graag van jullie.

Mvrgr,

Rudy

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 31 augustus 2022 06:11 PM
  [ # 1 ]

momenteel exact hetzelfde aan het onderzoeken…

afgaand op foto’s online is XTR-bumper (dus met grijs stuk) met gaatjes voor dit grijs stuk (lipjes aan 1 kant geschoven/geklikt, geschroefd aan andere kant) en dus middenstuk zou anders zijn dan normale bumper….

echter als ik opzoekwerk doe met schema-tekening zoals op catcar.info kom ik bij zowel tekening met als zonder dit sierstuk op dezelfde bumpers uit…

nog leuker: in lakkleur, met sensoren kom ik op 7410GK of 7410GH uit, de ene zou met gaten voor sierstuk zijn, de andere zonder maar je komt beide opties door elkaar tegen (dus beide opties kom je onder beide nummers tegen)?

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 05 september 2022 03:17 PM
  [ # 2 ]

Als ik de tekeningen bekijk, lijken de voorbumpers verschillende onderdelen te zijn.
Normale uitvoering:

XTR uitvoering:

De onderdeelnummers verschillen ook.
Het lijkt wel alsof de XTR bumper wat extra gaatjes heeft om dat zilveren gedeelte in te klikken.

Onderdeel 15 en 35 op de tekening lijken ook te verschillen.

Nog een plaatje gevonden:
XTR:

Normaal:

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 05 september 2022 05:56 PM
  [ # 3 ]

die 14/15 en 35 is verschillend vooral omwille van de update (bij ene rechthoekig stuk bovenop bumper, bij ander komt volledig stuk grill daar

(je kan dus eventueel met deze stukken te verwijderen en die op foto hierboven van grill te vervangen er een update aan geven (zelfs zonder de DRL)

maar middendelen bumpers zijn idd vooral met of zonder gaatjes ivm kliksysteem.
bij het bestellen of opzoeken
(heb het nodige middendeel en grijs schild in bestelling voor achteraan, kofferdeksel met open ruit (na jaren zoekwerk) op afbraak gevonden…)
voorbumper blijft origineel “multispace” bij mij.

nog nieuwere met DRL en mistlichten bij elkaar kan je zelfs makkelijk hybride maken tussen berlingo en partner door enkel grill te veranderen (gezien op ander forum… grill van partner erop, leeuw weggeslepen en wat bijgewerkt opdat dit volledig embleemloos zoals je bij de oude berlingo/partner embleemloze grill kon kopen)

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook