52 van de 52
« Eerste  < Vorige 50 51 52
   
Centraal navigatietopic eMyWay RT6
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 05 oktober 2022 04:52 PM
  [ # 766 ]

Vandaar. Er zit geen abonnement aan vast of zo? Ik heb mijn oude RT6 uit 2012 een poos geleden vervangen voor één uit 2017. Gps van de oude was overleden en die uit 2017 stond voor 150 euro op Marktplaats. Dus dan heb ik ook een “nieuwe” ingebouwde sim kaart denk ik.

@d-super downloaden is gratis idd. Installeren is een ander verhaal.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 05 oktober 2022 09:25 PM
  [ # 767 ]

Die “oude RT6” was vermoedelijk een HarmanBecker MyWay, met een SD kaart waar de kaarten op staan.
De RT6 is een MagMar eMyWay, da’s een heel ander systeem.

Met die oude systemen kon je heel makkelijk aan kopie kaarten komen, daar was een levendige handel in.
Bij de nieuwe systemen werkt dat anders. Je koopt een nieuwe kaart, die je download en inspeelt. Maar om ‘m vrij te geven en te kunnen gebruiken is er die VIN-procedure, daarmee zorgt de verkoper ervoor dat er geen illegale kopiën gebruikt kunnen worden.

Lang geleden was er het Navteq C-IQ systeem, dat werkte min of meer ook zo.

Groet,
JW

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 05 oktober 2022 10:30 PM
  [ # 768 ]

Dag JW,
De “oude” was ook al de “moderne RT6”, ik heb gewoon dezelfde maar dan werkend gekocht op Marktplaats. (eigen VIN er met diagbox in zetten)
In de eMyway zit ook een sd kaart trouwens maar daar kom je normaliter niet bij.
Kaart downloaden bij PSA is makkelijk, maar dan doet ie het nog niet natuurlijk Smile
Die interne SD kaart kan trouwens kapot gaan, is ook weer een hele procedure voor.

Profiel  
 
Mabuti
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 22-05-2023

Gepost: 22 mei 2023 06:29 PM
  [ # 769 ]
davidm schreef:

Inderdaad: Usb stick als fat geformatteerd. De kaarten unzipped ( download bestand is zip) op de stick gezet, dan laat ik de moter draaien , eco modus af , dan de stick erin.
Bij mij gebeurt er wel niets automatisch , ik ga dan naar nav, cartografie en update en dan kan ik rechts “upgrade” kiezen, dan krijg ik de melding “bezig met indentificatie medium” usb stick knippert, stopt vrijwel meteen met knipperen en dan verdwijnt de melding “bezig met indentificatie medium” en gebeurt er gewoon niks meer, heb het ook al met 2 verschillende usb sticks geprobeerd. Lukt niet

ah ik heb dus ditzelfde probleem nu in 2023 met het nieuwste systeem..
en had daar een topic voor gemaakt..

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/242569

maar nu blijkt er een soort generiek topic voor te zijn..

weet iemand hoe dit is op te lossen?

 

Profiel  
 
 
52 van de 52
« Eerste  < Vorige 50 51 52
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook