2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Voorraadbol verwijderen
klinkenbijl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 21-01-2016

- Berlingo MF
- ID/DS ID
- ID/DS DS 21
Gepost: 25 september 2022 05:55 PM
  [ # 16 ]

Dank je Jeroen over het WPH. Zo gaan we het doen! Ik hoop wel vurig dat het ding kapot is. Het losschroeven van de bol was niet het probleem.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2022 10:18 AM
  [ # 17 ]

naar boven eruit is bij een halfautomaat de horror… Ik denk dat ik de remschijf zou lossen. Klauw effe omhoog kantelen en 6 bouten met perslucht los maken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
klinkenbijl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 21-01-2016

- Berlingo MF
- ID/DS ID
- ID/DS DS 21
Gepost: 27 september 2022 05:57 PM
  [ # 18 ]

Nou na een middagje sleutelen is de bol met regelaar er uit. De druk is 39 bar. Verklaart dat het doorlopend aanslaan van mijn pomp niet. Kan het zijn dat de regelaar niet goed of niet functioneert? De reden ervan dat ik de oorzaak hier zocht was het niets horen sissen of tikken bij het open draaien van de ontlastschroef.

Afbeelding Bijlagen
IMG_2789_(1).jpegIMG_2788_(1).jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 27 september 2022 07:19 PM
  [ # 19 ]

Hoe heb je het uiteindelijk en gelukkig!  voor elkaar gekregen? Bovenover of onderlangs?

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/194084/#780716 over de druk van de bol.

Ik lees nu dat je klacht het voortdurend “aanslaan” van de pomp betreft. Dat kan veel meer oorzaken hebben dan een versleten voorraadbol, meestal interne lekkage namelijk, ergens in het primaire of secundaire circuit. Zie o.a.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/241190/

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
klinkenbijl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 21-01-2016

- Berlingo MF
- ID/DS ID
- ID/DS DS 21
Gepost: 27 september 2022 07:41 PM
  [ # 20 ]

Suggestie Jeroen: WPH D.391-4 van boven na demontage van de dynamo. Ik heb de radiator er ook maar uitgehaald en daarna regelaar van de plaat gehaald. Na wegbuigen van de leidingen kan de regelaar met bol er uit. Ik ben me ervan bewust dat ik nog van veel organen lekkage moet uitsluiten.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 27 september 2022 08:47 PM
  [ # 21 ]

Succes met het vinden van de oorzaak.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 september 2022 09:22 PM
  [ # 22 ]

eerste verdachte is stuurhuis. daarna hoogte regelaars. HD regelaars kunnen zeker ook gaar zijn. Meten is weten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
klinkenbijl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 21-01-2016

- Berlingo MF
- ID/DS ID
- ID/DS DS 21
Gepost: 27 september 2022 10:26 PM
  [ # 23 ]

Had ik die film (Testen Hydraulisch systeem) maar eerder bekeken! Maar het heeft me geholpen met een plan:
- nu alles open ligt handrem en koppeling bijstellen
- retour van de centrifugaalregelaar heb ik al gemeten (ca 60 dr/min =ca 4 ml)
- rembol testen volgens instructiefilm
- ik plaats een gereviseerde drukregelaar met een nieuwe gelaste bol
- zet de rest weer in elkaar
- test de rest te beginnen met het stuurhuis en indien nodig de rest

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 september 2022 08:06 AM
  [ # 24 ]

treiterslang niet vergeten te controleren!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 september 2022 10:05 AM
  [ # 25 ]

Of preventief vervangen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
klinkenbijl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 21-01-2016

- Berlingo MF
- ID/DS ID
- ID/DS DS 21
Gepost: 28 september 2022 05:18 PM
  [ # 26 ]

Ik zal de treiterslang controleren op scheurtjes. Ding zit er net 3 jaar in, zou wel erg slechte kwaliteit zijn.

Profiel  
 
klinkenbijl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 21-01-2016

- Berlingo MF
- ID/DS ID
- ID/DS DS 21
Gepost: 14 oktober 2022 10:49 PM
  [ # 27 ]

de nieuwe voorraadbol en regelaar zitten er in. Alles weer in elkaar geschroefd en het stuurhuis getest door de retourvloeistof te meten. Dat was in 1 minuut bijna anderhalve liter dus die ga ik vervangen waarna ik denk (ben optimistisch van aard) dat het probleem van het doorlopend openstaan van de regelaar is opgelost.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 oktober 2022 09:48 AM
  [ # 28 ]

Dat is inderdaad wel erg veel. Het zou me niet verbazen als je conclusie de juiste is!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 18 oktober 2022 08:29 AM
  [ # 29 ]

Mooi werk! Ja dat is dan inderdaad je stuurhuis als het zoveel is. Voor de grap eens testen wat de interval is wanneer je stuur helemaal links draait en daar met kracht houdt. En helemaal naar rechts draait en daar houdt. Je zult zien dat dat een enorme verbetering oplevert.

Profiel  
 
klinkenbijl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 21-01-2016

- Berlingo MF
- ID/DS ID
- ID/DS DS 21
Gepost: 18 oktober 2022 08:36 AM
  [ # 30 ]

Heb ik gedaan. Naar links geen verschil, naar rechts stopt de lekkage.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook