Lengte-(problemen) en de Traction Avant
PuckVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 11-10-2018

Gepost: 11 oktober 2022 08:58 AM

Nu ben ik sinds kort mij meer aan het verdiepen in de Traction en kom ik soms tegen dat de rails van de stoelen zijn verlengd.

Ik ben zelf niet de kleinste (2.03) en zit in mijn eend met BX-stoelen of niet erg nieuwe rubbers in de originele stoelen prima. Ik vroeg mij af hoe dat in de traction zou zijn?

En als er ruimte te kort is, wat zijn dan de mogelijkheden?

Dank,

Puck

Profiel  
 
Gepost: 11 oktober 2022 09:07 AM
  [ # 1 ]

2m03, da’s wel een eind ja. Ik ben zelf 1m83 en zit prima in mijn TA, maar dat is dus niet te vergelijken. Net als bij een DS staan de rails/stoelbevestiging in een TA op een pakweg 10 cm hoge en 25 a 30 cm diepe dwarsbalk op de verder vlakke vloer. Het is dus geen kwestie van even losschroeven, gaatje bijboren en de rails verschuiven. Er zal wel wat verbouwingswerk aan met name de beugels van de rails aan te pas komen, maar het lijkt me wel doenbaar. Waar je vooral even op zult moeten letten is de hoogte. In een TA zit je vrij rechtop, de rugleuningen zijn niet verstelbaar en het ruitje is erg klein. Je wil ook niet de hele dag voorovergebogen zitten om naar buiten te kunnen kijken. Kortom, of je er met de originele stoelen uit gaat komen is maar de vraag. Ik heb zelf wel met een TA gereden die meubilair had uit een late DS. Dat zat zeker lager, kon verder naar achter en de rugleuningen waren verstelbaar. Nadeel, vond ik, was dat de houding achter het stuur voor mij dan weer niet zo lekker was. Dat laatste is gezien ons lengteverschil dan weel totaal niet terzake doend, je zult het gewoon moeten proberen vrees ik. Het is verder natuurlijk wel een behoorlijk ruime auto, dus er moeten zeker mogelijkheden zijn om een lang lijf er fatsoenlijk in te krijgen.

Profiel  
 
PuckVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 11-10-2018

Gepost: 11 oktober 2022 09:29 AM
  [ # 2 ]

Het kleine ruitje is bij de eend soms ook moeilijk. Het pas maken heb ik niet zoveel moeite mee, dan verbouw ik hem zo dat ik de enige ben die er in KAN rijden! Very Happy Ben wel benieuwd of er meer zijn met deze ervaring?

Maar eigenlijk zou de balk er niet moeten zijn om 10 cm te winnen? Dat wordt iets creatiefs doen met de stoel dan idd.

Profiel  
 
Gepost: 11 oktober 2022 09:36 AM
  [ # 3 ]

Die balk is nogal constructief, die kun je niet zomaar verwijderen denk ik. Met de stoel zelf kun je nog wel wat hoor, maar ik ben altijd een beetje bang dat de hele bediening een dingetje wordt wanneer je te ver naar beneden gaat. De positie van de pedalen, met name de gaspedaal, is ook wel zo dat je een beetje rechtop moet zitten. Ik vergelijk het zelf altijd een beetje als met rijden in een busje, beetje hangend op het stuur. Dat was ook precies wat ik miste in die andere TA die ik vernoemde, daar wilde ik altijd weer met de stoel terug naar voren.

Profiel  
 
Gepost: 11 oktober 2022 09:47 AM
  [ # 4 ]

Zo zitten de stoelen van (mijn) een trax in elkaar. Hier en daar verschillen ze wel qua bouwjaar en land van herkomst (deze is een in België geproduceerde), maar de basis is altijd dezelfde.

Profiel  
 
PuckVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 11-10-2018

Gepost: 27 oktober 2022 08:59 PM
  [ # 5 ]

Ik ben inmiddels lid van de TAN geworden en ga binnenkort eens een meeting af. Dan kom ik er toch echt het snelst achter! Smile Thanks voor het meedenken!

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2022 09:11 PM
  [ # 6 ]

Proberen is natuurlijk altijd het verstandigst.

Profiel  
 
PuckVTS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 11-10-2018

Gepost: 26 april 2023 07:14 PM
  [ # 7 ]

Inmiddels vanmiddag in een 11B gereden en dat zit zonder enkel probleem als een koning! Door de positie van de pook, heb ik ook geen probleem met de pedalen e.d.

Kortom: gewoon doen, ook als je 2+meter bent

Profiel  
 
Gepost: 26 april 2023 09:28 PM
  [ # 8 ]

Kijk, zoals ik al zei, gewoon passen Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook