aansluiten parkeer sensoren voor bumper
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 02 november 2022 02:36 AM

Wil misschien in de voorbumper parkeersensorren monteren . zat te denken om ze dan met een gezekerde constante + aan te sluiten . wel via het contact . dus met normaal rijden staat er dus ook spanning op en werken dan dus ook . of toch maar met een losse schakelaar activeren . hoe denken daar de forum leden over ?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 november 2022 09:27 AM
  [ # 1 ]

Als je er geen schakelaar tussen zet dan biepen ze bij elke heg of stuk hoog gras in de berm/langs de weg waar je dicht langs rijdt. Ook in de file lijkt me dat onhandig. Ik zou niet weten of ze gaan reageren bij hogere snelheden, nooit getest, zal wel meevallen , maar op regen reageren ze meestal wel en ook dat lijkt me niet handig. Het is aan ultrasoon radar systeem.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 02 november 2022 05:13 PM
  [ # 2 ]

Let op het canbus netwerk, je kan niet zomaar wat aansluiten.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 november 2022 05:58 PM
  [ # 3 ]

Dat is nog zo wat:
- Of je bouwt het originele systeem in, en dan heb je geen keus, alles zoals het hoort en geen afwijkingen want anders krijg je canbus nachtmerries.
- Of je bouwt een “aftermarket” set in die helemaal losstaat van de canbus, niks geïntegreerd, met eigen dieper etc.
Iets er tussenin gaat niet werken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 05 november 2022 12:43 PM
  [ # 4 ]

nee . heb een after-market set . haal ergens een + vandaan via het contact wat ik apart zekerd . en monteer een schakelaar .
even wat anders de originele sensors in de achter bumper zijn zwart terwijl de bumper/auto zilver grijs is .
kan ik de sensoren verven zonder dat het de werking beïnvloed ??? .

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 05 november 2022 06:56 PM
  [ # 5 ]

Mijn originele sensoren op mijn Belingo en C6 zijn meegesproken. Maar eigenlijk moet de fabrikant van de sensoren die je hebt dat aangeven.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 05 november 2022 07:47 PM
  [ # 6 ]

neem aan dat het de originele van de fabriek uit sensoren zijn . hoort bij de uitvoering en werkt geheel volgens de fabriek specificaties , signalering in het dashboard scherm zoals bij iedere andere C4 met deze optie . maar de bumper is in de kleur van de auto maar de sensoren zijn zwart . wat ik al vreemd vond . en als ze ooit vervangen zouden zijn . dan of je spuit ze . of je koopt ze in de kleur van de auto .
de after market set die ik heb gekocht voor de voorbumper zijn Reeds in de kleur van de auto . heb er even 1 er bij gehad komt voor 99 % overeen .

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 november 2022 12:50 AM
  [ # 7 ]

Bij de C5 was er een TSB over het al-dan-niet kunnen/mogen spuiten van de sensoren.

Ik weet de details niet meer, misschien kan ik ‘m nog ergens vinden…..

Groet,
JW

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 november 2022 01:44 PM
  [ # 8 ]

Ik kan het gedetailleerde verhaal niet direct terugvinden.
Wél dat het om een probleem gaat dat met het principe van de meting te maken heeft: ultrasoon afstandmeting.

De sensor zendt ultrasoon geluid uit, dat weerkaatst wordt.
Afhankelijk van het systeem zijn dat geluiden tussen de 20 kHz en meer dan 100 kHz. Die geluiden worden weerkaatst en opgevangen door de sensor.
Als daar dan een harde laklaag op zit, kan dat de meting beïnvloeden, dan wel onmogelijk maken.

Groet,
JW

Profiel  
 
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 06 november 2022 06:59 PM
  [ # 9 ]

ja . lastig .  maar bij after market setjes kom je vaak tegen : nog in de gewenste kleur te spuiten .
maar volgens mij zijn ze standaard zwart . elke andere kleur zou dan gespoten moeten zijn . ??

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 november 2022 07:00 PM
  [ # 10 ]

Inmiddels heb ik het betreffende document 6CM0UP0 - 15 - 20/09/2022 SPUITEN : SENSOREN VAN DE PARKEERHULP gevonden.

Desgewenst kan ik het als PDF toesturen, geef dan even je mailadres via een PB, dan gaat het onderweg Wink

Groet,
JW

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook