C4 Grand picasso automaat zonder THP motor onder de1450 kg
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 18 november 2022 07:52 PM

weet er iemand of een C4 grand picasso automaat benzine bestaat zonder de THP motor die onder de 1450 kg weegt
mijn huidige 2011 C4 grand picasso . heeft een versleten motor en weegt 1406 kg
zou eigenlijk de zelfde auto willen hebben zonder die rotte THP motor maar wil in de zelfde of 1 gewichtsklasse hoger blijven ivm de wegen belasting .
maar vraag mij af of die wel bestaat dus met de 1.8 of 2.0 motor .
volgens mij zijn de face lift modellen alleen maar geleverd met de THP motor met en zonder turbo . 
en in mijn huidige C4 de THP eruit en een normale 2,0 liter erin zal wel niet mogelijk zijn ivm computer kabelbomen enz

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 november 2022 10:52 PM
  [ # 1 ]

Leesvoer

https://www.autoweek.nl/carbase/citroen/c4-picasso/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 21 november 2022 01:57 PM
  [ # 2 ]

ben hem hier niet tegen gekomen .

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 november 2022 03:48 PM
  [ # 3 ]

De eerste generatie C4 grand Picasso op het PF2 platform is gemaakt van 2007 tot 2013.
Facelift in 2010 heeft nauwelijks invloed op de techniek.
Ja, die zijn ook geleverd met de 1.6 VTI maar met een 5-bak:: Die motor heeft minder problemen dan de THP, maar is veel minder krachtig De voeger jaargangen zijn nog geleverd met de good old EW10 2 liter motor met de AL4 4-traps automaat of met de ESG eraan. ( ook met de EW7, de 1.8 liter zelfs) Die EW10 verbruikt behoorlijk meer dan de THP.
Kun je dat ombouwen: In theorie wel, maar in de praktijk is dat vaak geen haalbare kaart: Om om te bouwen moet je eigenlijk een hale auto kopen met de motor, bak, kabelboom, motor en bak ECU, en dan moet je de boel nog samen werkend krijgen, d.w.z. eerste de kabelbomen correct aangesloten krijgen en dan de hoofdcomputer ( BSI) vertellen dat er andere componenten als origineel aan hangen zodat die gaan samenwerken. Daar begint denk ik geen enkele garagist aan, want zelfs als die het kan dan doet hij het niet: Want die moet dat binnen een budget klaarspelen en garantie op geven: Dat wordt altijd te duur. Ik denk niet dat je dat zelf wilt doen.

Ik zou toch maar op zoek gaan naar een tweedehands THP uit een schade-auto, liefst met veel minder KM’s. Je hebt een EP6DT motor nodig, die zijn in heel veel PSA modellen ingebouwd tussen 2006 en 2013.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 november 2022 03:51 PM
  [ # 4 ]

Of zoals in je andere post wordt aangegeven: Een revisie motor.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 21 november 2022 03:57 PM
  [ # 5 ]

gaat een revisie motor worden .
maar eigenlijk is het krom .
de ene probleem motor voor de andere probleem motor vervangen .

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 21 november 2022 04:01 PM
  [ # 6 ]

Die revisie motoren zijn vaak beter dan het origineel: De “laatste” onderdelen zijn vaak beter dan de originele.
Ga je nog 200.000 km rijden met die C4 ?
Iedere 50.000 km een carbon cleaning , olie verversing intervallen naar 20.000 km , of 2 jaar en je kunt weer lang vooruit.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 21 november 2022 04:05 PM
  [ # 7 ]

gaat er zeker geen 200.000 kilometer meer rijden .
daar had ik al over nagedacht . vandaar toch de keus van een revisie motor te laten plaatsen .
en alle mogelijke maatregelen treffen om de boel zo lang mogelijk heel te houden  

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43018
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 november 2022 08:08 PM
  [ # 8 ]
Leo de Groot schreef:

gaat een revisie motor worden .
maar eigenlijk is het krom .
de ene probleem motor voor de andere probleem motor vervangen .

Ik zou er geen ene euro in stoppen en iets anders kopen met een goeie motor. Dit is/wordt een water naar de zee dragen verhaal. Zonde. Laat de verkoper de auto netjes terugnemen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Leo de Groot
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 22-10-2022

Gepost: 21 november 2022 08:30 PM
  [ # 9 ]

ja.maar iets anders kopen . daar ligt het probleem .
een andere auto die ik dan uiteindelijk niet wilt hebben die niet naar mijn zin is , 
wat zou het dan moeten worden
grote ruime hoge auto .
automaat - benzine
max 1450 kg
max 6500 euro
niet ouder dan 2011
met een acceptabel verbruik en meer dan 125 PK .
met een groot glas oppervlak
en niet geheel onbelangrijk moet mijn vrouw en ik hem van binnen en van buiten ook nog mooi vinden .
mijn C4 Grand Picasso voldoet aan alle criteria en is voor de rest in nieuw staat
moet er dan ook wel bij vermelden zonder bedragen te noemen ik de auto voor een zeer scherpe prijs heb dus er blijft dan ook wel wat financiële speelruimte over
heb komt hier op neer je heb het er voor over of niet
gaat wel een dure auto worden maar dan wel met een nieuwe motor .
hoe minder kilometers hoe duurder de auto ja toch ??? 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook