4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
stotteren
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 24 juli 2022 09:33 AM
  [ # 46 ]

HAhaha, dit is grappig! JW, jij bent de deskundige en nu moet ik, die het van mijn boerenverstand moet hebben, op zo’n moeilijke vraag antwoord geven. Dat weet ik dus echt niet. Ik heb een C5 ph3 uit 2008 met een EW10A motor. Mijn boerenverstand zegt dat de elektroklep, net als bougie’s, niet ingeleerd hoeft te worden. Maar ik had dit graag door jou onderbouwd zien worden…
Groet, Manus

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 24 juli 2022 11:05 AM
  [ # 47 ]

Dank voor het compliment, maar dat is wel wat teveel van het goede Wink
Ik heb de nodige ervaring opgedaan met de meer dan 20 Citroëns die ik in m’n leven gehad heb. Dat waren, na een paar Eenden, sinds 1971 allemaal bollenkarren. Pas vanaf vorig jaar april rij ik een wokkelaar.

Daarover heb ik heel veel gedocumenteerd, en ik heb via een omweg de mogelijkheid daar het eea aan toe te voegen. Daar laat ik m’n mede-Citrofielen graag in delen.

Maar ik ben geen echte deskundige, en dus kan ik in veel gevallen geen eenduidig antwoord geven, maar wel een denkrichting. En als ik daarover dan toch een CitDoc kan vinden, laat ik dat uiteraard weten.

Over het nokkenasventiel van de EW10A heb ik geen document kunnen vinden dat aan zou geven dat je iets moet inleren.
Van de ventielen van de ES9A weet ik zeker dat het niet hoeft, zie hierboven…...

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 25 augustus 2022 05:31 PM
  [ # 48 ]

Even weer een update:
Inmiddels zijn vervangen: nokkenassensor, krukassensor, temperatuursensor, mapsensor, nokkenasvervroegingsklep, bougie’s, bobine. Waar de auto eerst na koude start huppelde en soms uitviel, begint ze nu na een rit voor het stoplicht onregelmatig te lopen. Na even stil gestaan te hebben, loopt ze weer keurig. De hydraulische klepstoters lijken niet helemaal in orde, maar gaat dit nu ook na een rit problemen geven? Ik heb zelf na het vervangen van een paar sensoren een reset uitgevoerd. Een paar maanden geleden is ze uitgelezen, waar niks naar voren kwam?
Oooooh, een punthoofd krijg ik er van (en een lege bankrekening). Wie heeft een idee? Is er in het midden van het land iemand die met behulp van een lexia nog duidelijkheid weet te verschaffen (tegen vergoeding)?
Groet, Manus

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 01 december 2022 10:30 PM
  [ # 49 ]

Weer even bijpraten. En hopelijk wat dit probleem betreft, voorlopig, voor de laatste keer. De C5 loopt al weer een paar weken prima! Na veel euro’s, onderdelen en frustraties. Nadat ik een lexia had aangeschaft kwam toch meerdere keren de nokkenassensor naar voren. Deze was een jaar geleden nog vervangen door de garage. Toch maar weer vervangen en zie daar: Een jaar ellende verdwijnt naar de achtergrond. Ik hoop dat ik hier niet meer op terug hoef te komen. Iedereen bedankt voor de goede raad! Groet, Manus

 

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook