Kachelventilator en zekering
Gepost: 03 december 2022 02:56 PM

Bij mijn ‘88 22 break vliegt de zekering eruit zodra ik de aanjager aanzet.

Bij mij kwam er op een zeker moment ook rook uit de ventilatieroosters en na wat grasduinen op ‘t forum ben ik niet helemaal zeker wat nu de oorzaak is. Bij Mulder was het vervangen van het relais de oplossing, maar zorgt een defect relais er ook voor dat je zekering doorbrand?
Of maakt de aanjager sluiting?

Wat is een logische volgorde om dit probleem op te lossen? En, is een relais een relais of heeft ieder relais weer zijn eigen specificaties?
(heb nog wat liggen uit gesloopte serie 1)

 

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 december 2022 09:51 AM
  [ # 1 ]

Herkenbaar…..
bij mij bleek dat de blower motor zelf te zijn. Droog, versleten, vast gelopen, en dan gaat ie bij aanzetten wel sluiting/vonken/hitte geven en roken (wat in je interieur terecht komt). De blower zal wel achter een zekering zitten….

Hoe klinkt die motor bij jou ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 17 december 2022 06:25 PM
  [ # 2 ]

Mijn blowermotor hoor je niet meer… zodra ik ‘m wil activeren brandt de zekering door. Voordat er rook uit de roosters kwam rook ik wel een raar luchtje maar hoorde geen rare geluiden.

Denk dat ik de motor maar ga uitbouwen, heb er niet veel fiducie in dat het aan het relais ligt. Misschien is er nog iets te door te meten?

Ik heb trouwens in mijn ruim 30 jarige CX carrière (met enige tussenpozen) geen problemen gehad met met de verwarming/klimaatbeheersing en sla het systeem van de serie I hoger aan dan dat van de serie 2 (ik wil warme voeten!).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook